Review
BibTex RIS Cite

TOPLAM KALİTE YÖNETİMİNİN TEMEL KAVRAMLARI

Year 2002, , 191 - 202, 30.01.2002
https://doi.org/10.14783/maruoneri.683485

Abstract

In our study, we tried to explain thinking fundamentals of Total Quality Management (TQM) which has been told too much since last years. This study has been done under eight topics. At the beginning, fundamentals that belongs to TQM had determined. At continuation it tried to be explained by using concrete datums. In our study, benefits that TQM has done to enterprise has explained however we have put opinions of the scientists against to TQM. At first part we tried to explain the importance which TQM attaches to people. At second part we explained effects of TQM on managing culture. At continuation, customer centered management mentality, top management leadership and responsibility, complete participation at management, motion by team, perpetual development and management according to aim subjects have tried to be explained.

References

  • [1] BERTHOD, Giovanni , "Toplam Kalite ve İnsan Kaynakları", Önce Kalite Dergisi, Çeviren: Özlem Rodoplu, Sayı: 6, Ocak 1994, s.30.
  • [2] PEŞKİRCİOĞLU, Nurettin, "Toplam Kalite Yönetimi Sistemi ve ISO 9000 Standartları", Verimlilik Dergisi, Sayı: 1, 1994, s.95.
  • [3] ÖNÖZ, Ender, "Şirket Kalitesi", Önce Kalite Dergisi, Sayı: 1, Kasım 1992, s.27.
  • [4] ---------, "Toplam Kalite Yönetimi Araştırma Komitesi, Toplam Kalite Yönetiminde Türkiye Perspektifi", Değişen Kalite Anlayışı ve Toplam Kalite Yönetimi Sempozyumu Bildiriler Kitabı, Arkom Yayınları, İstanbul, 1994, ss.78,260.
  • [5] EFİL, İsmail, Toplam Kalite Yönetimi, Vipaş Yayınları, Bursa, 1998, s.39.
  • [6] KÖSEOĞLU, Mustafa ve Diğerleri, "Toplam Kalite Yönetim Sistemi Uygulamasının Arkasındaki İnsan Faktörü", Verimlilik Dergisi, Çeviren: Orhan Pazarcık, Sayı: 4, 1994, s.19 ve sonrası.
  • [7] KAVRAKOĞLU, İbrahim, Toplam Kalite Yönetimi, 4. Baskı, KalDer Yayınları, İstanbul, 1993, s.16-18, 69, 73.
  • [8] ISHIKAWA, Kaoru, Toplam Kalite Kontrol, Çeviren: Semih Ordaş, 2. Baskı, KalDer Yayınları, İstanbul, 1997, s.48, 99-101.
  • [9] AGUAYO, Rafael, Dr. Deming: Japonlara Kaliteyi Öğreten Amerikalı, Japon Mucizesinin Mimarı, Çeviren: Y. Kaan Tunçbilek, Form Yayınları, İstanbul, 1994, ss.26-27, 56, 134, 198, 216-217.
  • [10] DERELİ, Toker, Örgütsel Davranış, Menteş Kitabevi, İstanbul, 1995, s.228.
  • [11] PFEFFER, Jeffrey, Rekabette Üstünlüğün Sırrı: İnsan, Çeviren: Sinem Gül, Sabah Kitapları, İstanbul, 1995, s.163, 165.
  • [12] ÖZTÜRK, Nursel, "Toplam Kalite Yönetiminde Motivasyon, Eğitim ve Katılımın Önemi", Verimlilik Dergisi, Kalite özel Sayısı, 1993, s.63.
  • [13] ŞİRVANCI, Mete, "Toplam Kalite Yönetiminin Temel Öğeleri", Önce Kalite Dergisi, Sayı: 5, Ekim 1993, s.13.
  • [14] DRUCKER, Peter F., Fırtınalı Dönemlerde Yönetim, Çeviren: Bülent Toksöz, İnkılap Kitapevi, İstanbul, 1998, s.216.
  • [15] ERDOĞAN, İlhan, İşletmelerde Davranış, İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Yayınları, İstanbul, 1991, ss.33 ve sonrası.
  • [16] BOZKURT, Rıdvan, "Toplara Kalite Yönetimi Sistemi", Verimlilik Dergisi, Yıl: 1994, Sayı: 4, ss.7, 122 ve sonrası.
