BibTex RIS Cite

-

Year 2012, Volume: 25 Issue: 1, 20 - 25, 25.02.2015

Abstract

-

References

  • 1. Akdağ R (editör). Sağlık personeli memnuniyet araştırması. Hıfzıssıhha Mektebi Müdürlüğü, Refik Saydam Hıfzıssıhha Merkezi Başkanlığı, Türkiye Cumhuriyeti Sağlık Bakanlığı. Ankara: Opus Yayıncılık, 2010:Vİİİ , 43.
  • 2. Gothe H, Köster A, Storz P, Nolting H, Häussler B. Job satisfaction among doctors. Dtsch Arztebl 2007;104:A1394–9.
  • 3. Demiral Y, Akvardar Y, Ergör A. Üniversite hastanesinde çalışan hekimlerde iş doyumunun anksiyete ve depresyon düzeylerine etkisi. DEÜ Tıp Fakültesi Dergisi 2006;20:157-64.
  • 4. Freeborn DK. Satisfaction, commitment and physiological well-being among HMO physicians. West J Med 2001;174:13-18.
  • 5. Cedfeldt AS, Bower EA, English C, Grady-Weliky TA, Girard DE, Choi D. Personal time off and residents’ career satisfaction, attitudes and emotions. Med Educ 2010;44:977–84. doi:10.1111/j.1365- 2923.2010.03773.x
  • 6. Çetinkanat C. Örgütlerde güdülenme ve iş doyumu. Ankara: Anı Yayıncılık, 2000.
  • 7. Grant AM, Shin J. Work motivation: Directing, energizing, and maintaining effort (and research). In: Ryan MN, editor. Oxford Handbook of Motivation. Oxford: Oxford University Press, 2011:13. Available at: http://www.management.wharton.upenn.edu/grant/GrantShinMotivati onHandbook2011.pdf. Accessed August 12,2011.
  • 8. von Websky MW, Oberkofler CE, Rufibach K, et al. Trainee satisfaction in surgery residency programs: modern management tools ensure trainee motivation and success. Article in press. Surgery 2011 Oct 5. doi:10.1016/j.surg.2011.07.037
  • 9. Gün İ, Öztürk A, Öztürk Y. Erciyes Üniversitesi Tıp Fakültesi intern doktorlarının tıp eğitimine ve tıpta uzmanlık sınavına bakışlarının değerlendirilmesi. Toplum ve Hekim 2004;19:154-8.
  • 10. Gülpınar MA. Uzmanlık eğitimi dönemi ve çerçeve eğitim programı geliştirme rehberi. Tıp Eğitimi Dünyası 2011;30:29-59.
  • 11. Baycan A. An analysis of several aspects of job satisfaction between different occupational groups. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 1985.
  • 12. Tözün M, Çulhacı A, Ünsal A. Aile hekimliği sisteminde birinci basamak sağlık kurumlarında çalışan hekimlerin iş doyumu (Eskişehir). TAF Prev Med Bull 2008;7:377-84.
  • 13. Akpınar F, Borlu A, Şarlı M, ve ark. Erciyes Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastanesi’nde ihtisas yapan asistanların yaşam biçimleri ve karşılaştıkları sorunlar. TAF Prev Med Bull 2008;7:311-6.
  • 14. Yaşan A, Eşsizoğlu A, Yalçın M, Özkan M. Bir üniversite hastanesinde çalışan araştırma görevlilerinde iş memnuniyeti, anksiyete düzeyi ve ilişkili etmenler. Dicle Univ Tip Fakul Derg 2008;35:228-33.
  • 15. Yıldız N, Yolsan N, Ay P, Kıyan A. İstanbul Tıp Fakültesi’nde çalışan hekimlerde iş doyumu. İstanbul Tıp Fakültesi Dergisi 2003;66:34-41
  • 16. Özyurt A, Hayran O, Sur H. Predictors of burnout and job satisfaction among Turkish physicians. Q J Med 2006;99:161-9. doi:10.1093/ qjmed/hc1019
  • 17. Sevimli F, İşcan ÖF. Bireysel ve iş ortamına ait etkenler açısından iş doyumu. Ege Academic Review 2005;5:55-64.
  • 18. Karaoğlu L, Şahin T, Eğri M, ve ark. İnönü Üniversitesi Turgut Özal Tıp Merkezi’nde araştırma görevlisi olarak çalışan hekimlerin mesleki memnuniyet düzeyi. Toplum Hekimliği Bülteni 2006;25:7-14.
  • 19. Gültekin K, Söylemez A, Dereboy F, ve ark. Ege ve Adnan Menderes tıp fakültelerinde uzmanlık eğitimi: tıpta uzmanlık öğrencisi bakış açısı ile. ADÜ Tıp Fakültesi Dergisi 2006;7:17-21.
  • 20. Yeo H, Viola K, Berg D, et al. Attitudes, training experiences, and professional expectations of US general surgery residents. JAMA 2009;302:1301-8.
  • 21. Takahash O, Ohde S, Jacobs JL, Tokuda Y, Omata F, Fukui T. Residents’ experience of scholarly activities is associated with higher satisfaction with residency training. J Gen Intern Med 2009;24:716–20. doi: 10.1007/s11606-009-0970-4

