BibTex RIS Kaynak Göster

Sanatta Gerçeklik İçerisinde İtalyan Yeni Gerçekliği

Yıl 2008, Cilt: 13 Sayı: 13, 187 - 203, 07.04.2014

Öz

İtalyan Yeni Gerçekçiliği en önemli sinema
akımlarından bir tanesidir. Sanatın
tüm formlarında görülen
“gerçekçilik” akımının etkilerini taşır.
Gerçekçilik 19. yüzyılın ikinci yarısında
Avrupa kıtasında özellikle Fransa ve İngiltere’de
ilk olarak edebiyat alanında
kendini göstermiştir. Gerçekçilik akımı
gerçekliği, yapaylaştırmadan ve idealize
etmeden orta sınıf insanların maaşlı
iş, karı koca ilişkileri ya da toplumsal
çatışmalarını ele alarak yansıtmıştır.
Edebiyattaki gerçekçilik gibi İtalyan Yeni
Gerçekçilik akımı -daha doğrusu okulu- II. Dünya Savaşının hemen
ertesinde, Özgürleşme döneminde
akademik ve katı bir sinema anlayışına
karşı çıkarak, dürüstçe savaştan zarar
gören İtalyan toplumunu yansıtmayı
amaçlamıştır. Çalışmamızda, Yeni Gerçekçiliğin gerçekçi kaynaklarını incelerken
sinema tarihine kattığı yenilikleri
ve diğer sinema okullarına yaptığı etkileri
araştırmayı amaçladık.

Kaynakça

  • Kitaplar Bazin, Andre; Çağdaş Sinemanın Sorunla- rı, Çev: Nijad Özön, Bilgi Yayınları, Andre; Sinema Nedir?, Çev: İbrahim Şe- ner, İzdüşüm Yayınları, İstanbul, 2000.
  • Biryıldız, Esra; Sinemada Akımlar, Beta Yayınları, İstanbul, 2002.
  • Çalışlar, Aziz; Gerçekçilik Estetiği, De Ya- yınları, İstanbul, 1986
  • Dickinson, Thorold; Sinemanın Evrimi, Çev: Nurçay Türkoğlu, Çizgi Yayınları, İstanbul, 1986.
  • Doğan, Mehmet; 100 Soruda Estetik, İs- tanbul, Gerçek Yayınevi, 1975.
  • Film Theory: An Introduction, Ed. Robert Stam, Blackwell Publishing, Malden, USA, 2000.
  • Fischer, Ernest; Sanatın Gerekliliği, Çev.Cevat Çapan, İstanbul, e Yayınları. Houston, Penelope; Çağdaş Sinema, Çev: Dikmen Gürün, Kitapçılık Limi- ted Ortaklığı Yayınları, İstanbul, 1966.
  • Luchino Visconti, Der: Peter W. Jansen, Wolfram Shütte, Afa Yayıncılık, İstan- bul, 1988.
  • Monaco, James; Bir Film Nasıl Okunur? Si- nema Dili, Tarihi ve Kuramı, Sinema, Medya ve Mültimedya Dünyası, Çev: Ertan Yılmaz, Oğlak Bilimsel Kitaplar, İstanbul, 2001
  • Orr, John; Sinema ve Modernlik, Çev: Ay- şegül Bahçıvan, Bilim ve Sanat Yayın- ları/Ark, Ankara, 1997.
  • Parkan, Mutlu; Sinema Estetiği ve God- dard, İleri Kitabevi, İzmir, 1994.
  • Sklar, Robert; Film An International His- tory of the Medium, 2.edition, Prentice- Hall, New Jersey, 2002,
  • Tansuğ, Sezer; Herkes İçin Sanat, Altın Kitaplar Matbaası, İstanbul, 1982.
  • The Cinema Book, ed. Pam Cook&Mieke Bernink, 2. edition, British Film Insti- tut, London, 1999. Süreli Yayınlar
  • Bertellini, Giorgio; A Battle “d’Arrière- Garde”: Notes on Decadence in Luchi- no Visconti’s “Death in Venice”, Film Quarterly, Vol. 50, No. 4 ,Summer, 1997.
  • Daldal, Aslı; Sanat ve Siyaset Ürezine, R. Rossellini: Mussolini’den De Gaspa- ri’ye, 25. Kare Sinema Dergisi, Sayı:22, Ocak-Mart:1998.
  • Gürsoy, Ayşegül , Zahit Atam, “Fran- cesco Rosi: Yeni Gerçekçiliğin Mirasçı- sı”, Yeni İnsan Yeni Sinema Dergisi, Sayı:5, Yaz-Sonbahar 1998.
  • Güzel, Cem ; “V. De Sica’dan P.P. Paso- lini’ye İtalyan Sineması’dna Mizahın Gelişimi”, İstanbul Üniversitesi İletişim Fa- kültesi Dergisi, Sayı:9, İstanbul, 1999. İnternet Siteleri http://home.att.net/~l.bonaffini/za- vattini.htm (06.05.2008) Basılmamış Tezler
  • Onat, Fetay; Faşist Dönemde İtalyan Sine- ması, Basılmamış Yüksek Lisans Tezi, İzmir, EÜ, GSF., 1979.
Yıl 2008, Cilt: 13 Sayı: 13, 187 - 203, 07.04.2014

