BibTex RIS Cite

SİYASETTE MARKALAŞMAK: 2014 CUMHURBAŞKANLIĞI SEÇİMİ ADAYLARININ SİYASAL MARKA OLARAK KONUMLANDIRILMASININ ANALİZİ

Year 2015, Volume: 11 Issue: 43, 231 - 250, 12.03.2015
https://doi.org/10.14783/od.v11i43.5000070109

Abstract

Siyasette markalaşma, günümüz siyaset ortamında gerekli bir hale gelmiştir. Rekabet, siyasal ortamda artmıştır. Birçok aktörün yer aldığı siyasal ortamda, ‘aday bazlı markalaşma’ gereği ön plana çıkmıştır. Markalaşma, farklılaşmanın, hedef kitlede bir farkındalık yaratmanın gereğidir. Bunun bilincinde olan siyasal liderlerin çoğu ‘siyasette markalaşma’ yoluna gitmişlerdir. Bu çalışmada amaç, markalaşmanın siyasal iletişim açısından gerekliliğini ve önemini ortaya çıkarmaktır. Bu bağlamda, 2014 Cumhurbaşkanlığı Seçimlerindeki adayların her birinin siyasal marka olarak konumlandırılmasının analizi, çalışmayı desteklemesi açısından yapılacaktır. Partilerin iletişim faaliyetleri, parti programları, lider profilleri gibi kavramlar siyasi adayın konumlandırmasında önemli etkenlerdir. Bu nedenle, adayların konumlandırma analizi, bu etkenler göz önüne alınarak yapılacaktır. 

Year 2015, Volume: 11 Issue: 43, 231 - 250, 12.03.2015
https://doi.org/10.14783/od.v11i43.5000070109

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makale Başvuru
Authors

Emel Karayel Bı̇lbı̇l This is me

Nevra Çelı̇kkol This is me

Publication Date March 12, 2015
Published in Issue Year 2015 Volume: 11 Issue: 43

Cite

APA Karayel Bı̇lbı̇l E., & Çelı̇kkol N. (2015). SİYASETTE MARKALAŞMAK: 2014 CUMHURBAŞKANLIĞI SEÇİMİ ADAYLARININ SİYASAL MARKA OLARAK KONUMLANDIRILMASININ ANALİZİ. Öneri Dergisi, 11(43), 231-250. https://doi.org/10.14783/od.v11i43.5000070109

15795

This web is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

Öneri

Marmara UniversityInstitute of Social Sciences

Göztepe Kampüsü Enstitüler Binası Kat:5 34722  Kadıköy/İstanbul

e-ISSN: 2147-5377