Research Article
BibTex RIS Cite

FİNANSAL HİZMETLERİN ULAŞTIĞI BİR UÇ NOKTA: ELEKTRONİK BANKACILIK

Year 2003, Volume: 5 Issue: 20, 73 - 81, 29.06.2003
https://doi.org/10.14783/maruoneri.681213

Abstract

Finansal hizmetlerin bir uç boyutu olarak elektronik bankacılığın ele alındığı bu makalede, gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerdeki teknolojik yeniliklere ve bu yeniliklerin ulaştığı boyutlara yer verilmiştir. Teknoloji konusunda dünyanın ulaştığı düzeye göre Türkiye'nin bilişim teknolojisinin neresinde yer aldığı belirlenmeye çalışılarak, Türk bankacılık sisteminin yapısına ve diğer belli başlı ülkelerle karşılaştırmalarına istatistiki verilerden de yararlanılarak değinilmiştir. Ayrıca bankaların teknolojiye finansal hizmet sunumlarında bu kadar önem vermelerinin nedenlerine değinilmiş ve teknolojik faktörlerin bankaların ve banka müşterilerinin maliyetlerine olan etkileri vurgulanmıştır. Bunların yanı sıra, makalede, gelecekte bankacılık alanında planlanan teknolojik yatırımlar ve bunların kullanım alanlarına ilişkin öngörüler yer almıştır.

References

  • [1] Türkiye Bilişim Derneği, www.tbd.org.tr.
  • [2] GIBSON, I.D., The Mobile Communications, Second Edition, CRC and IEEE Press, USA, 1999, s.172.
  • [3] "A 1999 Report By The Federal Bank of Dallas”, www.dallasfed.org.
  • [4] ROSEN, A., The E-Commerce, American Management Association, 2000, s.148.
  • [5] "Banking In The On-Line World", www.rbrldn.demon.com.uk.
  • [6] KALAKOTA, R.; ROBINSON, M., E-Business 2.0: Roadmap for Success, Second Edition, Addison-Wesley Information Technology Series, USA, 2001, ss.87,94.
  • [7] HEFFERNAN, S., Modern Banking In Theory And Practice, Second Edition, John Wiley & Sons Ltd., London, 1998, s.216.
  • [8] Banking Technology Magazine, www.bankingtech.com.
  • [9] RBR Report, "The Global ATM Market to 2004", USA, 1998.
  • [10] Türkiye Bankalar Birliği, www.tbb.org.tr.
  • [11] Türk Telekom A.Ş., www.telekom.gov.tr.
  • [12] Activeline, Aylık Bankacılık, Finans, İnsan Kaynakları ve Teknoloji Dergisi, Yıl: 2, Sayı: 24, Mart 2002, ss.19,37.
  • [13] The Electronic Payments Association, www.nacha.org.
  • [14] Active, Bankacılık ve Finans Dergisi, Yıl: 4, Sayı:22, Ocak-Şubat 2002, s.56.
  • [15] Tübitak-Bülten, www.tubitak-gov. tr.
  • [16] ROSE, P.S., Commercial Bank Management, Third Edition, Irwin McGraw-Hill Press, USA, 1996, ss.108,116.
  • [17] American Banker, www.americanbanker.com.
  • [18] Bank Administration Institute (BAI) On-line, www.bai.org/index.html.
  • [19] A Financial Portal, www.clearlybusiness.com.
  • [20] A Report On New Economy, www.esa.doc.gov/508/esa/home.htm.
  • [21] American Bankers’ Assocation, www.banking.com/aba/tech_internet_0600.asp.
  • [22] MISHKIN, F.S., The Economics of Money, Banking and Financial Markets, Sixth Edition, Addition-Wesley Longman Inc., USA, 2001 , s.274.
Year 2003, Volume: 5 Issue: 20, 73 - 81, 29.06.2003
https://doi.org/10.14783/maruoneri.681213

Abstract

References

  • [1] Türkiye Bilişim Derneği, www.tbd.org.tr.
  • [2] GIBSON, I.D., The Mobile Communications, Second Edition, CRC and IEEE Press, USA, 1999, s.172.
  • [3] "A 1999 Report By The Federal Bank of Dallas”, www.dallasfed.org.
  • [4] ROSEN, A., The E-Commerce, American Management Association, 2000, s.148.
  • [5] "Banking In The On-Line World", www.rbrldn.demon.com.uk.
  • [6] KALAKOTA, R.; ROBINSON, M., E-Business 2.0: Roadmap for Success, Second Edition, Addison-Wesley Information Technology Series, USA, 2001, ss.87,94.
  • [7] HEFFERNAN, S., Modern Banking In Theory And Practice, Second Edition, John Wiley & Sons Ltd., London, 1998, s.216.
  • [8] Banking Technology Magazine, www.bankingtech.com.
  • [9] RBR Report, "The Global ATM Market to 2004", USA, 1998.
  • [10] Türkiye Bankalar Birliği, www.tbb.org.tr.
  • [11] Türk Telekom A.Ş., www.telekom.gov.tr.
  • [12] Activeline, Aylık Bankacılık, Finans, İnsan Kaynakları ve Teknoloji Dergisi, Yıl: 2, Sayı: 24, Mart 2002, ss.19,37.
  • [13] The Electronic Payments Association, www.nacha.org.
  • [14] Active, Bankacılık ve Finans Dergisi, Yıl: 4, Sayı:22, Ocak-Şubat 2002, s.56.
  • [15] Tübitak-Bülten, www.tubitak-gov. tr.
  • [16] ROSE, P.S., Commercial Bank Management, Third Edition, Irwin McGraw-Hill Press, USA, 1996, ss.108,116.
  • [17] American Banker, www.americanbanker.com.
  • [18] Bank Administration Institute (BAI) On-line, www.bai.org/index.html.
  • [19] A Financial Portal, www.clearlybusiness.com.
  • [20] A Report On New Economy, www.esa.doc.gov/508/esa/home.htm.
  • [21] American Bankers’ Assocation, www.banking.com/aba/tech_internet_0600.asp.
  • [22] MISHKIN, F.S., The Economics of Money, Banking and Financial Markets, Sixth Edition, Addition-Wesley Longman Inc., USA, 2001 , s.274.
There are 22 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Eski Sayılar
Authors

Turgut Özkan This is me

Publication Date June 29, 2003
Published in Issue Year 2003 Volume: 5 Issue: 20

Cite

APA Özkan, T. (2003). FİNANSAL HİZMETLERİN ULAŞTIĞI BİR UÇ NOKTA: ELEKTRONİK BANKACILIK. Öneri Dergisi, 5(20), 73-81. https://doi.org/10.14783/maruoneri.681213

15795

This web is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

Öneri

Marmara UniversityInstitute of Social Sciences

Göztepe Kampüsü Enstitüler Binası Kat:5 34722  Kadıköy/İstanbul

e-ISSN: 2147-5377