Research Article
BibTex RIS Cite

ELEKTRONİK PAZARLAMANIN ÇERÇEVESİ VE TÜRKİYE’DEKİ KOBİ’LERİN KONUYLA İLGİLİ BİLGİ DÜZEYLERİ VE BEKLENTİLERİ

Year 2003, Volume: 5 Issue: 20, 7 - 14, 29.06.2003
https://doi.org/10.14783/maruoneri.680582

Abstract

Elektronik kelimesinin kısaltılmışı olan "E" harfi gelecek ile özdeşleşmiş durumda. Her yerde, kavramların, işlemlerin ve süreçlerin önüne eklenmiş elekronik kelimesini görüyoruz. Bunlardan sıkça rastladıklarımız arasında E-Dünya, e-ekonomi, e-yaşam, e-ticaret, e-iş(letme), e-devlet ve elbette e-pazarlamayı saymak mümkün. İşletme aktiviteleri arasında özellikle pazarlama ile ilgili olanlar büyük ölçüde Internet ve Web tabanlı uygulamalardan etkilenmektedir. Dolayısıyla pazarlamaya ilişkin karar vericilerin bu gerçeğin farkına varması gerekir. Yeni iş yapış biçimlerini göz ardı etmeden pazarlama güçlerini gerekli olan durumlarda bu yeni platforma yönlendirmeleri gerekir. Bunun yanısıra yeni ekonominin dijital müşterilerinin değişen tutum ve davranışlarını, sanal yaşam tarzlarını dikkatlice değerlendirmeleri ve eylem planlarını ona göre hazırlamaları gerekir. Bu bağlamda, çalışmanın amacı, e-pazarlamanın ve sürecinin çerçevesini çizerek yeni platformda pazarlama stratejileri oluşturulmasına yardımcı olmaktır. Bilgisayar, mobil iletişim araçları ve Internet teknolojilerinin önemi ve sunduğu fırsatlar çeşitli uygulama örnekleri ile ortaya konmaktadır. Çalışmada, 1999 yılında Ülkemizde 339 Küçük ve Orta Ölçekli İşyerlerinde yapılan bir araştırmanın “konuyla ilgili bulgularına da yer verilmektedir.

References

  • [1] KOTLER, P.; ARMSTRONG, G., Principles of Marketing, Prentice-Hall International Inc., New Jersey, 1999.
  • [2] http://www.forrester.com.
  • [3] http://www.idc.com.
  • [4] DAVIS, S.; MEYER, C., Blur: The Speed of Change in The Connected Economy, Perseus Books, New York, 1998.
  • [5] MCKENNA, R., Real Time: Preparing for the Age of the Never Satisfied Customer, Harvard Business School Press, Boston, 1997.
  • [6] WHITELEY, R.; HESSAN, D., Customer Centered Growth, Addison Wesley Publishing Company, Canada, 1996.
  • [7] PEPPERS, D.; ROGERS, M., The One to One Manager: Real World Lessons in Customer Relationship Marketing, Currency and Doubleday Publishing Company, New York, 1999.
  • [8] http://www.gmsupplypower.com.
  • [9] http://www.dtm.gov.tr.
  • [10] http://www..kosgeb.gov.tr.
Year 2003, Volume: 5 Issue: 20, 7 - 14, 29.06.2003
https://doi.org/10.14783/maruoneri.680582

Abstract

References

  • [1] KOTLER, P.; ARMSTRONG, G., Principles of Marketing, Prentice-Hall International Inc., New Jersey, 1999.
  • [2] http://www.forrester.com.
  • [3] http://www.idc.com.
  • [4] DAVIS, S.; MEYER, C., Blur: The Speed of Change in The Connected Economy, Perseus Books, New York, 1998.
  • [5] MCKENNA, R., Real Time: Preparing for the Age of the Never Satisfied Customer, Harvard Business School Press, Boston, 1997.
  • [6] WHITELEY, R.; HESSAN, D., Customer Centered Growth, Addison Wesley Publishing Company, Canada, 1996.
  • [7] PEPPERS, D.; ROGERS, M., The One to One Manager: Real World Lessons in Customer Relationship Marketing, Currency and Doubleday Publishing Company, New York, 1999.
  • [8] http://www.gmsupplypower.com.
  • [9] http://www.dtm.gov.tr.
  • [10] http://www..kosgeb.gov.tr.
There are 10 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Eski Sayılar
Authors

Şule Özmen This is me

Publication Date June 29, 2003
Published in Issue Year 2003 Volume: 5 Issue: 20

Cite

APA Özmen, Ş. (2003). ELEKTRONİK PAZARLAMANIN ÇERÇEVESİ VE TÜRKİYE’DEKİ KOBİ’LERİN KONUYLA İLGİLİ BİLGİ DÜZEYLERİ VE BEKLENTİLERİ. Öneri Dergisi, 5(20), 7-14. https://doi.org/10.14783/maruoneri.680582

15795

This web is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

Öneri

Marmara UniversityInstitute of Social Sciences

Göztepe Kampüsü Enstitüler Binası Kat:5 34722  Kadıköy/İstanbul

e-ISSN: 2147-5377