İtalyan Yeni Gerçekçiliği en önemli sinema
akımlarından bir tanesidir. Sanatın
tüm formlarında görülen
“gerçekçilik” akımının etkilerini taşır.
Gerçekçilik 19. yüzyılın ikinci yarısında
Avrupa kıtasında özellikle Fransa ve İngiltere’de
ilk olarak edebiyat alanında
kendini göstermiştir. Gerçekçilik akımı
gerçekliği, yapaylaştırmadan ve idealize
etmeden orta sınıf insanların maaşlı
iş, karı koca ilişkileri ya da toplumsal
çatışmalarını ele alarak yansıtmıştır.
Edebiyattaki gerçekçilik gibi İtalyan Yeni
Gerçekçilik akımı -daha doğrusu okulu- II. Dünya Savaşının hemen
ertesinde, Özgürleşme döneminde
akademik ve katı bir sinema anlayışına
karşı çıkarak, dürüstçe savaştan zarar
gören İtalyan toplumunu yansıtmayı
amaçlamıştır. Çalışmamızda, Yeni Gerçekçiliğin gerçekçi kaynaklarını incelerken
sinema tarihine kattığı yenilikleri
ve diğer sinema okullarına yaptığı etkileri
araştırmayı amaçladık.
Kitaplar Bazin, Andre; Çağdaş Sinemanın Sorunla- rı, Çev: Nijad Özön, Bilgi Yayınları, Andre; Sinema Nedir?, Çev: İbrahim Şe- ner, İzdüşüm Yayınları, İstanbul, 2000.
Biryıldız, Esra; Sinemada Akımlar, Beta Yayınları, İstanbul, 2002.
Çalışlar, Aziz; Gerçekçilik Estetiği, De Ya- yınları, İstanbul, 1986
Dickinson, Thorold; Sinemanın Evrimi, Çev: Nurçay Türkoğlu, Çizgi Yayınları, İstanbul, 1986.
Doğan, Mehmet; 100 Soruda Estetik, İs- tanbul, Gerçek Yayınevi, 1975.
Film Theory: An Introduction, Ed. Robert Stam, Blackwell Publishing, Malden, USA, 2000.
Fischer, Ernest; Sanatın Gerekliliği, Çev.Cevat Çapan, İstanbul, e Yayınları. Houston, Penelope; Çağdaş Sinema, Çev: Dikmen Gürün, Kitapçılık Limi- ted Ortaklığı Yayınları, İstanbul, 1966.
Luchino Visconti, Der: Peter W. Jansen, Wolfram Shütte, Afa Yayıncılık, İstan- bul, 1988.
Monaco, James; Bir Film Nasıl Okunur? Si- nema Dili, Tarihi ve Kuramı, Sinema, Medya ve Mültimedya Dünyası, Çev: Ertan Yılmaz, Oğlak Bilimsel Kitaplar, İstanbul, 2001
Orr, John; Sinema ve Modernlik, Çev: Ay- şegül Bahçıvan, Bilim ve Sanat Yayın- ları/Ark, Ankara, 1997.
Parkan, Mutlu; Sinema Estetiği ve God- dard, İleri Kitabevi, İzmir, 1994.
Sklar, Robert; Film An International His- tory of the Medium, 2.edition, Prentice- Hall, New Jersey, 2002,
Tansuğ, Sezer; Herkes İçin Sanat, Altın Kitaplar Matbaası, İstanbul, 1982.
The Cinema Book, ed. Pam Cook&Mieke Bernink, 2. edition, British Film Insti- tut, London, 1999. Süreli Yayınlar
Bertellini, Giorgio; A Battle “d’Arrière- Garde”: Notes on Decadence in Luchi- no Visconti’s “Death in Venice”, Film Quarterly, Vol. 50, No. 4 ,Summer, 1997.
Daldal, Aslı; Sanat ve Siyaset Ürezine, R. Rossellini: Mussolini’den De Gaspa- ri’ye, 25. Kare Sinema Dergisi, Sayı:22, Ocak-Mart:1998.
Gürsoy, Ayşegül , Zahit Atam, “Fran- cesco Rosi: Yeni Gerçekçiliğin Mirasçı- sı”, Yeni İnsan Yeni Sinema Dergisi, Sayı:5, Yaz-Sonbahar 1998.
