BibTex RIS Cite

ÖĞRENME ÇIKTILARI: ALGISAL BOŞLUKLARIN ANALİZİ-LEARNING OUTCOMES: THE ANALYSIS OF PERCEPTUAL GAPS

Year 2010, Volume: 9 Issue: 33, 207 - 215, 17.06.2012

Abstract

Bu çalışmanın amacı, bir yüksek lisans programının başlıca öğrenme çıktılarının, önem derecesi ve katkı derecesi kategorilerinde, öğrenci algısındaki konumunu araştırmaktır. Veri toplama yöntemi olarak anket tekniğinden yararlanılmış ve Duke’ün [1] öğrenme çıktıları ölçeği kullanılmıştır. Önem derecesi ve katkı derecesi kategorileri arasındaki algısal boşluklardan programın nispi olarak başarısız olduğu yetenek düzeyleri belirlenmiştir. Araştırma, ilgili programın öncelikli olarak liderlik yeteneği ve karar verme yeteneği düzeylerinde iyileştirme çabalarına gereksinim duyduğunu göstermiştir. Öğrenen bir örgüt yaratmak için eğitim kurumlarının eğitim tasarım ve yapısını oluştururken öğrenci deneyimini dikkate alması gerektiği sonucuna ulaşılmıştır. Bu çalışmanın mevcut programın iyileştirilmesinde nereden başlanacağı bilgisini sağlayarak kaynak tahsisinde yol gösterici olması açısından katkı sağlayacağı düşünülmektedir.-

The study aims to ascertain the position of main learning outcomes of an MBA programme in the categories of importance degree and contribution degree in student perception. A questionnaire based survey comprised the data collection technique of the study and Duke’s [1] learning outcomes scale was used. Relatively unsuccessful skill levels of the programme are determined from the perceptual gaps between importance degree and contribution degree.  The research displays the necessity of improvement initially on leaderships skill and decision making skill levels. Student experiences should be taken into consideration while constituting an organizational design and structure of training in educational institutions to create a learning organization. It is assumed that this study will contribute as a guide in source allocation by providing the information of where to start to the improvement of the current programme.

Year 2010, Volume: 9 Issue: 33, 207 - 215, 17.06.2012

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Eski Sayılar
Authors

Tuğba GÜRÇAYLILAR Yenidoğan

Publication Date June 17, 2012
Published in Issue Year 2010 Volume: 9 Issue: 33

Cite

APA Yenidoğan, T. G. (2012). ÖĞRENME ÇIKTILARI: ALGISAL BOŞLUKLARIN ANALİZİ-LEARNING OUTCOMES: THE ANALYSIS OF PERCEPTUAL GAPS. Öneri Dergisi, 9(33), 207-215. https://doi.org/10.14783/od.v9i33.1012000164

15795

This web is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

Öneri

Marmara UniversityInstitute of Social Sciences

Göztepe Kampüsü Enstitüler Binası Kat:5 34722  Kadıköy/İstanbul

e-ISSN: 2147-5377