Review
BibTex RIS Cite

BÜTÜNLEŞİK PAZARLAMA İLETİŞİMİ VE PAZARLAMA HALKLA İLİŞKİLER

Year 2004, Volume: 6 Issue: 22, 191 - 201, 10.06.2004
https://doi.org/10.14783/maruoneri.678757

Abstract

Rekabetin günden güne arttığı, günümüzün küreselleşmekte olan pazarlarına ürün ve hizmetleri üretip sunmak kadar bu pazarlarda etkili tutundurma çabalarını planlamak, koordine etmek ve uygulamak pazarlama faaliyetlerinin etkinliğini kuşkusuz arttırmaktadır. Hedef pazarlarda işletmenin ürettiği ürün ve hizmetler hakkında bilgilendirici, aydınlatıcı, hatırlatıcı ve ikna edici mesajlar ile diyaloga girmesi son derece önemlidir. Hedef pazarların satın alma kararlarını etkilemek ve yönlendirmek, etkin mesajların geliştirilmesine bağlıdır. Bu bağlamda pazarlama halkla ilişkiler tutundurma karmasının önemli bir unsuru olup aynı zamanda tutundurma karması içinde önemli bir yer tutmaktadır. Bu makalede tutundurma karmasında son on yılın yeni yaklaşımlarından biri olan pazarlama halkla ilişkiler konusu ele alınıp temel özellikleri itibariyle incelenmiştir. Bütünleşik pazarlama iletişim sistemi içinde pazarlama halkla ilişkilerin farklı kullanım biçimleri açıklanmış ve sonra da pazarlama halkla ilişkilerin farklı boyutları ile pazarlama halkla ilişkiler taktiklerine değinilmiştir.

References

  • [1] KOTLER P., Marketing Management, Prentice Hail, 11 th ed., Upper Saddle River, N.J., 2003, s.593.
  • [2] Mucuk, İ., Pazarlama İlkeleri, 13. Basım, Türkmen Kitabevi, İstanbul, 2001, s. 172-173.
  • [3] Tosun, N. B., Pazarlama Halkla İlişkileri ve Reklam, Türkmen Kitabevi, İstanbul, 2003, s.8.
  • [20] TOSUN, a.g.e., s.26-28.
  • [21] TOSUN, a.g.e., s.36-38.
  • [22] TOSUN, a.g.e., s.61-63.
  • [23] TOSUN, a.g.e., s.65-76.
  • [24] PETEKOĞLU, F. B„ Halkla İlişkiler Nedir?, Genişletilmiş 2. Baskı, Beta Basım Yayın Dağıtım A.Ş., İstanbul, 2001, s.47-50.
  • [25] TOSUN, a.g.e., s.77-78.
  • [26] OKAY VE OKAY, a.g.e., s.669-671.
  • [27] TOSUN, a.g.e., s.80
  • [4] Tosun, a.g.e., s.17-18.
  • [5] KOCABAŞ, F.; ELDEN M. VE ÇELEBİ, S. R., Marketing P.R., 2. Baskı, Kapital Medya Hizmetleri, Ankara, 2000, s.61- 62.
  • [6] ÜNER, M. M., “Pazarlama Literatürümüzde Yer Alan Tutundurma Karması Elemanlarının Gözden Geçirilmesi”, Pazarlama Dünyası, Yıl 1974, Sayı 13, Mart-Nisan 1999, s.18- 22.
  • [7] GRUNIG, J. E. VE HUNT, T., Managing Public Relations, Rinehart and Winston, New York, 1984, s.22’den aktaran Okay, A. ve Okay, A., Halkla İlişkiler Kavram Strateji ve Uygulamaları, Der Yayınevi, İstanbul, 2001, s.101.
  • [8] TOSUN, a.g.e., s.23.
  • [9] KİTCHEN, P. J. VE PAPASOLOMOU, I., “Marketing Public Relations”, Philip, J. Kitchen (Ed.), Marketing Communications: Principles and Practice, International Thompson Business Press, London, 1999, s.340-346.
  • 10] Tosun, a.g.e., s.25-26.
  • [11] KİTCHEN VE PAPASOLOMOU, a.g.e., s.352-356.
  • [12] AKTARAN OKAY, A. VE OKAY, A., a.g.e., s.55-57 ve Kocabaş ve diğerleri, a.g.e., s.76-78.
  • [13] TOSUN, a.g.e., s.30-31.
  • [14] HARİS, T. L., “Integrated Marketing Public Relations”, Clarke L. Cayvvood (Ed.), The Handbook of Strategic Public Relations and Integrated Marketing Communications, Mc Graw-Hill, Boston, 1997, s.94-95.
  • [15] HARİS, T. L„ a.g.e., s.95-103.
  • [16] TOSUN, a.g.e„ s.26-28.
  • [17] KOCABAŞ VE DİĞERLERİ, a.g.e., s.85-93.
  • [18] KOCABAŞ VE DİĞERLERİ, a.g.e., s.98-99.
  • [19] KOCABAŞ VE DİĞERLERİ, a.g.e., s.112-113
Year 2004, Volume: 6 Issue: 22, 191 - 201, 10.06.2004
https://doi.org/10.14783/maruoneri.678757

