Kurumsal kimlik çalışmasını oluşturan kurumsal görünüm, kurumsal iletişim ve kurumsal davranış alanları kurumsal kimlik sisteminin bileşenleri olarak nitelenir. Bu alanların entegrasyonu ile oluşan güçlü, inandırıcı ve tutarlı bir kurumsal kimlik, dikkat çekme, bilgi verme, farkındalık sağlama, ikna etme ve tutum oluşturma süreçlerini gerçekleştirerek kurumsal marka veya ürün markası imajı oluşumuna direkt katkıda bulunur. Ürün markasına ilişkin çeşitli mesajlar davranış, iletişim ve görsel unsurlar aracılığı ile etkileşim içinde bulunulmak amaçlanan hedef kitlelere iletilir. İlgili marka hakkında hedef kitlenin tanımladığı, bildiği ve onunla ilişkilendirdiği inançları, duyguları ve izlenimlerinin iç etkileşimi sonucunda oluşan anlamlar dizisi niteliğinde olan marka imajının oluşumunda markanın görsel, davranışsal ve iletişim gibi kimlik öğelerinin belirleyicidir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Eski Sayılar |
Authors | |
Publication Date | January 10, 2008 |
Published in Issue | Year 2008 Volume: 8 Issue: 29 |
This web is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Öneri
Marmara UniversityInstitute of Social Sciences
Göztepe Kampüsü Enstitüler Binası Kat:5 34722 Kadıköy/İstanbul
e-ISSN: 2147-5377