  • [17] LEE, Thomas Lee, "Toplam Kalite Yönetimi ve Liderlik", Verimlilik Dergisi, Toplam Kalite Özel Sayısı, Çeviren: Orhan Pazarcık, 1996, ss.17 ve sonrası.
  • [18] DRUCKER, Peter F., Gelecek İçin Yönetim: 1990’lar ve Sonrası, Çeviren: Fikret Üçcan, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, Ankara, 1995, s.136.
  • [19] PEKDEMİR, Işıl Menteş, İşletmelerde Kalite Yönetimi Kavramları, Kalite İyileştirme Süreci, Vakalar, Beta Yayınları, İstanbul, 1992, ss.61-62.
  • [20] GÜRLEK, T. Bilgehan; GÜROL, M. Ali, "Etik Tavır ve Kalite", Önce Kalite Dergisi, Sayı: 3, Nisan 1993, ss.18 - 20.
  • [21] DAVIS, Keith, İşletmelerde İnsan Davranışı, Çevirenler: Kemal Tosun ve Diğerleri, İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Yayınları, İstanbul, 1988, s.184.
  • [22] ÇETİN, Canan: AKIN, Besim; EROL,Vedat, Toplam Kalite Yönetimi ve ISO 9000 Kalite Güvence Sistemi, Beta Yayınları, İstanbul, 1998, ss.27 ve sonrası.
  • [23] DONNELLON, Anne, Takım Dili, Çeviren: Osman Akınhay, Sistem Yayıncılık, İstanbul, 1998, s.25.
  • [24] YENERSOY, Gönül, Mükemmeli Arayış Yolunda İlk Adım: Toplam Kalite Yönetimi, Rota Yayınları, İstanbul, 1997, ss.40-41, 179.
  • [25] PEKER, Ömer, "Toplam Kalite Yönetimi", TODAİE Amme İdaresi Dergisi, Sayı: 1, Mart 1993, s.179.
  • [26] IMAI, Masaaki, Kaizen: Japonların Rekabetteki Başarısının Anahtarı, 3. Baskı, Brisa Lastik Sanayi Kültür Yayınları, İstanbul, 1997, s.IX.
  • [27] De Bono, Edward, Rekabet Üstü, Çeviren: Oya Özel, Rota Yayınları, İstanbul, 1996, ss.42-43.
  • [28] ÖZEVREN, Mina, Toplam Kalite Yönetimi Temel Kavramlar ve Uygulamalar, Alfa Yayınları, 2. Baskı, İstanbul, 2000, s.245.
  • [29] AKAO, Yoji, Hoshin Kanra Yönetim Pusulası, Çeviren: Tunç Sancı, MESS Yayınları, İstanbul, 1999, s.12.
  • [30] DİCLE, Atilla, "Japonya’ da İnsangücü Yönetimi ve Türkiye Açısından Önemi", ODTÜ Gelişme Dergisi, Sayı: 3, 1987, s.263.
  • [31] KURTULMUŞ, Numan, Sanayi Ötesi Dönüşüm, İz Yayıncılık, İstanbul, 1996, s.169.
  • [32] BUZAN, Tony, "Toplam Kalite Yönetimi Zor Durumda", Kariyer Dünyası Dergisi, Mart 1998, s.71.
  • [33] SCHAFFER, H. Robert; THOMSON, Harvey A., "Başarılı Değişim Programları Sonuçlarla Başlar", Power Dergisi Özel Eki, Haziran 1997, ss.34-35.
  • [34] HAMEL, Gery; PRAHALAD, C. K., Geleceği Kazanmak, Yarının Pazarını ve Endüstrinin Kontrolünü Yakalamak İçin Keşfedilen Stratejiler, Çeviren: Zülfü Dicleli, İnkılap Kitapevi, İstanbul, 1996, s.26.
  • [35] HAMEL, Gery, Strateji Bir Devrimdir, Capital Dergisi Yönetim Dizisi Eki-2, 1998, ss.62 ve sonrası.
  • [36] KIRIM, Arman, Yeni Dünyada Strateji ve Yönetim, Sistem Yayıncılık, İstanbul, 1998.
  • [37] YILDIRIM, Hakan, Toplam Kalite Yönetiminin Firmaların Rekabet Güçleri Üzerindeki Etkileri, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri Bölümü, 1999.
  • [38] HAMMEL, Michael; STANDON, Steven A., Değişim Mühendisliği Devrimi, Çeviren: Sinem Gül, Sabah Kitapları, İstanbul, 1995.
  • [39] WOMACK, James P.; JONES, Daniel T., Yalın Düşünce, Çeviren: Nesime Acar, Sistem Yayıncılık, İstanbul, 1998.
  • [40] WOMACK, James P., Dünyayı Değiştiren Makine, Çeviren: Osman Kobak, Sistem Yayıncılık, İstanbul, 1997.
Year 2002, , 191 - 202, 30.01.2002
https://doi.org/10.14783/maruoneri.683485

