Sanayi kapitalizminin başlangıcında, toplumsal yaşamda kadın ev içinde tanımlanırken, erkeğin görevleri ve etkinlikleri evin dışındaydı. Tüketim arenası olan ev kadına aitti ve bu dönemde doğal olarak çok az miktarda reklâm erkeklere yöneliyordu. Oysa yaşadığımız tüketim toplumıında, erkekler gittikçe artan bir biçimde üreticilerin ve reklamcıların hedef kitlesi haline gelmektedir. Tüketim uygarlığının yasallaşmasında erkekleri ve erkek dergilerini inceleyen bu yazıda, öncelikle soluduğumuz, içinde yaşadığımız uygarlığı niteleyen bir kavram olarak tüketim uygarlığı kavramına değinilecek, daha sonra, erkeklerin bu uygarlığın müşterileri konumuna nasıl getirildiği konusu irdelenecektir. Son olarak, doğrudan erkeklere seslenen bir kitle iletişim aracı olan ve bu alanda çok az çalışmanın yapıldığı erkek dergileri, ülkemizde tirajı en yüksek 3 derginin (Boxer, Esquire, FHM) 2006 yılının Aralık sayıları bağlanımda içerik analizine tabii tutulacaktır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Eski Sayılar |
Authors | |
Publication Date | January 10, 2008 |
Published in Issue | Year 2008 Volume: 8 Issue: 29 |
This web is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Öneri
Marmara UniversityInstitute of Social Sciences
Göztepe Kampüsü Enstitüler Binası Kat:5 34722 Kadıköy/İstanbul
e-ISSN: 2147-5377