-
Amaç: Çalışmada, Dokuz Eylül Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastanesinde ihtisas
yapan asistan hekimlerin uzmanlık tercihleriyle ilgili memnuniyetlerinin,
yaşam ve eğitim koşullarının değerlendirilmesi amaçlanmıştır.
Gereç ve Yöntem: Bu kesitsel çalışmada; demografik bilgiler ile Minnesota İş
Doyum Ölçeği’nden oluşan 51 soruluk anket yüz yüze görüşme yöntemiyle
çalışmaya katılmayı kabul eden 252 asistan hekime uygulanmıştır.
Bulgular: Katılımcıların %92,1’i çalışmakta oldukları bölüme isteyerek
başlamıştı. Uzmanlık eğitimi tercihinde sırasıyla uzmanlaşma isteği (%52,0),
mesleki ideali olması (%51,2), uzmanlık dalının geleceğinin parlak olması
(%50,4) dikkate alınmıştı. Maddi getiri %25,8’inin tercihini etkilemekle
birlikte %72,2’si elde edilen geliri yetersiz buluyordu. İş doyumu puan
ortalaması 3,39±0,59 bulundu. İsteyerek gelenlerde, nöbet sayısı az
olanlarda, bölümdeki eğitim hedefinin öncelikli olduğunu, hekimlik dışı
işlerde kullanılmadığını düşünenlerde, çalışma ortamının fiziki şartlarını ve
maaşını yeterli bulanlarda, eğitimi genel olarak yeterli görenlerde, anlamlı
olarak iş doyumu puanları yüksekti (p < 0,05).
Sonuç: Asistan hekimlerin memnuniyetlerini etkileyen faktörleri belirlemek iş
doyumunu arttırarak daha iyi bir çalışma ortamı oluşturulmasına olanak
sağlar.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | February 25, 2015 |
Published in Issue | Year 2012 Volume: 25 Issue: 1 |