Research Article
BibTex RIS Cite

OKULÖNCESİNDE AKTİVİTELERLE FEN KAVRAMLARININ GELİŞTİRİLMESİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA

Year 2000, , 31 - 38, 15.01.2000
https://doi.org/10.14783/maruoneri.730886

Abstract

Bilim, küçük çocukların öğrenme deneyimlerinin, önemli ve tamamlayıcı bir parçasıdır. Çocuklar doğal olarak çevrelerine meraklıdırlar ve elleriyle dokunarak keşfederler. Bilim günlük olaylarda yer aldığı için, erken yaşlarda çocukların hayatında bilimsel kavramların oluşması doğal görülür. Çocuğun günlük deneyimlerinde, yerçekimi, ağırlık, denge, deneme ve hata, maddenin özellikleri ve kuvvetlerin etkileşimin nasıl yer aldığını açıklamıştır. Biz öğretmenlerin başarısı, bu günlük olayları, iyi planlanmış sorular ve bilimsel düşünceyi geliştiren aktivitelerle birleştirerek kendi yararımıza kullanmamızdı.

References

  • |1| Britz. .1.. Problem Solviııg in Early Clıildhootl Classrooms. Eric Clearinhausc Plemeııiary and Early Childhood Education. Eric Digest. 1993.
  • [2] Britz. .1.: Richard. N.. Problem Solviııg in tlıe Early Childlıood Classroom. Washington. IX’: National Education Assoeiation, 1992.
  • [3| Goffiıı. S.: fiili. C.. "Problem Solviııg: Eııcoııraging Aetive Learning Young Clıildren. 40. 1985. ss.28-32.
  • |4| Mclntyre. M.. Early Childhood and Science. 1742 eonııecticııt Avenue N.W.. VVashiııgloıı. D.C.. 1984.
  • [5] Anderson. O. R.. "Soıne Inlerrelatioııships betueen Coııstructivist Tlıeory ıviılı hııplicaüons lor Science Education". Journal Research in Science Teactıing. 29(10). 1982. ss. 1037-1058.
  • [6| Pcnrlmaıı. S.: Spector. K.P.. "Young Clıildren lııvestigate Science ". Day Çare and Early Education. Sunııner 1995. ss. 1-8.
  • [7] Dimvidie. S.. "Plavitıg in tlıe Gııttcrs: Enhanehiııg Children's Cogııilive and Sociai Plaj’". Young Clıildren. 48(6). 1993. ss/70-73.
Year 2000, , 31 - 38, 15.01.2000
https://doi.org/10.14783/maruoneri.730886

Abstract

References

  • |1| Britz. .1.. Problem Solviııg in Early Clıildhootl Classrooms. Eric Clearinhausc Plemeııiary and Early Childhood Education. Eric Digest. 1993.
  • [2] Britz. .1.: Richard. N.. Problem Solviııg in tlıe Early Childlıood Classroom. Washington. IX’: National Education Assoeiation, 1992.
  • [3| Goffiıı. S.: fiili. C.. "Problem Solviııg: Eııcoııraging Aetive Learning Young Clıildren. 40. 1985. ss.28-32.
  • |4| Mclntyre. M.. Early Childhood and Science. 1742 eonııecticııt Avenue N.W.. VVashiııgloıı. D.C.. 1984.
  • [5] Anderson. O. R.. "Soıne Inlerrelatioııships betueen Coııstructivist Tlıeory ıviılı hııplicaüons lor Science Education". Journal Research in Science Teactıing. 29(10). 1982. ss. 1037-1058.
  • [6| Pcnrlmaıı. S.: Spector. K.P.. "Young Clıildren lııvestigate Science ". Day Çare and Early Education. Sunııner 1995. ss. 1-8.
  • [7] Dimvidie. S.. "Plavitıg in tlıe Gııttcrs: Enhanehiııg Children's Cogııilive and Sociai Plaj’". Young Clıildren. 48(6). 1993. ss/70-73.
There are 7 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Eski Sayılar
Authors

Filiz Ökçün This is me

Publication Date January 15, 2000
Published in Issue Year 2000

Cite

APA Ökçün, F. (2000). OKULÖNCESİNDE AKTİVİTELERLE FEN KAVRAMLARININ GELİŞTİRİLMESİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Öneri Dergisi, 3(13), 31-38. https://doi.org/10.14783/maruoneri.730886

15795

Bu web sitesi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

Öneri Dergisi

Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü

Göztepe Kampüsü Enstitüler Binası Kat:5 34722  Kadıköy/İstanbul

e-ISSN: 2147-5377