Bu çalışmanın konusunu, Türkiye’deki belediye personel ve yöneticilerinde görülen hizmet içi eğitim eksikliği ve bu konuda yaşanan çeşitli sorunlar oluşturmaktadır. Çalışmanın temel konusunu daha iyi açıklayabilmek için öncelikle hizmet içi eğitim kavramsal olarak incelenmiştir. Hizmet içi eğitim kavramsal ve teorik olarak tanımlandıktan sonra belediyelere yönelik hizmet içi eğitimin yasal dayanakları ve bu kurumlara yönelik hizmet içi eğitim programları düzenleyen kurum ve kuruluşların son yıllardaki eğitim çalışmaları üzerinde durulmuştur. Çalışmanın ilerleyen kısımda ise, Türkiye’de belediyelerde yaşanan hizmet içi sorununu daha somut verilerle ortaya koyabilmek amacıyla konuya ilişkin yapılmış önemli alan araştırmaları incelenmiştir. Bu alan çalışmalarından bazıları kapsam açısından geniş oldukları için Türkiye’deki çoğu belediyenin yaşadığı hizmet içi eğitim sorunlarına yönelik önemli veriler içermektedir. Bu çalışmaların sonuçlarına göre belediyelerde yaşanan hizmet içi sorununun genel çerçevesi çizilerek, sorunlarla ilgili ortak bulgular analiz edilmeye çalışılmıştır. Çalışmanın sonuç kısmında ise eldeki somut veriler ve eğitim ihtiyaçları doğrultusunda çizilen çerçeve yardımıyla, belediyelerde yaşanan hizmet içi eğitim sorunun çözümüne yönelik organizasyonel ve küçük yasal düzenlemeler konusunda bir takım önerilerde bulunulmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makale Başvuru |
Authors | |
Publication Date | February 1, 2013 |
Published in Issue | Year 2013 Volume: 10 Issue: 39 |
This web is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Öneri
Marmara UniversityInstitute of Social Sciences
Göztepe Kampüsü Enstitüler Binası Kat:5 34722 Kadıköy/İstanbul
e-ISSN: 2147-5377