Abstract

References

  • [1] KOTLER P., Marketing Management, Prentice Hail, 11 th ed., Upper Saddle River, N.J., 2003, s.593.
  • [2] Mucuk, İ., Pazarlama İlkeleri, 13. Basım, Türkmen Kitabevi, İstanbul, 2001, s. 172-173.
  • [3] Tosun, N. B., Pazarlama Halkla İlişkileri ve Reklam, Türkmen Kitabevi, İstanbul, 2003, s.8.
  • [20] TOSUN, a.g.e., s.26-28.
  • [21] TOSUN, a.g.e., s.36-38.
  • [22] TOSUN, a.g.e., s.61-63.
  • [23] TOSUN, a.g.e., s.65-76.
  • [24] PETEKOĞLU, F. B„ Halkla İlişkiler Nedir?, Genişletilmiş 2. Baskı, Beta Basım Yayın Dağıtım A.Ş., İstanbul, 2001, s.47-50.
  • [25] TOSUN, a.g.e., s.77-78.
  • [26] OKAY VE OKAY, a.g.e., s.669-671.
  • [27] TOSUN, a.g.e., s.80
  • [4] Tosun, a.g.e., s.17-18.
  • [5] KOCABAŞ, F.; ELDEN M. VE ÇELEBİ, S. R., Marketing P.R., 2. Baskı, Kapital Medya Hizmetleri, Ankara, 2000, s.61- 62.
  • [6] ÜNER, M. M., “Pazarlama Literatürümüzde Yer Alan Tutundurma Karması Elemanlarının Gözden Geçirilmesi”, Pazarlama Dünyası, Yıl 1974, Sayı 13, Mart-Nisan 1999, s.18- 22.
  • [7] GRUNIG, J. E. VE HUNT, T., Managing Public Relations, Rinehart and Winston, New York, 1984, s.22’den aktaran Okay, A. ve Okay, A., Halkla İlişkiler Kavram Strateji ve Uygulamaları, Der Yayınevi, İstanbul, 2001, s.101.
  • [8] TOSUN, a.g.e., s.23.
  • [9] KİTCHEN, P. J. VE PAPASOLOMOU, I., “Marketing Public Relations”, Philip, J. Kitchen (Ed.), Marketing Communications: Principles and Practice, International Thompson Business Press, London, 1999, s.340-346.
  • 10] Tosun, a.g.e., s.25-26.
  • [11] KİTCHEN VE PAPASOLOMOU, a.g.e., s.352-356.
  • [12] AKTARAN OKAY, A. VE OKAY, A., a.g.e., s.55-57 ve Kocabaş ve diğerleri, a.g.e., s.76-78.
  • [13] TOSUN, a.g.e., s.30-31.
  • [14] HARİS, T. L., “Integrated Marketing Public Relations”, Clarke L. Cayvvood (Ed.), The Handbook of Strategic Public Relations and Integrated Marketing Communications, Mc Graw-Hill, Boston, 1997, s.94-95.
  • [15] HARİS, T. L„ a.g.e., s.95-103.
  • [16] TOSUN, a.g.e„ s.26-28.
  • [17] KOCABAŞ VE DİĞERLERİ, a.g.e., s.85-93.
  • [18] KOCABAŞ VE DİĞERLERİ, a.g.e., s.98-99.
  • [19] KOCABAŞ VE DİĞERLERİ, a.g.e., s.112-113
There are 27 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Eski Sayılar
Authors

Gökhan Yolaç This is me

Publication Date June 10, 2004
Published in Issue Year 2004 Volume: 6 Issue: 22

Cite

APA Yolaç, G. (2004). BÜTÜNLEŞİK PAZARLAMA İLETİŞİMİ VE PAZARLAMA HALKLA İLİŞKİLER. Öneri Dergisi, 6(22), 191-201. https://doi.org/10.14783/maruoneri.678757

15795

This web is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

Öneri

Marmara UniversityInstitute of Social Sciences

Göztepe Kampüsü Enstitüler Binası Kat:5 34722  Kadıköy/İstanbul

e-ISSN: 2147-5377