BibTex RIS Cite

Klasik Türk Mûsikîsi’nde Çârgâh: Tarih-Teori Çelişkisi

Year 2001, Issue: 21, - , 22.01.2014

Abstract

XX. yüzyılın ikinci yarısında Klasik Türk Müziği’nin yarı resmî teorisi olarak hâkim bir görüş varsa bu, Arel-Ezgi sistemidir.1 Arel ve Ezgi’nin notayla ilgili kuralları önceki yapıların yerini alarak standart bir hale gelmiştir. Geliştirdikleri bu sistem, son zamanlarda gerek Zeki Yılmaz’ın kısa-özlü eseri ve gerekse
Özkan2’ın detaylı-kapsamlı çalışmasında görüleceği üzere makam sisteminin en genel konularında bile hâlâ kullanılan yegâne sistemdir.

Year 2001, Issue: 21, - , 22.01.2014

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Owen Wrıght This is me

Ahmet Turabi

Publication Date January 22, 2014
Published in Issue Year 2001 Issue: 21

Cite

Chicago Wrıght, Owen, and Ahmet Turabi. “Klasik Türk Mûsikîsi’nde Çârgâh: Tarih-Teori Çelişkisi”. Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, no. 21 (January 2014). https://doi.org/10.15370/muifd.84085.

International Journal of Theological and Islamic Studies

International Journal of Theological and Islamic Studies is an open access journal

Click for Open Access Policy

  Creative Commons License