Dinamik pazarlama çevresi faktörlerine uyum sağlamak için işletmeler pazarlama anlayışını uygulamak durumundadırlar. Çünkü uyum sağlayamayan işletmeler rekabet ortamında varlıklarını devam ettiremezler. İşletmelerin satış elemanları, onların pazarlama anlayışını uygulama durumda olan ve müşterileri ile sıcak temasta bulunan hayati bir görevi yerine getirmektedirler. Dolayısıyla satış elemanlarının müşteri yönelimli yaklaşımı benimsemiş olmaları işletmeler açısından önemlidir. Çalışmada, satış elemanlarının iş tatmini, örgütsel bağlılığı müşteri yönelimliği yaklaşımları İncelenmektedir. Makina halısı sektöründe çalışan ve pazar lideri konumundaki firmaların satış elemanları araştırılmıştır. Araştırmanın bulgularına göre satış elemanlarının müşteri yönelimliği ile onların demografik özellikleri, iş tatmin düzeyleri ile örgütsel bağlılıkları arasında anlamlı bir ilişki bulunamamıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Eski Sayılar |
Authors | |
Publication Date | January 10, 2008 |
Published in Issue | Year 2008 Volume: 8 Issue: 29 |
This web is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Öneri
Marmara UniversityInstitute of Social Sciences
Göztepe Kampüsü Enstitüler Binası Kat:5 34722 Kadıköy/İstanbul
e-ISSN: 2147-5377