Abstract

References

  • [1] BERTHOD, Giovanni , "Toplam Kalite ve İnsan Kaynakları", Önce Kalite Dergisi, Çeviren: Özlem Rodoplu, Sayı: 6, Ocak 1994, s.30.
  • [2] PEŞKİRCİOĞLU, Nurettin, "Toplam Kalite Yönetimi Sistemi ve ISO 9000 Standartları", Verimlilik Dergisi, Sayı: 1, 1994, s.95.
  • [3] ÖNÖZ, Ender, "Şirket Kalitesi", Önce Kalite Dergisi, Sayı: 1, Kasım 1992, s.27.
  • [4] ---------, "Toplam Kalite Yönetimi Araştırma Komitesi, Toplam Kalite Yönetiminde Türkiye Perspektifi", Değişen Kalite Anlayışı ve Toplam Kalite Yönetimi Sempozyumu Bildiriler Kitabı, Arkom Yayınları, İstanbul, 1994, ss.78,260.
  • [5] EFİL, İsmail, Toplam Kalite Yönetimi, Vipaş Yayınları, Bursa, 1998, s.39.
  • [6] KÖSEOĞLU, Mustafa ve Diğerleri, "Toplam Kalite Yönetim Sistemi Uygulamasının Arkasındaki İnsan Faktörü", Verimlilik Dergisi, Çeviren: Orhan Pazarcık, Sayı: 4, 1994, s.19 ve sonrası.
  • [7] KAVRAKOĞLU, İbrahim, Toplam Kalite Yönetimi, 4. Baskı, KalDer Yayınları, İstanbul, 1993, s.16-18, 69, 73.
  • [8] ISHIKAWA, Kaoru, Toplam Kalite Kontrol, Çeviren: Semih Ordaş, 2. Baskı, KalDer Yayınları, İstanbul, 1997, s.48, 99-101.
  • [9] AGUAYO, Rafael, Dr. Deming: Japonlara Kaliteyi Öğreten Amerikalı, Japon Mucizesinin Mimarı, Çeviren: Y. Kaan Tunçbilek, Form Yayınları, İstanbul, 1994, ss.26-27, 56, 134, 198, 216-217.
  • [10] DERELİ, Toker, Örgütsel Davranış, Menteş Kitabevi, İstanbul, 1995, s.228.
  • [11] PFEFFER, Jeffrey, Rekabette Üstünlüğün Sırrı: İnsan, Çeviren: Sinem Gül, Sabah Kitapları, İstanbul, 1995, s.163, 165.
  • [12] ÖZTÜRK, Nursel, "Toplam Kalite Yönetiminde Motivasyon, Eğitim ve Katılımın Önemi", Verimlilik Dergisi, Kalite özel Sayısı, 1993, s.63.
  • [13] ŞİRVANCI, Mete, "Toplam Kalite Yönetiminin Temel Öğeleri", Önce Kalite Dergisi, Sayı: 5, Ekim 1993, s.13.
  • [14] DRUCKER, Peter F., Fırtınalı Dönemlerde Yönetim, Çeviren: Bülent Toksöz, İnkılap Kitapevi, İstanbul, 1998, s.216.
  • [15] ERDOĞAN, İlhan, İşletmelerde Davranış, İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Yayınları, İstanbul, 1991, ss.33 ve sonrası.
  • [16] BOZKURT, Rıdvan, "Toplara Kalite Yönetimi Sistemi", Verimlilik Dergisi, Yıl: 1994, Sayı: 4, ss.7, 122 ve sonrası.
  • [17] LEE, Thomas Lee, "Toplam Kalite Yönetimi ve Liderlik", Verimlilik Dergisi, Toplam Kalite Özel Sayısı, Çeviren: Orhan Pazarcık, 1996, ss.17 ve sonrası.
  • [18] DRUCKER, Peter F., Gelecek İçin Yönetim: 1990’lar ve Sonrası, Çeviren: Fikret Üçcan, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, Ankara, 1995, s.136.
  • [19] PEKDEMİR, Işıl Menteş, İşletmelerde Kalite Yönetimi Kavramları, Kalite İyileştirme Süreci, Vakalar, Beta Yayınları, İstanbul, 1992, ss.61-62.
  • [20] GÜRLEK, T. Bilgehan; GÜROL, M. Ali, "Etik Tavır ve Kalite", Önce Kalite Dergisi, Sayı: 3, Nisan 1993, ss.18 - 20.
  • [21] DAVIS, Keith, İşletmelerde İnsan Davranışı, Çevirenler: Kemal Tosun ve Diğerleri, İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Yayınları, İstanbul, 1988, s.184.
