Research Article
BibTex RIS Cite

OTEL İŞLETMECİLİĞİNDE PAZARLAMA BİLGİ SİSTEMİ : YAPILAN BİR ARAŞTIRMA VE SONUÇLARI

Year 2004, , 73 - 85, 10.06.2004
https://doi.org/10.14783/maruoneri.678550

Abstract

Otel işletmeleri, makro ve mikro çevre faktörlerindeki gelişme ve değişmelerden çok çabuk etkilenmektedirler. Bu durum karşısında otel yöneticilerinin güncel, doğru ve zamanında kararlar alabilmeleri için, doğru işleyen bir pazarlama bilgi sistemi (PBS) kurmaları gerekmektedir. Pazarlama bilgi sistemi, işletme içi raporlama, pazarlama istihbarat, pazarlama araştırması ve pazarlama karar destek sistemlerinden oluşmaktadır. Antalya ve İstanbul illerinde faaliyet gösteren dört ve beş yıldızlı otel işletmelerinde pazarlama bilgi sisteminden ne düzeyde ve nasıl yararlanıldığını saptamak üzere bir araştırma yapılmıştır. Araştırmada veriler, geliştirilen bir anket ile 2002 yılı Mayıs ve Haziran aylarında toplanmıştır. Anket, Antalya ilinde yüz yüze; İstanbul ilinde posta ile uygulanmıştır. Yapılan araştırma, otel işletmelerinin pazarlama bilgi sistemi ve elemanlarından belli düzeylerde yararlandıklarını ortaya koymaktadır. Ancak, otel işletmelerinin pazarlama bilgi sistemini bilinçli olarak kurup yönettiklerini söylemek de güçtür.

References

  • [1] KOÇEL, Tamer., İşletme Yöneticiliği, Gözden Geçirilmiş 7.Bası, Beta Yayınları, İstanbul 1999. s.60
  • [2] KAYA, İsmail., Pazarlama bilgi sistemleri, İstanbul: İstanbul Üniversitesi Yayınları. 1984, s.25
  • [3] KOTLER, P., Marketing management: analysis, planning, implementation and control, (9. basım). New Jersey: Prentice-Hall. 1997, s. 110
  • [4] İÇÖZ, Orhan., Turizm işletmelerinde pazarlama,. Ankara: Anatolia, 1996. s.61
  • [5] KOTLER, P„ ve ARMSTRONG G„ Principals of marketing (5.basım). New Jersey: Prentice-Hall, 1991, s.93
  • [6] YÜKSELEN, Cemal., Pazarlama araştırmaları. Ankara:Detay Yayınevi. 2000, s.59
  • [7] ZIKMUND, W., Exploring marketing research (5. basım). Orlando: 1994, s.29
  • [8] Hotel Guide 2002, Ekin Yayınları, İstanbul
  • [9] ÖZDAMAR, Kazım., Paket Programlar ile İstatistiksel Veri Analizi-I. Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir, 1997. s.500
Year 2004, , 73 - 85, 10.06.2004
https://doi.org/10.14783/maruoneri.678550

Abstract

References

  • [1] KOÇEL, Tamer., İşletme Yöneticiliği, Gözden Geçirilmiş 7.Bası, Beta Yayınları, İstanbul 1999. s.60
  • [2] KAYA, İsmail., Pazarlama bilgi sistemleri, İstanbul: İstanbul Üniversitesi Yayınları. 1984, s.25
  • [3] KOTLER, P., Marketing management: analysis, planning, implementation and control, (9. basım). New Jersey: Prentice-Hall. 1997, s. 110
  • [4] İÇÖZ, Orhan., Turizm işletmelerinde pazarlama,. Ankara: Anatolia, 1996. s.61
  • [5] KOTLER, P„ ve ARMSTRONG G„ Principals of marketing (5.basım). New Jersey: Prentice-Hall, 1991, s.93
  • [6] YÜKSELEN, Cemal., Pazarlama araştırmaları. Ankara:Detay Yayınevi. 2000, s.59
  • [7] ZIKMUND, W., Exploring marketing research (5. basım). Orlando: 1994, s.29
  • [8] Hotel Guide 2002, Ekin Yayınları, İstanbul
  • [9] ÖZDAMAR, Kazım., Paket Programlar ile İstatistiksel Veri Analizi-I. Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir, 1997. s.500
There are 9 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Eski Sayılar
Authors

A. Çelil Çakıcı This is me

Tolga Gök

Publication Date June 10, 2004
Published in Issue Year 2004

Cite

APA Çakıcı, A. Ç., & Gök, T. (2004). OTEL İŞLETMECİLİĞİNDE PAZARLAMA BİLGİ SİSTEMİ : YAPILAN BİR ARAŞTIRMA VE SONUÇLARI. Öneri Dergisi, 6(22), 73-85. https://doi.org/10.14783/maruoneri.678550

15795

Bu web sitesi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

Öneri Dergisi

Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü

Göztepe Kampüsü Enstitüler Binası Kat:5 34722  Kadıköy/İstanbul

e-ISSN: 2147-5377