Güzel, Cem ; “V. De Sica’dan P.P. Paso- lini’ye İtalyan Sineması’dna Mizahın Gelişimi”, İstanbul Üniversitesi İletişim Fa- kültesi Dergisi, Sayı:9, İstanbul, 1999. İnternet Siteleri http://home.att.net/~l.bonaffini/za- vattini.htm (06.05.2008) Basılmamış Tezler
Onat, Fetay; Faşist Dönemde İtalyan Sine- ması, Basılmamış Yüksek Lisans Tezi, İzmir, EÜ, GSF., 1979.
Year 2008,
Volume: 13 Issue: 13, 187 - 203, 07.04.2014
Kitaplar Bazin, Andre; Çağdaş Sinemanın Sorunla- rı, Çev: Nijad Özön, Bilgi Yayınları, Andre; Sinema Nedir?, Çev: İbrahim Şe- ner, İzdüşüm Yayınları, İstanbul, 2000.
Biryıldız, Esra; Sinemada Akımlar, Beta Yayınları, İstanbul, 2002.
Çalışlar, Aziz; Gerçekçilik Estetiği, De Ya- yınları, İstanbul, 1986
Dickinson, Thorold; Sinemanın Evrimi, Çev: Nurçay Türkoğlu, Çizgi Yayınları, İstanbul, 1986.
Doğan, Mehmet; 100 Soruda Estetik, İs- tanbul, Gerçek Yayınevi, 1975.
Film Theory: An Introduction, Ed. Robert Stam, Blackwell Publishing, Malden, USA, 2000.
Fischer, Ernest; Sanatın Gerekliliği, Çev.Cevat Çapan, İstanbul, e Yayınları. Houston, Penelope; Çağdaş Sinema, Çev: Dikmen Gürün, Kitapçılık Limi- ted Ortaklığı Yayınları, İstanbul, 1966.
Luchino Visconti, Der: Peter W. Jansen, Wolfram Shütte, Afa Yayıncılık, İstan- bul, 1988.
Monaco, James; Bir Film Nasıl Okunur? Si- nema Dili, Tarihi ve Kuramı, Sinema, Medya ve Mültimedya Dünyası, Çev: Ertan Yılmaz, Oğlak Bilimsel Kitaplar, İstanbul, 2001
Orr, John; Sinema ve Modernlik, Çev: Ay- şegül Bahçıvan, Bilim ve Sanat Yayın- ları/Ark, Ankara, 1997.
Parkan, Mutlu; Sinema Estetiği ve God- dard, İleri Kitabevi, İzmir, 1994.
Sklar, Robert; Film An International His- tory of the Medium, 2.edition, Prentice- Hall, New Jersey, 2002,
Tansuğ, Sezer; Herkes İçin Sanat, Altın Kitaplar Matbaası, İstanbul, 1982.
The Cinema Book, ed. Pam Cook&Mieke Bernink, 2. edition, British Film Insti- tut, London, 1999. Süreli Yayınlar
Bertellini, Giorgio; A Battle “d’Arrière- Garde”: Notes on Decadence in Luchi- no Visconti’s “Death in Venice”, Film Quarterly, Vol. 50, No. 4 ,Summer, 1997.
Daldal, Aslı; Sanat ve Siyaset Ürezine, R. Rossellini: Mussolini’den De Gaspa- ri’ye, 25. Kare Sinema Dergisi, Sayı:22, Ocak-Mart:1998.
Gürsoy, Ayşegül , Zahit Atam, “Fran- cesco Rosi: Yeni Gerçekçiliğin Mirasçı- sı”, Yeni İnsan Yeni Sinema Dergisi, Sayı:5, Yaz-Sonbahar 1998.
Güzel, Cem ; “V. De Sica’dan P.P. Paso- lini’ye İtalyan Sineması’dna Mizahın Gelişimi”, İstanbul Üniversitesi İletişim Fa- kültesi Dergisi, Sayı:9, İstanbul, 1999. İnternet Siteleri http://home.att.net/~l.bonaffini/za- vattini.htm (06.05.2008) Basılmamış Tezler
Onat, Fetay; Faşist Dönemde İtalyan Sine- ması, Basılmamış Yüksek Lisans Tezi, İzmir, EÜ, GSF., 1979.