BibTex RIS Cite

FİNANSAL RAPORLAMA AÇISINDAN MARKA DEĞERİNİN ÖLÇÜMÜ VE DEĞERLENDİRİLMESİ

Year 2012, Volume: 10 Issue: 38, 87 - 96, 04.10.2012

Abstract

Özet: Günümüz sermaye piyasalarında şirketlerin gerek satın alma, gerek halka arz, gerekse de faaliyet dönemi içinde marka değerini belirlemeye yönelik artan ihtiyaçları, birçok marka değerleme yönteminin gelişmesine neden olmuştur. Bu durumda marka değerlemesinin finansal tablolarda raporlanması, finansal tabloların güvenilirliği ile gerçek doğru ve karşılaştırılabilir bilgileri içermesi açısından önemini arttırmıştır.Bu çalışmada önce finansal açıdan marka değeri hesaplamasında kullanılan uluslararası ölçümleme yöntemleri değerlendirilmiştir. Daha sonra bu ölçümleme yöntemleri ile tespit edilen marka değerinin şirketlerin finansal tablolarına yansıtılmasına ilişkin ulusal ve finansal raporlamaya yön veren önemli ülkelerdeki düzenlemeler karşılaştırılmalı ve ayrıntılı bir biçimde ele alınmıştır.

 

ASSESSING AND MEASUREMENT OF BRAND VALUE IN TERMS OF FINANCIAL REPORTING

Abstract: Firms’ both purchasing, public offering and increased needs for determining brand value in operating cycle, caused developing lots of brand valuing methods in today’s capital markets. Therefore, reporting brand valuing in financial statements is increased in importance in terms of financial statements’ reliability and including real, true and comparable knowledge in financial statements. In this study firstly, international valuing methods, which are used for financially brand valuing calculation, are evaluated. Then, national and leading important countries’ regulations about transferring the brand value of firms’ into the financial statements are discussed in comparison with determined brand value with these valuing methods.

Year 2012, Volume: 10 Issue: 38, 87 - 96, 04.10.2012

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makale Başvuru
Authors

Mehmet Özkan This is me

Serkan Terzi

Publication Date October 4, 2012
Published in Issue Year 2012 Volume: 10 Issue: 38

Cite

APA Özkan, M., & Terzi, S. (2012). FİNANSAL RAPORLAMA AÇISINDAN MARKA DEĞERİNİN ÖLÇÜMÜ VE DEĞERLENDİRİLMESİ. Öneri Dergisi, 10(38), 87-96. https://doi.org/10.14783/od.v10i38.1012000210

15795

This web is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

Öneri

Marmara UniversityInstitute of Social Sciences

Göztepe Kampüsü Enstitüler Binası Kat:5 34722  Kadıköy/İstanbul

e-ISSN: 2147-5377