Research Article
BibTex RIS Cite

EĞLENCELİ PERAKENDECİLİK (RETAILTAINMENT) “İSTANBUL’DA FAALİYET GÖSTEREN BAŞLICA ALIŞVERİŞ MERKEZLERİNDE RETAILTAINMENT FAALİYETLERİNE İLİŞKİN BİR ARAŞTIRMA”

Year 2008, , 115 - 121, 10.06.2008
https://doi.org/10.14783/maruoneri.679660

Abstract

Günümüzde alışveriş, salt doğal gereksinimlerin karşılanmasını sağlayan bir eylem değil, fakat ayıtı zamanda, psikolojik tatmin sağlayan ve boş zamanların değerlendirildiği bir faaliyet niteliğini de taşımaktadır. Bu gelişme, özellikle, perakende alışveriş ile eğlence sanat kültür ve spor faaliyetlerinin bir araya geldiği alışveriş merkezlerinde (AVM) ortaya çıkmaktadır.
Çalışmamız, gerek dünyada ve gerekse ülkemizde giderek artan bir gelişme gösteren “eğlenceli alışveriş / keyifli perakendecilik, ”retailtainment” anlayışının, İstanbul’daki başlıca 11 alışveriş merkezindeki (AVM)i uygulamalarını araştırmaktadır. Bu amaçla, söz konusu AVM’lerin web siteleri incelenmiş, yerinde gözlemler yapılmış ve AVM yöneticilerine bir anket çalışması uygulanarak, belirtilen 11 AVM deki “retailtainment” faaliyetleri analiz edilmiştir. Sonuçta, araştırma kapsamında yer alan AVM lerin hemen tümünün, alışveriş ile eğlencenin, spor, sanat ve kültürel faaliyetlerin birleştirilmesinin önemini son derece açık bir şekilde kavradıkları ve büyük bir çoğunlukla “retailtainment” uygulamalarını gerçekleştirmeye çalıştıkları saptanmıştır.

References

  • [1] Alkibay S.; Doğan, T. & Hoşgör, Ş. (2007). Alışveriş Merkezleri ve Yönetimi. Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • [2] Argan, M. (2007). Eğlence Pazarlaması. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • [3] OIuç, M. (2006). Temel Pazarlama Kavramları. İstanbul: Beta Yayınevi.
  • [4] Blythe, J. (2004). Pazarlama İlkeleri. (Çev.: Odabaşı, Y.). İstanbul: Bilim Teknik Yayınevi.
  • [5] Zikmund, W.G. & d’Amico, M. (2002). Effective Marketing: Creating and Keeping Customers. St. Paul: West Publishing Company.
  • [6] Solomon, M.R. (1995). Consumer Behaviour. Second Ed. New Jersey: John Wiley&Sons ine.
  • [7] Griffıth, D.A. (1998). Cultural Meaning of Retail Instittutions: A Traditional - Based Culture Examination. Journal of Global Marketing, 1 (8), 47
  • [8] Nicholls, J.A.F.; Li Fuan, K.; Cari, J. & Mandakovic, T. (2003). Structural or Cultural: An Exploration into Influences on Consumer’s Shopping Behaviour of Country Specifıc Factors versus Retailing Formats. Journal of GlobalMarketing, 16(4), 97
  • [9] Altunışık, R. & Kazım, M. Tüketicilerin Alışveriş Merkezlerindeki Satınalma Davranışları Üzerine Bir Saha Çalışması: Tüketiciler Kontrolü Yitiriyor mu? (www.ampd.org/sektorel_bilgiler/tuketici-kontrolu). [10.03.2007].
  • [10] Tek, Ö.B. (2006). Pazarlamada Değer Yaratmak, Pazarlamada Değer Çağı Türkiye'de Değer Pazarlaması. İstanbul: Hayat Yayınları.
  • [11] ICSC Shopping Çenter Definitions, Basic Confıguations and Types for the United States. (www.icsc.org/search/lib/usdefinitions.pdf). [15.04.2007]
  • [12] (2007). AMPD 11. Perakende Zirvesi Büyümeyi ve Değişimi Yönetmeyi Tartışıyor. Arasta (Alışveriş Merkezleri ve Perakende Sektörü Dergisi), (34), Ocak- Şubat, 36-38
  • [13] Tek, Ö.B. (2005). Perakendeciliğin Ufkunda Neler Var? Arasta, Kasım-Aralık, cilt (şayi), 70
  • [14] Özdemir Ş. (2006). Yeni Tüketiciler Yeni Alışveriş Mekanları. (Editörler: Torlak, Ö.; Altunışık, R. & Özdemir, Ş.). Postmodern Dünyada Tüketimi Yeniden Anlamlandıracak Yeni Müşteri. İstanbul: Hayat Yayınları.
  • [15] Odabaşı, Y. (2004). Postmodern Pazarlama Tüketim ve Tüketici. İstanbul: Mediacat Yayınları.
  • [16] Powers, E.H. (2007). The Shopping Çenter and Its Industry of Tomorrow A Membership Perspective. Research Review, 14(1), 9.
  • [17] (www.istanbulcevahir.com). [14.07.2007].
  • [18] (www.galleria.com.tr). [29.05.2007],
  • [19] (www.tepenautilus.com). [29.03.2007].
  • [20] (www.profiloalisverismerkezi.com.tr). [29.05.2007].
  • [21] (www.kanyon.com.tr). [29.05.2007],
  • [22] (www.metrocity.com.tr). [29.05.2007].
  • [23] (www.akmerkez.com.tr). [29.05.2007].
  • [24] (www.capitol.com.tr). [29.03.2007].
  • [25] (www.carousel.com.tr). [29.05.2007).
  • [26] (www.beyliciumavm.com). [9.06.2007 ].
  • [27] (www.dsiIva.com.tr). [29.05.2007]
Year 2008, , 115 - 121, 10.06.2008
https://doi.org/10.14783/maruoneri.679660

