Abstract
Bu çalışmada dinamik servisli bir kuyruk modeli oluşturulmaya çalışılmıştır. Böyle bir modeldeki temel amaç müşteri geliş ve değişim bilgilerine göre servis veya servislerin sisteme dahil edilmesi veya çıkartılması veya diğer bir ifadeyle periyodik yoğunluk ve boşluğun çözüme kavuşturulmasıdır. Dinamik servis modelleri tek kuyruklu ve çok servisli sistemler için geliştirilmiş bir yöntemdir. Dinamik servis modelleri algoritması gereken sayıdaki servis sayısını sisteme dahil etmeyi hedeflemektedir. Burada dikkat edilmesi gereken temel nokta bekleyen maksimum müşteri sayısının önsel tahminlerinin olmadığı durumlarda çalışmasıdır. Şayet gelen müşteri sayısında marjinal bir artış söz konusu olursa model sisteme sistemin izin verdiği miktarda servisi dahil etmeyi planlamaktadır. Aynı şekilde bunun aksi durumu da geçerli olmaktadır.