Bu araştırma; ilkokul öncesi dönemde tüketici kimliği kazanan çocukların tüketim alışkanlıklarını etkileyen faktörleri incelemektedir. Bu amaçla; araştırmanın birinci bölümünde, çocukların tüketici olma sürecinde tüketim alışkanlıklarını etkileyen faktörleri oluşturan aile, arkadaş grubu, eğitim kurumlan ve öğretmenler ile kitle iletişim araçlarının ilkokul öncesi çocuklar üzerindeki etkileri İncelenmektedir. Araştırmanın ikinci bölümünde; ilkokul öncesi dönemdeki çocukların tüketim alışkanlıkları konusunda yapılan araştırmalara yönelik kronolojik bir literatür taraması yer almaktadır. Araştırmanın üçüncü bölümünde; Mersin ilinin merkez ilçelerinde yaşayan, orta ve üst gelir grubunda yer alan, ilkokul öncesi eğitim kurumlarına devam etmekte olan 3-6 yaş grubundaki 412 çocuğun ebeveynleri ile gerçekleştirilen araştırma yer almaktadır. Mersin ilinde yaşayan 3-6 yaş grubundaki çocukların gıda ve oyuncak tüketim alışkanlıklarını etkileyen en önemli faktörün televizyon, giyim alış verişlerini etkileyen en önemli faktörün arkadaş grubu, kitap ve elektronik eşya alış verişlerini etkileyen en önemli faktörün ise anne ve babaları olduğu saptanmıştır.
Çocuklar ve Tüketim Çocukların Tüketim Alışkanlıkları Tüketici Kimliği İlkokul Öncesi Çocuklar
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Eski Sayılar |
Authors | |
Publication Date | June 10, 2008 |
Published in Issue | Year 2008 Volume: 8 Issue: 30 |
This web is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Öneri
Marmara UniversityInstitute of Social Sciences
Göztepe Kampüsü Enstitüler Binası Kat:5 34722 Kadıköy/İstanbul
e-ISSN: 2147-5377