Bu çalışma kamuda yeniliğin amaçlarını, itici güçlerini ve önündeki engelleri belirlemeyi ve İstanbul’daki
kamu kurum ve kuruluşlarının yenilik alanındaki mevcut durumlarını ortaya koymayı hedeflemektedir.
Bu amaçla geliştirilen anket formu İstanbul’daki kamu kurum ve kuruluşlarına gönderilerek
cevaplamaları istenmiştir. En çok gerçekleştirilen yenilik türünün hizmet yeniliği olduğu ve büyük
kurumların küçük kurumlara göre daha yenilikçi oldukları sonucuna ulaşılmıştır. Yenilik faaliyetlerinin
sadece %17’si işbirliği yapılmaksızın kurum bünyesinde gerçekleştirilirken, en çok işbirliği özel
sektör ile yapılmıştır. Kurumların %31,5’inin yürüttükleri yenilik faaliyetleri ya da projeleri için finansal
desteklerden yararlanırken, genç personele sahip kurumların desteklerden daha fazla yararlandığı
belirlenmiştir. Yenilik faaliyetlerinde bilginin kaynağı olarak kurum içi kaynakların kurum dışı kaynaklara
kıyasla daha önemli bir yere sahip olduğu görülmektedir. Benzer bir durum yenilik faaliyetlerinin
arkasındaki itici güçlerin değerlendirilmesinde de ortaya çıkmaktadır. Kamuda yeniliğin önündeki
engellerin başında kurumlarda yeniliği destekleyen ödül ve teşvik mekanizmalarının olmaması
gelmektedir. Kamu kurumlarında uzun vadeli plan yapmanın zorluğu, bürokratik idari yapılanma ve
finansal kaynakların yetersizliği, yeniliğin önündeki diğer başlıca engeller olarak karşımıza çıkmaktadır.
Kamu kurumlarında yeniliğin çoğunlukla kamu hizmetlerinde etkinliğin artırılması, hizmet kalitesinin
ve kullanıcı memnuniyetinin artırılması ve idari işlem yükünün azaltılması amaçlarıyla gerçekleştirildiği
sonucuna ulaşılmıştır.
Journal Section | Eski Sayılar |
---|---|
Authors | |
Publication Date | July 28, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 12 Issue: 48 |
This web is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Öneri
Marmara UniversityInstitute of Social Sciences
Göztepe Kampüsü Enstitüler Binası Kat:5 34722 Kadıköy/İstanbul
e-ISSN: 2147-5377