Research Article
BibTex RIS Cite

BANKACILIK SEKTÖRÜNDE İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ ALANINDA DIŞ KAYNAKLARDAN YARARLANMA UYGULAMALARINDAKİ DEĞİŞİME YÖNELİK BOYLAMSAL BİR ARAŞTIRMA

Year 2007, , 193 - 200, 10.01.2007
https://doi.org/10.14783/maruoneri.684969

Abstract

Bu çalışma, Türkiye’de faaliyet gösteren ticaret bankalarının insan kaynakları yönetimi alanındaki dış kaynaklardan yararlanma uygulamalarının zaman içindeki değişim ve gelişimini incelemek amacıyla yapılmıştır. Bu amaçla boylamsal bir çalışma gerçekleştirilmiştir. 2001 yılında ticaret bankalarının insan kaynakları yönetiminde dış kaynaklardan yararlanma uygulamalarını incelemeye yönelik bir araştırma yapılmıştır. Araştırma bulgularının zaman içindeki gelişimini yansıtmak amacıyla 2004 yılında önceki araştırmaya katılan bankalarla -önceki araştırmanın devamı niteliğinde olan- bir araştırma daha yapılmıştır. Veriler, yüzde dağılım grafikleri ile analiz edilmiş ve bankaların 2001 ve 2004 yılındaki uygulamaları karşılaştırılmıştır. Bu doğrultuda söz konusu bankaların insan kaynakları yönetimi alanında dış kaynaklardan yararlanma uygulamalarında bir artış olduğu, bankaların süreci daha sistematik olarak ele aldığı, dolayısıyla da uygulamada daha az sorunla karşılaştıkları belirlenmiştir.

References

  • [1] Koçel, T. (2003). İşletme Yöneticiliği. İstanbul: Beta Basım Yayın.
  • [2] Quinn, J.B. (1999). Strategic Outsourcing: Leveraging Knovvledge Capabilitie. Sloan Management Review, 40(4), 9-20.
  • [3] Gamey, T.W. & Klaas, B.S. (2002). Outsourcing the Training Function:Results from the Field. Humaıı Resource Planning, 25(1), 16-22.
  • [4] Kakabadse, A. & Kakabadse, N. (2003). Outsourcing Best Practise: Transformational and Transactional Consideration. Knowledge and Process Management, 10(1), 60-71;
  • [5] Stroh, L.K. & Treehuboff, D. (2003). Outsourcing HR Functions: When-and When Not-to Go Outside. Journal of Leadership and Organizational Studies, 10(1), 19-28.
  • [6] Mondy, W.R., Noe, R.M. & Premeaux, S.R. (1999). Human Resource Management. New Jersey: Prentice Hail.
  • [7] Aydınlı, F. (2001). Stratejik İnsan Kaynakları Yönetiminde Dış Kaynaklardan Yararlanma ve Bankacılık Sektöründeki Uygulamalara İlişkin Bir Araştırma. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı İnsan Kaynakları Yönetimi Bilim Dalı.
  • [8] Hussey, D. & Jenster, P., (2003). Outsourcing: The Supplier Viewpoint, Strategic Change, 12, 7-20.
  • [9] Laabs, J.J. (1993). Why HR is Turning to Outsourcing. Personnel Journal, 72(9), 92-101.
  • [10] Coolc, M.F. (1998). Outsourcing Human Resources Functions: Strategies for Providing Enhanced HR Services at Lower Cost. New York: American Management Association.
  • [11] Arslantaş, C.C. (1999). A New Management Strategy: Outsourcing. İ.Ü. İşletme Fakültesi İ.İ.E. Dergisi, Yönetim, 34, Ekim, 69-75.
  • [12] Arslantaş, C.C. (1999). Managing the Outsourcing Process. İ.Ü.İşletme Fakültesi Dergisi, 28(2), 103-113.
  • [13] Babbie, E. (1994). The Practice of Social Research. New York: Wadsworth Publishing Company.
  • [14] Kakabadse A. & Kakabadse, N. (2002). Trends in Outsourcing: Contrasting USA and Europe. European Management Journal, 20(2), 189-198.
Year 2007, , 193 - 200, 10.01.2007
https://doi.org/10.14783/maruoneri.684969

Abstract

References

  • [1] Koçel, T. (2003). İşletme Yöneticiliği. İstanbul: Beta Basım Yayın.
  • [2] Quinn, J.B. (1999). Strategic Outsourcing: Leveraging Knovvledge Capabilitie. Sloan Management Review, 40(4), 9-20.
  • [3] Gamey, T.W. & Klaas, B.S. (2002). Outsourcing the Training Function:Results from the Field. Humaıı Resource Planning, 25(1), 16-22.
  • [4] Kakabadse, A. & Kakabadse, N. (2003). Outsourcing Best Practise: Transformational and Transactional Consideration. Knowledge and Process Management, 10(1), 60-71;
  • [5] Stroh, L.K. & Treehuboff, D. (2003). Outsourcing HR Functions: When-and When Not-to Go Outside. Journal of Leadership and Organizational Studies, 10(1), 19-28.
  • [6] Mondy, W.R., Noe, R.M. & Premeaux, S.R. (1999). Human Resource Management. New Jersey: Prentice Hail.
  • [7] Aydınlı, F. (2001). Stratejik İnsan Kaynakları Yönetiminde Dış Kaynaklardan Yararlanma ve Bankacılık Sektöründeki Uygulamalara İlişkin Bir Araştırma. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı İnsan Kaynakları Yönetimi Bilim Dalı.
  • [8] Hussey, D. & Jenster, P., (2003). Outsourcing: The Supplier Viewpoint, Strategic Change, 12, 7-20.
  • [9] Laabs, J.J. (1993). Why HR is Turning to Outsourcing. Personnel Journal, 72(9), 92-101.
  • [10] Coolc, M.F. (1998). Outsourcing Human Resources Functions: Strategies for Providing Enhanced HR Services at Lower Cost. New York: American Management Association.
  • [11] Arslantaş, C.C. (1999). A New Management Strategy: Outsourcing. İ.Ü. İşletme Fakültesi İ.İ.E. Dergisi, Yönetim, 34, Ekim, 69-75.
  • [12] Arslantaş, C.C. (1999). Managing the Outsourcing Process. İ.Ü.İşletme Fakültesi Dergisi, 28(2), 103-113.
  • [13] Babbie, E. (1994). The Practice of Social Research. New York: Wadsworth Publishing Company.
  • [14] Kakabadse A. & Kakabadse, N. (2002). Trends in Outsourcing: Contrasting USA and Europe. European Management Journal, 20(2), 189-198.
There are 14 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Eski Sayılar
Authors

Fulya Aydınlı This is me

Publication Date January 10, 2007
Published in Issue Year 2007

Cite

APA Aydınlı, F. (2007). BANKACILIK SEKTÖRÜNDE İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ ALANINDA DIŞ KAYNAKLARDAN YARARLANMA UYGULAMALARINDAKİ DEĞİŞİME YÖNELİK BOYLAMSAL BİR ARAŞTIRMA. Öneri Dergisi, 7(27), 193-200. https://doi.org/10.14783/maruoneri.684969

15795

Bu web sitesi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

Öneri Dergisi

Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü

Göztepe Kampüsü Enstitüler Binası Kat:5 34722  Kadıköy/İstanbul

e-ISSN: 2147-5377