Review
BibTex RIS Cite

İŞLETMELERDE YÖNETİME KATILMA ARACI OLARAK ÖNERİ SİSTEMLERİNİN ÖNEMİ

Year 2002, Volume: 5 Issue: 18, 87 - 93, 28.06.2002
https://doi.org/10.14783/maruoneri.683197

Abstract

Unchanged phenomenon in business administration is to maintain company’s existence from today to future. In today’s contemporary world, this phenomenon is related to getting competitive factors, which gained speed with the procedures of globalization and communication technologies and continuous changing skills. In organizations, some cultural values are needed in order to catch changing environment. From this point of view, management teams of organizations, which have to adopt to change, have recognized the importance of human resources managing day by day. Acquiring required productivity of human resources depends on using a proposal mechanism in order to reveal personnel’s creativeness. In this study, it will be discussed the values of organizational culture which are required to generate an effective proposal mechanism.

References

  • [1] TÜRKMEN, 1., Yöneticiler için Etkin iletişim Modeli, MPM Yayını, 3. Basım, Ankara, 2000.
  • [2] EREN, E., Yönetim ve Organizasyon, İstanbul Üniversitesi, İİBF Yayını, 2. Baskı, İstanbul, 1998.
  • [3] ERSEN, H., Toplam Kalite ve İnsan Kaynakları Yönetimi İlişkisi, Sim Matbaacılık, İstanbul, 1997.
  • [4] KOÇEL, T., İşletme Yöneticiliği, Beta Yayıncılık, 6. Baskı, İstanbul, 1998.
  • [5] YENERSOY, G., Toplam Kalite Yönetimi, Rota Yayınları, İstanbul, 1997.
  • [6] DAVIS, K., İşletmede İnsan Davranışı, İstanbul Üniversitesi İİBF Yayını, 5. Baskı, İstanbul, 1982.
  • [7] BOZKURT, R., "Toplam Katılımcılık", Verimlilik Dergisi, MPM Yayını, Nisan-Mayıs-Haziran, 1995, s.29-35.
  • [8] GARFIELD, C., "Mücadeleye Değer Amaçlar Çalışanları Motive Eder", Executive Excellence, Rota Yayınları, Yıl: 1, Sayı:5, 1997, ss.5-6.
  • [9] SANER, S., "Toplam Kalite Yönetimi ve Çevre Yönetim Sistemleri", Önce Kalite Dergisi, KalDer Yayınları, Yıl:4, Sayı:17, 1996, s.30.
  • [10] PEŞKİRCİOĞLU, N., Kalite Yönetiminde ISO 9000 Uygulamaları, MPM Yayını, 2. Baskı, Ankara, 1999.
  • [11] KURU, S., "TKY’nden Toplumsal Kaliteye, Liderlik ve Kalıtımcı Yönetim", Önce Kalite Dergisi, KalDer Yayını, Yıl:4, Sayı:18, 1997, s.17.
  • [12] GÜROL, M.A.; GÜRLEK, B., "Kalite Tuzağı", Önce Kalite Dergisi, KalDer Yayını, Yıl:4, Sayı:16, 1996, ss.21-23.
  • [13] SPENLEY, P., "Toplam Kalite Yönetiminde Çalışanların Kalıtımı", Önce Kalite Dergisi, KalDer Yayınları, Yıl:6, Say1: 34, 1999, ss.44-46.
  • [14] DİNÇER, Ö. , Stratejik Yönetim ve İşletme Politikası, Marmara Üniversitesi İİBF Yayını, İstanbul, 1998.
  • [15] MASSİE, J.L., İşletme Yönetimi, Savaş Yayıncılık, 6. Baskı, İstanbul, 1983.
  • [16] CÜCELOĞLU, D., İçimizdeki Biz, Sistem Yayıncılık, 20. Baskı, İstanbul, 1998.
  • [17] HILD, C.R.; PARR, CW., "Başka Yedi Araç", Önce Kalite Dergisi, KalDer Yayını, Yıl:4, Sayı:18, 1996, ss.18- 30.
Year 2002, Volume: 5 Issue: 18, 87 - 93, 28.06.2002
https://doi.org/10.14783/maruoneri.683197

