TÜKETİCİLERİN SATIN ALMA DAVRANIŞINDA MARKA BAĞLILIĞININ ETKİSİ VE KÜÇÜK EV ALETLERİNİN SATIN ALINMASINDA DİKEY VE YATAY MARKA BAĞLILIĞININ ETKİSİNİN TEST EDİLMESİNE İLİŞKİN BİR SAHA ÇALIŞMASI
Year 2004,
Volume: 6 Issue: 22, 117 - 124, 10.06.2004
Pazarlama faaliyetlerinin istenen etkinlik yada verimlilikte sürdürülmesi bu gün işletmelerin daha çok önem verdiği bir konuyu teşkil etmektedir. Verimlilik ve pazardaki etkinlik rekabetin yoğunluğuna paralel olarak işletmelerin sahip olduğu markaya müşteri bağlılığıyla ilişkili kılınmaktadır. Yapılan çalışmada müşterilerde oluşturulan marka bağlılığının önemi ve bağlılığı oluşturan faktörlerin analizi yapılmıştır. Aynı istikamette marka bağlılığının tanımı ve satın alma davranışında bağlılık çeşitleri incelenmiştir. Pazarda markaların çeşitliliği veya aynı ürüne ilişkin bir çok markanın tüketici tercihine benzer koşullarda sunulması müşteri bağlılığının önemini artırmaktadır. Konuyla ilgili uygulama çalışmasında pazarda mevcut olan elektrikli set üstü fırınlara ilişkin marka bağlılığının düzeyi ve yönü oluşturulan bir modelle test edilmiştir. İlgili üründe marka bağlılığını etkileyen faktörler tanımlanmaya çalışılmış ve bunların müşteride bağlılık oluşturmadaki etkinlikleri saptanmıştır. Çalışma ayrıca pazarda mevcut olan markaların potansiyel müşteriler üzerindeki tanınmıştık ve tercihteki etkinliği ölçümlenmiştir.
[1] ASSAEL, Henry; Consumer Behavior and Marketing Action, PWS-Kent, USA, 1992
[2] THOMAS C. KİNEAR, KENNET L. BERNARDT, KATLEEN A. KRENTLER, Principles of Marketing, Fourth Edition, HarperCollins Publishers. 1996
[3] MOWEN, JOHN C.; Consumer Behavior, Mac Millan, USA, 1993
[4] ALTUNIŞIK, REMZİ; ÖZDEMİR, ŞUAYIP VE ÖMER TORLAK. Modern Pazarlama, Değişim Yayınları 2001.
[5] GARY G. GREGORY, ‘Integrating Cultural Influences into Current Theory on Customer Loyalty Formation.’ The Journal of Brand Management, Vol. 6. No. 6. pp. 393, 1999
[6] ODIN Y, ODIN N AND VALETTE FLORANCE P. ‘Conceptual and Operational Aspects of Brand Loyalty an Empirical Investigation, Journal of Business Research, Vol.l, No. 53, 1998
[7] BENNETT, REBEKAH AND SHARYN RUNDLE ‘Thiele,’ A Comparison of Attitudinal Loyalty Measurement Approches’ Brand Management’ Vol. 9. No.3, pp. 193, January 2002
[8] SCHIFFMAN, LEON G„ LESLIE L. KANUK; Consumer Behavior, Prentice Hail, USA, 2000
[10] KEVIN LANE KELLER, SUSAN E. HECKLER, MICHAEL J. HOUSTON, ‘The Effects of Brand Name Suggestiveness on Advertising Recall,’ Journal of Marketing, Volüme 62, No.l, January 1998
[11] KEVIN LANE KELLER, ‘Conceptualism Measuring and Managing Customer-Based Brand Equity’ Journal of Marketing, January 1993, Volüme 57, N.l
Year 2004,
Volume: 6 Issue: 22, 117 - 124, 10.06.2004
[1] ASSAEL, Henry; Consumer Behavior and Marketing Action, PWS-Kent, USA, 1992
[2] THOMAS C. KİNEAR, KENNET L. BERNARDT, KATLEEN A. KRENTLER, Principles of Marketing, Fourth Edition, HarperCollins Publishers. 1996
[3] MOWEN, JOHN C.; Consumer Behavior, Mac Millan, USA, 1993
[4] ALTUNIŞIK, REMZİ; ÖZDEMİR, ŞUAYIP VE ÖMER TORLAK. Modern Pazarlama, Değişim Yayınları 2001.
[5] GARY G. GREGORY, ‘Integrating Cultural Influences into Current Theory on Customer Loyalty Formation.’ The Journal of Brand Management, Vol. 6. No. 6. pp. 393, 1999
[6] ODIN Y, ODIN N AND VALETTE FLORANCE P. ‘Conceptual and Operational Aspects of Brand Loyalty an Empirical Investigation, Journal of Business Research, Vol.l, No. 53, 1998
[7] BENNETT, REBEKAH AND SHARYN RUNDLE ‘Thiele,’ A Comparison of Attitudinal Loyalty Measurement Approches’ Brand Management’ Vol. 9. No.3, pp. 193, January 2002
[8] SCHIFFMAN, LEON G„ LESLIE L. KANUK; Consumer Behavior, Prentice Hail, USA, 2000
[10] KEVIN LANE KELLER, SUSAN E. HECKLER, MICHAEL J. HOUSTON, ‘The Effects of Brand Name Suggestiveness on Advertising Recall,’ Journal of Marketing, Volüme 62, No.l, January 1998
[11] KEVIN LANE KELLER, ‘Conceptualism Measuring and Managing Customer-Based Brand Equity’ Journal of Marketing, January 1993, Volüme 57, N.l
Erdil, S., Tığlı, M., & Kitapçı, H. (2004). TÜKETİCİLERİN SATIN ALMA DAVRANIŞINDA MARKA BAĞLILIĞININ ETKİSİ VE KÜÇÜK EV ALETLERİNİN SATIN ALINMASINDA DİKEY VE YATAY MARKA BAĞLILIĞININ ETKİSİNİN TEST EDİLMESİNE İLİŞKİN BİR SAHA ÇALIŞMASI. Öneri Dergisi, 6(22), 117-124. https://doi.org/10.14783/maruoneri.678595