Abstract
Heterojen yapıya sahip olan pazarlarda farklı beklenti içerisinde olan tüketicilerin tatmin edilebilmesi için benzer grupların ortaya çıkarılması çağdaş pazarlama anlayışı açısından oldukça önemlidir.Hizmet sektöründe hızla pazarı büyüyen hizmetlerden biri de güzellik salonu hizmetleridir. Kadınların sosyal yaşam ve çalışma hayatındaki etkinliklerinin artmasıyla birlikte oldukça önemli bir hizmet sektörü haline gelen güzellik salonları her geçen gün yeni hizmetlerle müşterilerinin karşısına çıkmaktadır.Bu bağlamda hızla büyüdüğü gözlenen bu pazardaki kadın tüketicilerin beklentilerinin ortaya konularak, bu tüketicilerin güzellik salonlarına yönelik beklentileri açısından benzer gruplarda yer alıp almadıkları belirlenmeye çalışılarak pazar incelenmeye çalışılmıştır. Elde edilen sonuçlara göre pazarda homojen 3 alt küme belirlenmiş, sonuçlar yorumlanmış ve önerilerde bulunulmuştur.