Research Article
BibTex RIS Cite

THE APPLICATION OF TOTAL QUALITY MANAGEMENT IN SERVİCE INDUSTRIES - THE ROLE OF TOP MANAGEMENT

Year 1997, , 109 - 111, 01.01.1997
https://doi.org/10.14783/maruoneri.727022

Abstract

Günümüzde tüketicilerin kaliteye verdikleri önem arttıkça, işletmelerin de Kalite Güvencesi, Toplam Kalite Kontrol, Toplam Kalite Yönetimi ve benzeri isimler altında kalite iyileştirme sistemleri geliştirdikleri görülmektedir. Özellikle ürünlerin sosyal nitelik taşıdığı ve ürün kalitesinin ölçülme ve denetlenmesinin güç olduğu hizmet sektöründe kalite iyileştirme sistemlerinin rekabet gücüne olumlu katkıda bulunması beklenmektedir.
Toplam Kalite Yönetimi ilin hizmet sektöründe uygulanmasını konu alan bu makalede, başarılı bir sonuç elde etmek üzere, örgütün tepe yönetimine düşen görevler İncelenmektedir.

References

  • [1] - Peratec (1994). Total Oııalitv Management. 2nd. Ed., Chapman and Hail, London, pp.24-26.
  • [2] - BOUNDS, Greg, Lyle Yorks, Mel Adams and Gipsie Rannev (1994). Beyond Total Oııalitv Management. McGravv-Hill.Inc., New York, p.61.
  • [3] - EARLY, Ralph (1995). Guide to Oııalitv Management Systems for Üıe Food İndustry. Chapman and Hall, London, pp28, 203.
  • [4] - WITT, C.A. and A.P. Muhlemamı (1994). '‘The Implementation of Total Quality Management in Tourism: Some Guidelines", Tourism Management. 15(6), p.418.
  • [5] - GRIFFIN, Rick W. (1990). Management 3rd. Ed., Houghton Miffliıı Co., Boston, p.651.
  • [6] - NEBEL El, Eddystone C. (1991). Managiııg Hotels Effectively. Van Nostrand Reinlıold, Nevv York. p.67.
  • [7] - BOWEN, David E. and Edward E. Lavvier III (1995). "Empowering Service Employees", Sloan Management Review. MIT, Summer, p.73.
Year 1997, , 109 - 111, 01.01.1997
https://doi.org/10.14783/maruoneri.727022

Abstract

References

  • [1] - Peratec (1994). Total Oııalitv Management. 2nd. Ed., Chapman and Hail, London, pp.24-26.
  • [2] - BOUNDS, Greg, Lyle Yorks, Mel Adams and Gipsie Rannev (1994). Beyond Total Oııalitv Management. McGravv-Hill.Inc., New York, p.61.
  • [3] - EARLY, Ralph (1995). Guide to Oııalitv Management Systems for Üıe Food İndustry. Chapman and Hall, London, pp28, 203.
  • [4] - WITT, C.A. and A.P. Muhlemamı (1994). '‘The Implementation of Total Quality Management in Tourism: Some Guidelines", Tourism Management. 15(6), p.418.
  • [5] - GRIFFIN, Rick W. (1990). Management 3rd. Ed., Houghton Miffliıı Co., Boston, p.651.
  • [6] - NEBEL El, Eddystone C. (1991). Managiııg Hotels Effectively. Van Nostrand Reinlıold, Nevv York. p.67.
  • [7] - BOWEN, David E. and Edward E. Lavvier III (1995). "Empowering Service Employees", Sloan Management Review. MIT, Summer, p.73.
There are 7 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Eski Sayılar
Authors

Bahar Taner This is me

Publication Date January 1, 1997
Published in Issue Year 1997

Cite

APA Taner, B. (1997). THE APPLICATION OF TOTAL QUALITY MANAGEMENT IN SERVİCE INDUSTRIES - THE ROLE OF TOP MANAGEMENT. Öneri Dergisi, 1(6), 109-111. https://doi.org/10.14783/maruoneri.727022

15795

Bu web sitesi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

Öneri Dergisi

Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü

Göztepe Kampüsü Enstitüler Binası Kat:5 34722  Kadıköy/İstanbul

e-ISSN: 2147-5377