Abstract

References

  • [1] Alkibay S.; Doğan, T. & Hoşgör, Ş. (2007). Alışveriş Merkezleri ve Yönetimi. Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • [2] Argan, M. (2007). Eğlence Pazarlaması. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • [3] OIuç, M. (2006). Temel Pazarlama Kavramları. İstanbul: Beta Yayınevi.
  • [4] Blythe, J. (2004). Pazarlama İlkeleri. (Çev.: Odabaşı, Y.). İstanbul: Bilim Teknik Yayınevi.
  • [5] Zikmund, W.G. & d’Amico, M. (2002). Effective Marketing: Creating and Keeping Customers. St. Paul: West Publishing Company.
  • [6] Solomon, M.R. (1995). Consumer Behaviour. Second Ed. New Jersey: John Wiley&Sons ine.
  • [7] Griffıth, D.A. (1998). Cultural Meaning of Retail Instittutions: A Traditional - Based Culture Examination. Journal of Global Marketing, 1 (8), 47
  • [8] Nicholls, J.A.F.; Li Fuan, K.; Cari, J. & Mandakovic, T. (2003). Structural or Cultural: An Exploration into Influences on Consumer’s Shopping Behaviour of Country Specifıc Factors versus Retailing Formats. Journal of GlobalMarketing, 16(4), 97
  • [9] Altunışık, R. & Kazım, M. Tüketicilerin Alışveriş Merkezlerindeki Satınalma Davranışları Üzerine Bir Saha Çalışması: Tüketiciler Kontrolü Yitiriyor mu? (www.ampd.org/sektorel_bilgiler/tuketici-kontrolu). [10.03.2007].
  • [10] Tek, Ö.B. (2006). Pazarlamada Değer Yaratmak, Pazarlamada Değer Çağı Türkiye'de Değer Pazarlaması. İstanbul: Hayat Yayınları.
  • [11] ICSC Shopping Çenter Definitions, Basic Confıguations and Types for the United States. (www.icsc.org/search/lib/usdefinitions.pdf). [15.04.2007]
  • [12] (2007). AMPD 11. Perakende Zirvesi Büyümeyi ve Değişimi Yönetmeyi Tartışıyor. Arasta (Alışveriş Merkezleri ve Perakende Sektörü Dergisi), (34), Ocak- Şubat, 36-38
  • [13] Tek, Ö.B. (2005). Perakendeciliğin Ufkunda Neler Var? Arasta, Kasım-Aralık, cilt (şayi), 70
  • [14] Özdemir Ş. (2006). Yeni Tüketiciler Yeni Alışveriş Mekanları. (Editörler: Torlak, Ö.; Altunışık, R. & Özdemir, Ş.). Postmodern Dünyada Tüketimi Yeniden Anlamlandıracak Yeni Müşteri. İstanbul: Hayat Yayınları.
  • [15] Odabaşı, Y. (2004). Postmodern Pazarlama Tüketim ve Tüketici. İstanbul: Mediacat Yayınları.
  • [16] Powers, E.H. (2007). The Shopping Çenter and Its Industry of Tomorrow A Membership Perspective. Research Review, 14(1), 9.
  • [17] (www.istanbulcevahir.com). [14.07.2007].
  • [18] (www.galleria.com.tr). [29.05.2007],
  • [19] (www.tepenautilus.com). [29.03.2007].
  • [20] (www.profiloalisverismerkezi.com.tr). [29.05.2007].
  • [21] (www.kanyon.com.tr). [29.05.2007],
  • [22] (www.metrocity.com.tr). [29.05.2007].
  • [23] (www.akmerkez.com.tr). [29.05.2007].
  • [24] (www.capitol.com.tr). [29.03.2007].
  • [25] (www.carousel.com.tr). [29.05.2007).
  • [26] (www.beyliciumavm.com). [9.06.2007 ].
  • [27] (www.dsiIva.com.tr). [29.05.2007]
There are 27 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Eski Sayılar
Authors

R. Baki Deniz This is me

Publication Date June 10, 2008
Published in Issue Year 2008

Cite

APA Deniz, R. B. (2008). EĞLENCELİ PERAKENDECİLİK (RETAILTAINMENT) “İSTANBUL’DA FAALİYET GÖSTEREN BAŞLICA ALIŞVERİŞ MERKEZLERİNDE RETAILTAINMENT FAALİYETLERİNE İLİŞKİN BİR ARAŞTIRMA”. Öneri Dergisi, 8(30), 115-121. https://doi.org/10.14783/maruoneri.679660

15795

Bu web sitesi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

Öneri Dergisi

Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü

Göztepe Kampüsü Enstitüler Binası Kat:5 34722  Kadıköy/İstanbul

e-ISSN: 2147-5377