BibTex RIS Cite

INVOLVEMENT

Year 2016, Volume: 12 Issue: 45, 569 - 586, 13.02.2016
https://doi.org/10.14783/od.v12i45.1000020027

Abstract

The concept of “Involvement” is based on social psychology and specially attitude and attitude change subjects in the area of persuasive communication. The conceptualization of the “involvement” as a phe- nomenon was started to construct especially during the years between 1965-1980 when “involvement” was discussed in many areas of social sciences related to human behavior such as marketing, consumer behavior and advertising with its different dimensions.

İLGİLENİM

Year 2016, Volume: 12 Issue: 45, 569 - 586, 13.02.2016
https://doi.org/10.14783/od.v12i45.1000020027

Abstract

İlgilenim” kavramının kökeni sosyal psikolojiye ve özellikle ikna edici iletişim alanında kullanılan tutum ve tutum etkileme çalışmalarına dayanmaktadır. İlgilenim kavramının sosyal psikoloji alanında kavramsal olarak yapılanmaya başlaması özellikle 1965-1980 yılları arasında sosyal bilimlerin insan davranış ve tutumlarıyla yakından ilişkili pazarlama, tüketici davranışı ve reklam alanlarında da farklı boyutlarıyla ele alınmaya ve tartışılmasına neden olmuştur. Bu doğrultuda, her bilim alanı kendi bakış ısı ve araştırma odağına göre kavramla ilgili farklı tanım ve sınıflandırmalar yapmıştır. 

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makale Başvuru
Authors

Yeşim Ulusu

Publication Date February 13, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 12 Issue: 45

Cite

APA Ulusu, Y. (2016). İLGİLENİM. Öneri Dergisi, 12(45), 569-586. https://doi.org/10.14783/od.v12i45.1000020027

Cited By









15795

This web is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

Öneri

Marmara UniversityInstitute of Social Sciences

Göztepe Kampüsü Enstitüler Binası Kat:5 34722  Kadıköy/İstanbul

e-ISSN: 2147-5377