Asistan Hekimlerin Tıpta Uzmanlık Eğitimi Kapsamında Mesleki Memnuniyetleri ve Yaşam Koşulları ile İlişkisi

Year 2012, Volume: 25 Issue: 1, 20 - 25, 25.02.2015

Abstract

Amaç: Çalışmada, Dokuz Eylül Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastanesinde ihtisas
yapan asistan hekimlerin uzmanlık tercihleriyle ilgili memnuniyetlerinin,
yaşam ve eğitim koşullarının değerlendirilmesi amaçlanmıştır.
Gereç ve Yöntem: Bu kesitsel çalışmada; demografik bilgiler ile Minnesota İş
Doyum Ölçeği’nden oluşan 51 soruluk anket yüz yüze görüşme yöntemiyle
çalışmaya katılmayı kabul eden 252 asistan hekime uygulanmıştır.
Bulgular: Katılımcıların %92,1’i çalışmakta oldukları bölüme isteyerek
başlamıştı. Uzmanlık eğitimi tercihinde sırasıyla uzmanlaşma isteği (%52,0),
mesleki ideali olması (%51,2), uzmanlık dalının geleceğinin parlak olması
(%50,4) dikkate alınmıştı. Maddi getiri %25,8’inin tercihini etkilemekle
birlikte %72,2’si elde edilen geliri yetersiz buluyordu. İş doyumu puan
ortalaması 3,39±0,59 bulundu. İsteyerek gelenlerde, nöbet sayısı az
olanlarda, bölümdeki eğitim hedefinin öncelikli olduğunu, hekimlik dışı
işlerde kullanılmadığını düşünenlerde, çalışma ortamının fiziki şartlarını ve
maaşını yeterli bulanlarda, eğitimi genel olarak yeterli görenlerde, anlamlı
olarak iş doyumu puanları yüksekti (p < 0,05).
Sonuç: Asistan hekimlerin memnuniyetlerini etkileyen faktörleri belirlemek iş
doyumunu arttırarak daha iyi bir çalışma ortamı oluşturulmasına olanak
sağlar.

References

  • 1. Akdağ R (editör). Sağlık personeli memnuniyet araştırması. Hıfzıssıhha Mektebi Müdürlüğü, Refik Saydam Hıfzıssıhha Merkezi Başkanlığı, Türkiye Cumhuriyeti Sağlık Bakanlığı. Ankara: Opus Yayıncılık, 2010:Vİİİ , 43.
  • 2. Gothe H, Köster A, Storz P, Nolting H, Häussler B. Job satisfaction among doctors. Dtsch Arztebl 2007;104:A1394–9.
  • 3. Demiral Y, Akvardar Y, Ergör A. Üniversite hastanesinde çalışan hekimlerde iş doyumunun anksiyete ve depresyon düzeylerine etkisi. DEÜ Tıp Fakültesi Dergisi 2006;20:157-64.
  • 4. Freeborn DK. Satisfaction, commitment and physiological well-being among HMO physicians. West J Med 2001;174:13-18.
  • 5. Cedfeldt AS, Bower EA, English C, Grady-Weliky TA, Girard DE, Choi D. Personal time off and residents’ career satisfaction, attitudes and emotions. Med Educ 2010;44:977–84. doi:10.1111/j.1365- 2923.2010.03773.x
  • 6. Çetinkanat C. Örgütlerde güdülenme ve iş doyumu. Ankara: Anı Yayıncılık, 2000.
  • 7. Grant AM, Shin J. Work motivation: Directing, energizing, and maintaining effort (and research). In: Ryan MN, editor. Oxford Handbook of Motivation. Oxford: Oxford University Press, 2011:13. Available at: http://www.management.wharton.upenn.edu/grant/GrantShinMotivati onHandbook2011.pdf. Accessed August 12,2011.
  • 8. von Websky MW, Oberkofler CE, Rufibach K, et al. Trainee satisfaction in surgery residency programs: modern management tools ensure trainee motivation and success. Article in press. Surgery 2011 Oct 5. doi:10.1016/j.surg.2011.07.037
  • 9. Gün İ, Öztürk A, Öztürk Y. Erciyes Üniversitesi Tıp Fakültesi intern doktorlarının tıp eğitimine ve tıpta uzmanlık sınavına bakışlarının değerlendirilmesi. Toplum ve Hekim 2004;19:154-8.
  • 10. Gülpınar MA. Uzmanlık eğitimi dönemi ve çerçeve eğitim programı geliştirme rehberi. Tıp Eğitimi Dünyası 2011;30:29-59.
  • 11. Baycan A. An analysis of several aspects of job satisfaction between different occupational groups. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 1985.
  • 12. Tözün M, Çulhacı A, Ünsal A. Aile hekimliği sisteminde birinci basamak sağlık kurumlarında çalışan hekimlerin iş doyumu (Eskişehir). TAF Prev Med Bull 2008;7:377-84.
  • 13. Akpınar F, Borlu A, Şarlı M, ve ark. Erciyes Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastanesi’nde ihtisas yapan asistanların yaşam biçimleri ve karşılaştıkları sorunlar. TAF Prev Med Bull 2008;7:311-6.
  • 14. Yaşan A, Eşsizoğlu A, Yalçın M, Özkan M. Bir üniversite hastanesinde çalışan araştırma görevlilerinde iş memnuniyeti, anksiyete düzeyi ve ilişkili etmenler. Dicle Univ Tip Fakul Derg 2008;35:228-33.
  • 15. Yıldız N, Yolsan N, Ay P, Kıyan A. İstanbul Tıp Fakültesi’nde çalışan hekimlerde iş doyumu. İstanbul Tıp Fakültesi Dergisi 2003;66:34-41
  • 16. Özyurt A, Hayran O, Sur H. Predictors of burnout and job satisfaction among Turkish physicians. Q J Med 2006;99:161-9. doi:10.1093/ qjmed/hc1019
  • 17. Sevimli F, İşcan ÖF. Bireysel ve iş ortamına ait etkenler açısından iş doyumu. Ege Academic Review 2005;5:55-64.
  • 18. Karaoğlu L, Şahin T, Eğri M, ve ark. İnönü Üniversitesi Turgut Özal Tıp Merkezi’nde araştırma görevlisi olarak çalışan hekimlerin mesleki memnuniyet düzeyi. Toplum Hekimliği Bülteni 2006;25:7-14.
  • 19. Gültekin K, Söylemez A, Dereboy F, ve ark. Ege ve Adnan Menderes tıp fakültelerinde uzmanlık eğitimi: tıpta uzmanlık öğrencisi bakış açısı ile. ADÜ Tıp Fakültesi Dergisi 2006;7:17-21.
  • 20. Yeo H, Viola K, Berg D, et al. Attitudes, training experiences, and professional expectations of US general surgery residents. JAMA 2009;302:1301-8.
  • 21. Takahash O, Ohde S, Jacobs JL, Tokuda Y, Omata F, Fukui T. Residents’ experience of scholarly activities is associated with higher satisfaction with residency training. J Gen Intern Med 2009;24:716–20. doi: 10.1007/s11606-009-0970-4
There are 21 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Makbule Tan This is me

