Abstract
Rekabetin çok yakıcı bir biçimde arttığı günümüz ekonomisinde işletmelerin karşılaştıkları en önemli sorun, üretmek değil ürettiğini satabilmektir. Günümüzde işletmelerin pazarlama faaliyetlerindeki başarısı büyük ölçüde bireysel olmaktan çok takım çalışmalarına dayanmaktadır. Bilindiği üzere, takım çalışması farklı yetenek ve uzmanlıklara sahip bireyleri ortak hedeflere yönlendirmektedir. Bu nedenle takım çalışmasının birçok üstünlüğünden bahsetmek mümkündür. Bu bağlamda satış takımlarına sahip olan işletmeler büyük avantajlara, çok farklı ve karmaşık olan tüketici istek ve ihtiyaçlarını daha iyi karşılama fırsatına sahip olmaktadır. Satış takımlarında üyelerin iş tatmini ve örgütsel bağlılıkları üzerinde çok fazla durulmamış, bu kavramlar yeterince incelenmemiştir. Oysa örgütsel davranış alanında bu kavramlar çok yoğun biçimde incelenmiş, araştırılmıştır. Bu çalışmada önce satış, takım ve satış takımları kavramları analiz edilecek sonra da iş tatmini ve örgütsel bağlılık kavramları üzerinde detaylı bir şekilde incelenecektir.