Kalabalık ve zaman baskısı faktörlerinin tüketicilerin alışveriş davranışlarını nasıl etkilediğinin anlaşılması perakendeciler için önemlidir. Kalabalık, tüketicilerin mağazaya girip girmeme kararı ile mağaza içerisindeki karar ve davranışları üzerinde etkili olmaktadır. Son yıllarda, insanların yaşam standartlarının yükselmesi ve hayat tarzlarının değişmesi sonucu ortaya çıkan zaman baskısı da tüketicilerin alışveriş davranışlarını ve tercihlerini önemli ölçüde etkileyen bir diğer değişkendir. Ayrıca, kalabalık ve zaman baskısı faktörleri, tüketicilerin, yaptıkları alışverişten tatmin olma düzeyi üzerinde de etkili olabilmektedir. Bu çalışmanın temel amacı; kalabalık ve zaman baskısı faktörlerinin, tüketicilerin alışverişten duydukları tatmin düzeyini ne yönde etkilediğini saptamaktır.
Bu çalışmadan elde edilen bazı önemli bulgulara göre; (1) tüketicilerin kalabalık algısının zaman baskısı ve alışveriş güdüsüne bağlı olarak değiştiği, (2) algılanan kalabalık ve zaman baskısının tüketicilerin alışverişten duydukları tatmin düzeyini azalttığı anlaşılmaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Eski Sayılar |
Authors | |
Publication Date | January 10, 2008 |
Published in Issue | Year 2008 Volume: 8 Issue: 29 |
This web is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Öneri
Marmara UniversityInstitute of Social Sciences
Göztepe Kampüsü Enstitüler Binası Kat:5 34722 Kadıköy/İstanbul
e-ISSN: 2147-5377