Nilgün Özçakar This is me

Mehtap Kartal This is me

Publication Date February 25, 2015
Published in Issue Year 2012 Volume: 25 Issue: 1

Cite

APA Tan, M., Özçakar, N., & Kartal, M. (2015). Asistan Hekimlerin Tıpta Uzmanlık Eğitimi Kapsamında Mesleki Memnuniyetleri ve Yaşam Koşulları ile İlişkisi. Marmara Medical Journal, 25(1), 20-25.
AMA Tan M, Özçakar N, Kartal M. Asistan Hekimlerin Tıpta Uzmanlık Eğitimi Kapsamında Mesleki Memnuniyetleri ve Yaşam Koşulları ile İlişkisi. Marmara Med J. August 2015;25(1):20-25.
Chicago Tan, Makbule, Nilgün Özçakar, and Mehtap Kartal. “Asistan Hekimlerin Tıpta Uzmanlık Eğitimi Kapsamında Mesleki Memnuniyetleri Ve Yaşam Koşulları Ile İlişkisi”. Marmara Medical Journal 25, no. 1 (August 2015): 20-25.
EndNote Tan M, Özçakar N, Kartal M (August 1, 2015) Asistan Hekimlerin Tıpta Uzmanlık Eğitimi Kapsamında Mesleki Memnuniyetleri ve Yaşam Koşulları ile İlişkisi. Marmara Medical Journal 25 1 20–25.
IEEE M. Tan, N. Özçakar, and M. Kartal, “Asistan Hekimlerin Tıpta Uzmanlık Eğitimi Kapsamında Mesleki Memnuniyetleri ve Yaşam Koşulları ile İlişkisi”, Marmara Med J, vol. 25, no. 1, pp. 20–25, 2015.
ISNAD Tan, Makbule et al. “Asistan Hekimlerin Tıpta Uzmanlık Eğitimi Kapsamında Mesleki Memnuniyetleri Ve Yaşam Koşulları Ile İlişkisi”. Marmara Medical Journal 25/1 (August 2015), 20-25.
JAMA Tan M, Özçakar N, Kartal M. Asistan Hekimlerin Tıpta Uzmanlık Eğitimi Kapsamında Mesleki Memnuniyetleri ve Yaşam Koşulları ile İlişkisi. Marmara Med J. 2015;25:20–25.
MLA Tan, Makbule et al. “Asistan Hekimlerin Tıpta Uzmanlık Eğitimi Kapsamında Mesleki Memnuniyetleri Ve Yaşam Koşulları Ile İlişkisi”. Marmara Medical Journal, vol. 25, no. 1, 2015, pp. 20-25.
Vancouver Tan M, Özçakar N, Kartal M. Asistan Hekimlerin Tıpta Uzmanlık Eğitimi Kapsamında Mesleki Memnuniyetleri ve Yaşam Koşulları ile İlişkisi. Marmara Med J. 2015;25(1):20-5.