Sektörel Dış Ticaret Şirketleri(SDŞ) İhracat modeli,Küçük Ve Orta Ölçekli İşletmelerin bir organizasyon altında bütünleştirerek dışa açılmalarını sağlamaya yönelik bir modeldir.Devletimiz ihracat gelirlerini arttırmak,ihracat yelpazesini genişletmek ve KOBİ’lerin daha verimli çalışmalarını sağlamak açısından bu şirketlerin kuruluşunu teşvik etmektedir. İhracatın gerek ülke ekonomisine gerekse de firmaya sağladığı çok önemli bazı yararlar mevcuttur. Bununla beraber bugün, ihracat sadece büyük işletmelere özgü bir olgu olmaktan çıkmış ve KOBI’lerin büyük işletmelere oranla sahip oldukları bazı özellikler, özellikle de daha esnek bir yapıya sahip olabilmeleri, bu işletmelerin ihracatta da başarılı olabilme şansını artıran bir unsur olarak karşımıza çıkmaktadır. Önemli olan ihracatın bir pazarlama işlevi olarak KOBİ’lerin programlarına alınması ve bu konuya gereken önemin verilmesidir. Bu çalışmada, Türkiye de ihracatın gelişmesi, önemi KOBİ’lerin SDŞ statüsüne sahip olabilme kriterleri, SDŞ ‘leriıı durumu, dış ticaretimizdeki yeri üzerinde durulmuş ve çeşitli önerilerde bulunulmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Eski Sayılar |
Authors | |
Publication Date | January 10, 2005 |
Published in Issue | Year 2005 Volume: 6 Issue: 23 |
This web is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Öneri
Marmara UniversityInstitute of Social Sciences
Göztepe Kampüsü Enstitüler Binası Kat:5 34722 Kadıköy/İstanbul
e-ISSN: 2147-5377