Öz

Kaynakça

  • Kitaplar Bazin, Andre; Çağdaş Sinemanın Sorunla- rı, Çev: Nijad Özön, Bilgi Yayınları, Andre; Sinema Nedir?, Çev: İbrahim Şe- ner, İzdüşüm Yayınları, İstanbul, 2000.
  • Biryıldız, Esra; Sinemada Akımlar, Beta Yayınları, İstanbul, 2002.
  • Çalışlar, Aziz; Gerçekçilik Estetiği, De Ya- yınları, İstanbul, 1986
  • Dickinson, Thorold; Sinemanın Evrimi, Çev: Nurçay Türkoğlu, Çizgi Yayınları, İstanbul, 1986.
  • Doğan, Mehmet; 100 Soruda Estetik, İs- tanbul, Gerçek Yayınevi, 1975.
  • Film Theory: An Introduction, Ed. Robert Stam, Blackwell Publishing, Malden, USA, 2000.
  • Fischer, Ernest; Sanatın Gerekliliği, Çev.Cevat Çapan, İstanbul, e Yayınları. Houston, Penelope; Çağdaş Sinema, Çev: Dikmen Gürün, Kitapçılık Limi- ted Ortaklığı Yayınları, İstanbul, 1966.
  • Luchino Visconti, Der: Peter W. Jansen, Wolfram Shütte, Afa Yayıncılık, İstan- bul, 1988.
  • Monaco, James; Bir Film Nasıl Okunur? Si- nema Dili, Tarihi ve Kuramı, Sinema, Medya ve Mültimedya Dünyası, Çev: Ertan Yılmaz, Oğlak Bilimsel Kitaplar, İstanbul, 2001
  • Orr, John; Sinema ve Modernlik, Çev: Ay- şegül Bahçıvan, Bilim ve Sanat Yayın- ları/Ark, Ankara, 1997.
  • Parkan, Mutlu; Sinema Estetiği ve God- dard, İleri Kitabevi, İzmir, 1994.
  • Sklar, Robert; Film An International His- tory of the Medium, 2.edition, Prentice- Hall, New Jersey, 2002,
  • Tansuğ, Sezer; Herkes İçin Sanat, Altın Kitaplar Matbaası, İstanbul, 1982.
  • The Cinema Book, ed. Pam Cook&Mieke Bernink, 2. edition, British Film Insti- tut, London, 1999. Süreli Yayınlar
  • Bertellini, Giorgio; A Battle “d’Arrière- Garde”: Notes on Decadence in Luchi- no Visconti’s “Death in Venice”, Film Quarterly, Vol. 50, No. 4 ,Summer, 1997.
  • Daldal, Aslı; Sanat ve Siyaset Ürezine, R. Rossellini: Mussolini’den De Gaspa- ri’ye, 25. Kare Sinema Dergisi, Sayı:22, Ocak-Mart:1998.
  • Gürsoy, Ayşegül , Zahit Atam, “Fran- cesco Rosi: Yeni Gerçekçiliğin Mirasçı- sı”, Yeni İnsan Yeni Sinema Dergisi, Sayı:5, Yaz-Sonbahar 1998.
  • Güzel, Cem ; “V. De Sica’dan P.P. Paso- lini’ye İtalyan Sineması’dna Mizahın Gelişimi”, İstanbul Üniversitesi İletişim Fa- kültesi Dergisi, Sayı:9, İstanbul, 1999. İnternet Siteleri http://home.att.net/~l.bonaffini/za- vattini.htm (06.05.2008) Basılmamış Tezler
  • Onat, Fetay; Faşist Dönemde İtalyan Sine- ması, Basılmamış Yüksek Lisans Tezi, İzmir, EÜ, GSF., 1979.
Toplam 19 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Nilay Önbayrak Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 7 Nisan 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Cilt: 13 Sayı: 13

Kaynak Göster

APA Önbayrak, N. (2014). Sanatta Gerçeklik İçerisinde İtalyan Yeni Gerçekliği. Marmara İletişim Dergisi, 13(13), 187-203.
AMA Önbayrak N. Sanatta Gerçeklik İçerisinde İtalyan Yeni Gerçekliği. MİD. Nisan 2014;13(13):187-203.
Chicago Önbayrak, Nilay. “Sanatta Gerçeklik İçerisinde İtalyan Yeni Gerçekliği”. Marmara İletişim Dergisi 13, sy. 13 (Nisan 2014): 187-203.
EndNote Önbayrak N (01 Nisan 2014) Sanatta Gerçeklik İçerisinde İtalyan Yeni Gerçekliği. Marmara İletişim Dergisi 13 13 187–203.
IEEE N. Önbayrak, “Sanatta Gerçeklik İçerisinde İtalyan Yeni Gerçekliği”, MİD, c. 13, sy. 13, ss. 187–203, 2014.
ISNAD Önbayrak, Nilay. “Sanatta Gerçeklik İçerisinde İtalyan Yeni Gerçekliği”. Marmara İletişim Dergisi 13/13 (Nisan 2014), 187-203.
JAMA Önbayrak N. Sanatta Gerçeklik İçerisinde İtalyan Yeni Gerçekliği. MİD. 2014;13:187–203.
MLA Önbayrak, Nilay. “Sanatta Gerçeklik İçerisinde İtalyan Yeni Gerçekliği”. Marmara İletişim Dergisi, c. 13, sy. 13, 2014, ss. 187-03.
Vancouver Önbayrak N. Sanatta Gerçeklik İçerisinde İtalyan Yeni Gerçekliği. MİD. 2014;13(13):187-203.