Research Article
BibTex RIS Cite

ÇALIŞANLARIN TEŞVİKİNDE KÜLTÜREL BOYUTLAR: AYIN ELEMANI UYGULAMASI

Year 2006, Volume: 7 Issue: 25, 1 - 16, 10.01.2006
https://doi.org/10.14783/maruoneri.677287

Abstract

Bu çalışma, işletmelerde bir motivasyon aracı olarak kullanılan “ayın başarılı elemanı” uygulamasının, çalışanlarca nasıl görüldüğünü ortaya koymaya yönelik olarak yapılmıştır. Ayın başarılı elemanı uygulaması bir motivasyon aracı olarak doğrudan kültürümüze transfer edilmiş bir uygulamadır. Bazı işletmeler bunu başarıyla uygularken, bazıları uygulamaktan vazgeçmişlerdir. Aslında işletmeler bu uygulamanın bir motivasyon aracı olarak çalışanlarca algılanıp algılanmadığına bakmaksızın kullanmakta ya da kullanmak istemektedir. Gerçekte bu uygulama bazı çalışanlarca istenirken, bazı çalışanlarca da istenmemektedir. Zira, bu uygulama her zaman başarıyı ifade etmemekte, kimi zaman çalışanlar arasında ilişkileri olumsuz etkileyen ve bireysel sıkıntı yaratan bir durum olarak görülmektedir. Çalışmada konuya ilişkin anket geliştirme çabaları da yer almaktadır.

References

  • [1] Dinçer, Ö. (1997). İşletme Yönetimine Giriş. İstanbul: Beta Yayınevi.
  • [2] Akdemir, A. (2003). Temel İşletmecilik Bilgilen. İstanbul: Türkmen Yayınevi.
  • [3] Triandis, H.C. (1984). Towards a psychological theory of economic growth. International Journal of Psychology, 19, 79-95.
  • [4] Tevruz, S. (1999). Davranışlarımızdan Seçmeler. İstanbul: Beta Yayını.
  • [5] Boyacıgiller, N,A. (2000). “Örgüt Biliminden Türk Yöneticilerin Alacağı Dersler” Türkiye’de Yönetim, Liderlik ve İnsan Kaynakları Uygulamaları. Ankara: Türk Psikoloji Demeği Yayını.
  • [6] Eren, E. (1998). Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi. İstanbul: Beta Yayınevi.
  • [7] Koçer, T. (2000). İşletme Yöneticiliği. İstanbul: Beta Yayınevi.
  • [8] Herzberg, F. (1966). Work and nature of man. Cleveland: World Publishing.
  • [9] Deci, E.L. (1972). The effects of contingent and non- contingent rewards and Controls on intrinsic motivation. Organizational Behavior & Human Performance, 8, 217- 229.
  • [10] Sabuncuoğlu, Z. & Tüz, M. (2001). Örgütsel Psikoloji, Bursa: Ezgi Kitabevi.
  • [11] Luthans, F., (1995). Organizational Behavior. New York: McGraw Hill.Com.
  • [12] Cüceloğlu, D. (1991). İnsan ve Davranışı. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • [13] Kanungo, R.N. & Mendonca, M. (1988). Evaluating Employee Compensation. California Management Review, 31(1), 23-39.
  • [14] Shamir, B. (1991). Meaning Self and Motivations. Organization Studies, 12(3). 405-424.
  • [15] Hofstede, G. (1984). Culture’s Conseguences. California: Sage Publication.
  • [16] Sampson, E.E. (1977). Psychology and The American İdeal. Journal of Personality and Social Psychology, 35, 767-782.
  • [17] Trompenaars, F. (1998). Riding The Waves of Culture. New York: McGraw-Hill Com.
  • [18] Robbins, S. (1995). Organizational Behavior. New Jersey: Prenticehall.
  • [19] Schein, E. (1996). Culture The Missing Concept in Organization Studies. Administrative Science Quarterly, 41(2), 229-240.
  • [20] Mischel, W. (1973). Tovvard A Cognitive Social Leaming Reconceptualization of Personality. Psychological Review, 80, 200-213.
  • [21] Agarvval, N.C. (1998). Reward Systems: emerging trends and issues. Canadian Psychology, Ottawa: Feb-May, 39(1/2), 60 -79.
  • [22] Etzioni, A. (1988). The Moral Dimension: Toward a New Economics. New York: The Free Pres.
  • [23] Festinger, L. (1957). A Theory of Cognitive Dissonance. Stanford: Stanford University Pres.
  • [24] Crow, R. (1995). Institutionalized competition and its effects on teanrvvork. The Journal for Quality and Participation, 18(3), 46-53.
  • [25] McManus, K. (2003). Quality requires a strong foundation. Industrial Engineer Norcross, 35(9), 22-39.
  • [26] Hofstede, G. (1997). Cultures and Organizations: Software of the Mind. New York: McGraw-Hill.
Year 2006, Volume: 7 Issue: 25, 1 - 16, 10.01.2006
https://doi.org/10.14783/maruoneri.677287

