Research Article
BibTex RIS Cite

ÜNİVERSİTELERDEKİ HALKLA İLİŞKİLER BİRİMLERİNİN YAPISI VE İŞLEYİŞİ İLE İLGİLİ ARAŞTIRMA SONUÇLARI

Year 1997, , 55 - 66, 01.01.1997
https://doi.org/10.14783/maruoneri.726963

Abstract

At the companies, public relations directors have an important role in perceiving the public relations as an obligatory function and applying it in its contemporary context. In this study, it has been investigated the qualifications of the public relations directors and their conception of qualification. Concerning this subject, it has been given a place to a research done in 30 companies. In the research, it has been determined some findings showing that the public relations directors don't have the necessary qualifıcations for being able to apply the public relations in its contemporary meaning and that the deficiency in this respect reflects their conception of qualification. The research findings have been evaluated fronı the point of view of effıciency in the public relations and some proposals have been brought about the determined insuffıciency.

References

  • [1] . M. Alaeddin AŞNA, “Halkla İlişkiler. Der. Fermani MAVİŞ. Halkla İlişkiler Seçme Yazılar. Anadolu Ün. Ya. No. 154. AÖF. Ya. No. 66. Eskişehir. 1986.
  • [2] . İnal Cem AŞKUN, "İşletmelerde Halkla İlişkiler”. ESADER. c. IX. S. 2 (Haziran 1973) [3]. Alpay ATAOL, Halkla İlişkiler - Örgütlerin Temsil Edilmesinde Kavramsal Bir Model. İzmir. 1987.
  • [4]. Fuat ÇELEBİOĞLU, "Halkla İlişkiler Bölümünün Örgütlenmesi". Der.Fermani MAVİŞ. Halkla İlişkiler Seçme Yazılar. Anadolu Ün. Ya. No. 154. AÖF. Ya. No. 66. Eskişehir. 1986.
  • [5]. Erol EREN, Yönetim ve Organizasyon. İstanbul Ün. İşletme Fak. Ya. No. 236. İstanbul. 1991.
  • [6]. M. Salim KADIBEŞEGİL, Halkla İlişkilerde Temel İlkeler. Tükelmat AŞ. Basımevi. İzmir. 1986.
  • [7]. Hayri ÜLGEN, İşletmelerde Organizasyon İlkeleri ve Uygulaması. İstanbul Ün. İşletme Fak. Ya. No. 24. İstanbul. 1990.
Year 1997, , 55 - 66, 01.01.1997
https://doi.org/10.14783/maruoneri.726963

Abstract

References

  • [1] . M. Alaeddin AŞNA, “Halkla İlişkiler. Der. Fermani MAVİŞ. Halkla İlişkiler Seçme Yazılar. Anadolu Ün. Ya. No. 154. AÖF. Ya. No. 66. Eskişehir. 1986.
  • [2] . İnal Cem AŞKUN, "İşletmelerde Halkla İlişkiler”. ESADER. c. IX. S. 2 (Haziran 1973) [3]. Alpay ATAOL, Halkla İlişkiler - Örgütlerin Temsil Edilmesinde Kavramsal Bir Model. İzmir. 1987.
  • [4]. Fuat ÇELEBİOĞLU, "Halkla İlişkiler Bölümünün Örgütlenmesi". Der.Fermani MAVİŞ. Halkla İlişkiler Seçme Yazılar. Anadolu Ün. Ya. No. 154. AÖF. Ya. No. 66. Eskişehir. 1986.
  • [5]. Erol EREN, Yönetim ve Organizasyon. İstanbul Ün. İşletme Fak. Ya. No. 236. İstanbul. 1991.
  • [6]. M. Salim KADIBEŞEGİL, Halkla İlişkilerde Temel İlkeler. Tükelmat AŞ. Basımevi. İzmir. 1986.
  • [7]. Hayri ÜLGEN, İşletmelerde Organizasyon İlkeleri ve Uygulaması. İstanbul Ün. İşletme Fak. Ya. No. 24. İstanbul. 1990.
There are 6 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Eski Sayılar
Authors

Nihat Karakoç This is me

Publication Date January 1, 1997
Published in Issue Year 1997

Cite

APA Karakoç, N. (1997). ÜNİVERSİTELERDEKİ HALKLA İLİŞKİLER BİRİMLERİNİN YAPISI VE İŞLEYİŞİ İLE İLGİLİ ARAŞTIRMA SONUÇLARI. Öneri Dergisi, 1(6), 55-66. https://doi.org/10.14783/maruoneri.726963

15795

Bu web sitesi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

Öneri Dergisi

Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü

Göztepe Kampüsü Enstitüler Binası Kat:5 34722  Kadıköy/İstanbul

e-ISSN: 2147-5377