BibTex RIS Cite

DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ ÖĞRETMENLERİNİN SEÇMELİ KURANI KERİM, HZ. MUHAMMED’İN HAYATI VE TEMEL DİNİ BİLGİLER DERSLERİNE İLİŞKİN ÖZ ALGILARI

Year 2014, Volume: 11 Issue: 41, 301 - 324, 11.03.2014
https://doi.org/10.14783/od.v11i41.5000011419

Abstract

Özet
Bu araştırma Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretmenlerinin Seçmeli Kur’ân-ı Kerîm, Hz. Muhammed’in (sav) Hayatı ve Temel Dini Bilgiler derslerine yönelik öz algılarını ortaya koymayı amaçlayan bir alan araştırmasıdır. Araştırmaya 2012 yılında Türkiye’nin çeşitli illerinde görev yapan 806 Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretmeni katılmıştır.
Araştırmada veri toplama aracı olarak anket kullanılmış ve bu anketin geliştirilmesinde daha önce yapılan bilimsel çalışmalardan ve din eğitimi alanında çalışan akademisyenlerden faydalanılmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen bulgular cinsiyet, hizmet süresi ve mezuniyet durumu değişkenlerine göre çözümlenmiş ve değerlendirilmiştir. Değerlendirme sonucunda bu değişkenlere göre bazı alanlarda farklılaşmaların olduğu, genel olarak ise öğretmenlerin kendi yeterliliklerini çoğunlukla “iyi” olarak nitelemelerine karşın %89’unun seçmeli derslerle ilgili hizmet içi eğitime ihtiyaç duyulduğunu ifade ettikleri görülmüştür.

Abstract
This field research studied the self-perception of teachers of the course “Culture of Religion And Knowledge of Ethics” about the new elective courses “Qur’an”, “The Life of Prophet Muhammed (pbuh)” and “Basic Religious Knowledge”. Participants in the research included 806 teachers working in Turkey, in 2012.

The data for the study were collected with questionnaires created with the aid of prior academic
research and religious educators. The study analyzed and evaluated its findings under the
headings of: sex (male or female); number of years taught; and education. Teachers generally said
that their capability is enough but in-service training is necessary (%89 of teachers).

Year 2014, Volume: 11 Issue: 41, 301 - 324, 11.03.2014
https://doi.org/10.14783/od.v11i41.5000011419

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makale Başvuru
Authors

Bilal Yorulmaz This is me

Publication Date March 11, 2014
Published in Issue Year 2014 Volume: 11 Issue: 41

Cite

APA Yorulmaz, B. (2014). DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ ÖĞRETMENLERİNİN SEÇMELİ KURANI KERİM, HZ. MUHAMMED’İN HAYATI VE TEMEL DİNİ BİLGİLER DERSLERİNE İLİŞKİN ÖZ ALGILARI. Öneri Dergisi, 11(41), 301-324. https://doi.org/10.14783/od.v11i41.5000011419

15795

This web is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

Öneri

Marmara UniversityInstitute of Social Sciences

Göztepe Kampüsü Enstitüler Binası Kat:5 34722  Kadıköy/İstanbul

e-ISSN: 2147-5377