The most critical period of a human being's life takes place betvreen the ages of to 0 to 6. Creativity is a gift which ali children possess at time of birth. But a proper setting is required to encourage and develop creativity. Early childhood centers are one of the most important places to improve a child's creativity. The pre-school teacher's role is to assess any child's current degree of Creative behavior and train from that point of reference with a positive expectation that is based on the effects of the use of behavior principles.
The importance of this research is the analysis of pre-school teachers opinions about creativity. The research group is composed of the 6 years old children who attended the early childhood centers in İstanbul. A survey was used by the researchers to collect data from the research group.
[1] Arık, A., Yaratıcılık, Birinci Basım, Kültür ve Turizm Bakanlığı Yayınları: 790, Ankara, 1987.
[2] Aslan, E. ; Aktan, E.; Kamaraj, I., "Anaokulu Eğitimi'nin Yaratıcılık ve Yaratıcı Problem-Çözme Becerisi Üzerindeki Etkisi", Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi,
1997, 9, ss.37-48.
[3] Campbell, D. Take The Road to Creativity and Get Off Your Dead End, First Edition. Ailen, Argus Communications, Texas, 1977.
[4] De Bono, Edward, Çocuklar Sorun Çözüyor, Çev: Feryal Halatçı, İnkılap Yayınevi, İstanbul, 1972.
[5] Healy, J. M., Çocuğunuzun Gelişen Aklı, Çev: Ayşe Bilge Dicleli, Boyner Holding Yayınları, İstanbul, 1998.
[6] Kamaraj, I.; Aktan, E., "Okul Öncesi Eğitimde Yaratıcılık ve Problem-Çözme Becerisi", Çağdaş Eğitim Dergisi, 244, ss.55-60.
[7] Kırbıyık, Halil. "Öğretmen Yetiştirme", Milli Eğitim, 1998, 137, ss.37-44.
[8] Oğuzkan, Ş.; Demiral, Ö.; Tür, G. Okul Öncesinde Yaratıcı Çocuk Etkinlikleri, Birinci Baskı, YA-PA Yayın Pazarlama, İstanbul, 1999.
[9] Singer, D. G.; Singer, J.L., Çocuklarda Yaratıcılığın Gelişimi, Çev: Nurdan Cihanşümul, Birinci Basım, Gendaş A.Ş, İstanbul, 1998.
[10] Torrance, E.P.; Ball, O.E., Test of Creative Thinking, Norms-Technical Manual, Scholastic Testing Service, Inc., Bensenville, 1974.
[11] Uicay, Sema, "Okul Öncesi Kuruluşlarda Yaratıcılık", YA-PA Okul Öncesi Eğitimi ve Yaygınlaştırılması Semineri II-III, İstanbul, 1985, ss.99-106.
[12] Yıldırım, R., Yaratıcılık ve Yenilik, Birinci Basım, Sistem Yayıncılık: 157, İstanbul, 1998.
[1] Arık, A., Yaratıcılık, Birinci Basım, Kültür ve Turizm Bakanlığı Yayınları: 790, Ankara, 1987.
[2] Aslan, E. ; Aktan, E.; Kamaraj, I., "Anaokulu Eğitimi'nin Yaratıcılık ve Yaratıcı Problem-Çözme Becerisi Üzerindeki Etkisi", Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi,
1997, 9, ss.37-48.
[3] Campbell, D. Take The Road to Creativity and Get Off Your Dead End, First Edition. Ailen, Argus Communications, Texas, 1977.
[4] De Bono, Edward, Çocuklar Sorun Çözüyor, Çev: Feryal Halatçı, İnkılap Yayınevi, İstanbul, 1972.
[5] Healy, J. M., Çocuğunuzun Gelişen Aklı, Çev: Ayşe Bilge Dicleli, Boyner Holding Yayınları, İstanbul, 1998.
[6] Kamaraj, I.; Aktan, E., "Okul Öncesi Eğitimde Yaratıcılık ve Problem-Çözme Becerisi", Çağdaş Eğitim Dergisi, 244, ss.55-60.
[7] Kırbıyık, Halil. "Öğretmen Yetiştirme", Milli Eğitim, 1998, 137, ss.37-44.
[8] Oğuzkan, Ş.; Demiral, Ö.; Tür, G. Okul Öncesinde Yaratıcı Çocuk Etkinlikleri, Birinci Baskı, YA-PA Yayın Pazarlama, İstanbul, 1999.
[9] Singer, D. G.; Singer, J.L., Çocuklarda Yaratıcılığın Gelişimi, Çev: Nurdan Cihanşümul, Birinci Basım, Gendaş A.Ş, İstanbul, 1998.
[10] Torrance, E.P.; Ball, O.E., Test of Creative Thinking, Norms-Technical Manual, Scholastic Testing Service, Inc., Bensenville, 1974.
[11] Uicay, Sema, "Okul Öncesi Kuruluşlarda Yaratıcılık", YA-PA Okul Öncesi Eğitimi ve Yaygınlaştırılması Semineri II-III, İstanbul, 1985, ss.99-106.
[12] Yıldırım, R., Yaratıcılık ve Yenilik, Birinci Basım, Sistem Yayıncılık: 157, İstanbul, 1998.