Abstract

References

  • [1] TÜRKMEN, 1., Yöneticiler için Etkin iletişim Modeli, MPM Yayını, 3. Basım, Ankara, 2000.
  • [2] EREN, E., Yönetim ve Organizasyon, İstanbul Üniversitesi, İİBF Yayını, 2. Baskı, İstanbul, 1998.
  • [3] ERSEN, H., Toplam Kalite ve İnsan Kaynakları Yönetimi İlişkisi, Sim Matbaacılık, İstanbul, 1997.
  • [4] KOÇEL, T., İşletme Yöneticiliği, Beta Yayıncılık, 6. Baskı, İstanbul, 1998.
  • [5] YENERSOY, G., Toplam Kalite Yönetimi, Rota Yayınları, İstanbul, 1997.
  • [6] DAVIS, K., İşletmede İnsan Davranışı, İstanbul Üniversitesi İİBF Yayını, 5. Baskı, İstanbul, 1982.
  • [7] BOZKURT, R., "Toplam Katılımcılık", Verimlilik Dergisi, MPM Yayını, Nisan-Mayıs-Haziran, 1995, s.29-35.
  • [8] GARFIELD, C., "Mücadeleye Değer Amaçlar Çalışanları Motive Eder", Executive Excellence, Rota Yayınları, Yıl: 1, Sayı:5, 1997, ss.5-6.
  • [9] SANER, S., "Toplam Kalite Yönetimi ve Çevre Yönetim Sistemleri", Önce Kalite Dergisi, KalDer Yayınları, Yıl:4, Sayı:17, 1996, s.30.
  • [10] PEŞKİRCİOĞLU, N., Kalite Yönetiminde ISO 9000 Uygulamaları, MPM Yayını, 2. Baskı, Ankara, 1999.
  • [11] KURU, S., "TKY’nden Toplumsal Kaliteye, Liderlik ve Kalıtımcı Yönetim", Önce Kalite Dergisi, KalDer Yayını, Yıl:4, Sayı:18, 1997, s.17.
  • [12] GÜROL, M.A.; GÜRLEK, B., "Kalite Tuzağı", Önce Kalite Dergisi, KalDer Yayını, Yıl:4, Sayı:16, 1996, ss.21-23.
  • [13] SPENLEY, P., "Toplam Kalite Yönetiminde Çalışanların Kalıtımı", Önce Kalite Dergisi, KalDer Yayınları, Yıl:6, Say1: 34, 1999, ss.44-46.
  • [14] DİNÇER, Ö. , Stratejik Yönetim ve İşletme Politikası, Marmara Üniversitesi İİBF Yayını, İstanbul, 1998.
  • [15] MASSİE, J.L., İşletme Yönetimi, Savaş Yayıncılık, 6. Baskı, İstanbul, 1983.
  • [16] CÜCELOĞLU, D., İçimizdeki Biz, Sistem Yayıncılık, 20. Baskı, İstanbul, 1998.
  • [17] HILD, C.R.; PARR, CW., "Başka Yedi Araç", Önce Kalite Dergisi, KalDer Yayını, Yıl:4, Sayı:18, 1996, ss.18- 30.
There are 17 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Eski Sayılar
Authors

Taner Acuner This is me

Publication Date June 28, 2002
Published in Issue Year 2002 Volume: 5 Issue: 18

Cite

APA Acuner, T. (2002). İŞLETMELERDE YÖNETİME KATILMA ARACI OLARAK ÖNERİ SİSTEMLERİNİN ÖNEMİ. Öneri Dergisi, 5(18), 87-93. https://doi.org/10.14783/maruoneri.683197

15795

This web is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

Öneri

Marmara UniversityInstitute of Social Sciences

Göztepe Kampüsü Enstitüler Binası Kat:5 34722  Kadıköy/İstanbul

e-ISSN: 2147-5377