  • [22] ÇETİN, Canan: AKIN, Besim; EROL,Vedat, Toplam Kalite Yönetimi ve ISO 9000 Kalite Güvence Sistemi, Beta Yayınları, İstanbul, 1998, ss.27 ve sonrası.
  • [23] DONNELLON, Anne, Takım Dili, Çeviren: Osman Akınhay, Sistem Yayıncılık, İstanbul, 1998, s.25.
  • [24] YENERSOY, Gönül, Mükemmeli Arayış Yolunda İlk Adım: Toplam Kalite Yönetimi, Rota Yayınları, İstanbul, 1997, ss.40-41, 179.
  • [25] PEKER, Ömer, "Toplam Kalite Yönetimi", TODAİE Amme İdaresi Dergisi, Sayı: 1, Mart 1993, s.179.
  • [26] IMAI, Masaaki, Kaizen: Japonların Rekabetteki Başarısının Anahtarı, 3. Baskı, Brisa Lastik Sanayi Kültür Yayınları, İstanbul, 1997, s.IX.
  • [27] De Bono, Edward, Rekabet Üstü, Çeviren: Oya Özel, Rota Yayınları, İstanbul, 1996, ss.42-43.
  • [28] ÖZEVREN, Mina, Toplam Kalite Yönetimi Temel Kavramlar ve Uygulamalar, Alfa Yayınları, 2. Baskı, İstanbul, 2000, s.245.
  • [29] AKAO, Yoji, Hoshin Kanra Yönetim Pusulası, Çeviren: Tunç Sancı, MESS Yayınları, İstanbul, 1999, s.12.
  • [30] DİCLE, Atilla, "Japonya’ da İnsangücü Yönetimi ve Türkiye Açısından Önemi", ODTÜ Gelişme Dergisi, Sayı: 3, 1987, s.263.
  • [31] KURTULMUŞ, Numan, Sanayi Ötesi Dönüşüm, İz Yayıncılık, İstanbul, 1996, s.169.
  • [32] BUZAN, Tony, "Toplam Kalite Yönetimi Zor Durumda", Kariyer Dünyası Dergisi, Mart 1998, s.71.
  • [33] SCHAFFER, H. Robert; THOMSON, Harvey A., "Başarılı Değişim Programları Sonuçlarla Başlar", Power Dergisi Özel Eki, Haziran 1997, ss.34-35.
  • [34] HAMEL, Gery; PRAHALAD, C. K., Geleceği Kazanmak, Yarının Pazarını ve Endüstrinin Kontrolünü Yakalamak İçin Keşfedilen Stratejiler, Çeviren: Zülfü Dicleli, İnkılap Kitapevi, İstanbul, 1996, s.26.
  • [35] HAMEL, Gery, Strateji Bir Devrimdir, Capital Dergisi Yönetim Dizisi Eki-2, 1998, ss.62 ve sonrası.
  • [36] KIRIM, Arman, Yeni Dünyada Strateji ve Yönetim, Sistem Yayıncılık, İstanbul, 1998.
  • [37] YILDIRIM, Hakan, Toplam Kalite Yönetiminin Firmaların Rekabet Güçleri Üzerindeki Etkileri, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri Bölümü, 1999.
  • [38] HAMMEL, Michael; STANDON, Steven A., Değişim Mühendisliği Devrimi, Çeviren: Sinem Gül, Sabah Kitapları, İstanbul, 1995.
  • [39] WOMACK, James P.; JONES, Daniel T., Yalın Düşünce, Çeviren: Nesime Acar, Sistem Yayıncılık, İstanbul, 1998.
  • [40] WOMACK, James P., Dünyayı Değiştiren Makine, Çeviren: Osman Kobak, Sistem Yayıncılık, İstanbul, 1997.
There are 40 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Eski Sayılar
Authors

Hakan Yıldırım This is me

Publication Date January 30, 2002
Published in Issue Year 2002

Cite

APA Yıldırım, H. (2002). TOPLAM KALİTE YÖNETİMİNİN TEMEL KAVRAMLARI. Öneri Dergisi, 5(17), 191-202. https://doi.org/10.14783/maruoneri.683485

15795

Bu web sitesi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

Öneri Dergisi

Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü

Göztepe Kampüsü Enstitüler Binası Kat:5 34722  Kadıköy/İstanbul

e-ISSN: 2147-5377