Mobil anlık mesajlaşma (MAM) servislerinin kullanımı tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de
artmıştır. Kullanıcılar arasında oldukça yaygınlaşan bu servislerin çok tercih edilmesi, bu servislerin
kullanım tercihlerini belirleyen faktörleri açıklamayı önemli kılmıştır. Bu araştırma Teknoloji Kabul
Modeli (TAM) temel alınarak, MAM servislerinin tercihlerini etkileyen faktörleri araştırmaktadır.
TAM’ne eklenen özdeşleşme ve algılanan kritik yoğunluk faktörleri ile birlikte tercihlerin nasıl etkilendiği
araştırılmıştır. Araştırma üniversite öğrencileri üzerinde yapılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre
TAM faktörlerinin bu tercihleri olumlu açıkladığı, ayrıca eklenen özdeşleşme faktörünün ürünün algılanan
kullanışlılığı üzerinde etkiye sahip olmadığı, algılanan kritik yoğunluk faktörünün algılanan
kullanım kolaylığı ve niyet üzerinde olumlu bir etkiye sahip olduğu sonucu bulunmuştur.
Journal Section | Eski Sayılar |
---|---|
Authors | |
Publication Date | July 28, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 12 Issue: 48 |
This web is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Öneri
Marmara UniversityInstitute of Social Sciences
Göztepe Kampüsü Enstitüler Binası Kat:5 34722 Kadıköy/İstanbul
e-ISSN: 2147-5377