Abstract

References

  • [1] Dinçer, Ö. (1997). İşletme Yönetimine Giriş. İstanbul: Beta Yayınevi.
  • [2] Akdemir, A. (2003). Temel İşletmecilik Bilgilen. İstanbul: Türkmen Yayınevi.
  • [3] Triandis, H.C. (1984). Towards a psychological theory of economic growth. International Journal of Psychology, 19, 79-95.
  • [4] Tevruz, S. (1999). Davranışlarımızdan Seçmeler. İstanbul: Beta Yayını.
  • [5] Boyacıgiller, N,A. (2000). “Örgüt Biliminden Türk Yöneticilerin Alacağı Dersler” Türkiye’de Yönetim, Liderlik ve İnsan Kaynakları Uygulamaları. Ankara: Türk Psikoloji Demeği Yayını.
  • [6] Eren, E. (1998). Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi. İstanbul: Beta Yayınevi.
  • [7] Koçer, T. (2000). İşletme Yöneticiliği. İstanbul: Beta Yayınevi.
  • [8] Herzberg, F. (1966). Work and nature of man. Cleveland: World Publishing.
  • [9] Deci, E.L. (1972). The effects of contingent and non- contingent rewards and Controls on intrinsic motivation. Organizational Behavior & Human Performance, 8, 217- 229.
  • [10] Sabuncuoğlu, Z. & Tüz, M. (2001). Örgütsel Psikoloji, Bursa: Ezgi Kitabevi.
  • [11] Luthans, F., (1995). Organizational Behavior. New York: McGraw Hill.Com.
  • [12] Cüceloğlu, D. (1991). İnsan ve Davranışı. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • [13] Kanungo, R.N. & Mendonca, M. (1988). Evaluating Employee Compensation. California Management Review, 31(1), 23-39.
  • [14] Shamir, B. (1991). Meaning Self and Motivations. Organization Studies, 12(3). 405-424.
  • [15] Hofstede, G. (1984). Culture’s Conseguences. California: Sage Publication.
  • [16] Sampson, E.E. (1977). Psychology and The American İdeal. Journal of Personality and Social Psychology, 35, 767-782.
  • [17] Trompenaars, F. (1998). Riding The Waves of Culture. New York: McGraw-Hill Com.
  • [18] Robbins, S. (1995). Organizational Behavior. New Jersey: Prenticehall.
  • [19] Schein, E. (1996). Culture The Missing Concept in Organization Studies. Administrative Science Quarterly, 41(2), 229-240.
  • [20] Mischel, W. (1973). Tovvard A Cognitive Social Leaming Reconceptualization of Personality. Psychological Review, 80, 200-213.
  • [21] Agarvval, N.C. (1998). Reward Systems: emerging trends and issues. Canadian Psychology, Ottawa: Feb-May, 39(1/2), 60 -79.
  • [22] Etzioni, A. (1988). The Moral Dimension: Toward a New Economics. New York: The Free Pres.
  • [23] Festinger, L. (1957). A Theory of Cognitive Dissonance. Stanford: Stanford University Pres.
  • [24] Crow, R. (1995). Institutionalized competition and its effects on teanrvvork. The Journal for Quality and Participation, 18(3), 46-53.
  • [25] McManus, K. (2003). Quality requires a strong foundation. Industrial Engineer Norcross, 35(9), 22-39.
  • [26] Hofstede, G. (1997). Cultures and Organizations: Software of the Mind. New York: McGraw-Hill.
There are 26 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Eski Sayılar
Authors

İnci Erdem Artan

Deniz Börü

Publication Date January 10, 2006
Published in Issue Year 2006 Volume: 7 Issue: 25

Cite

APA Erdem Artan, İ., & Börü, D. (2006). ÇALIŞANLARIN TEŞVİKİNDE KÜLTÜREL BOYUTLAR: AYIN ELEMANI UYGULAMASI. Öneri Dergisi, 7(25), 1-16. https://doi.org/10.14783/maruoneri.677287

15795

This web is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

Öneri

Marmara UniversityInstitute of Social Sciences

Göztepe Kampüsü Enstitüler Binası Kat:5 34722  Kadıköy/İstanbul

e-ISSN: 2147-5377