Review
BibTex RIS Cite

ÖZEL EĞİTİMDE KAYNAŞTIRMA YÖNTEMİNİN ETKİNLİĞİ

Year 1995, Volume: 1 Issue: 2, 119 - 122, 10.01.1995
https://doi.org/10.14783/maruoneri.708057

Abstract

Engelli çocuk ve gençlerin, başka bir
deyişle, özel eğitim program ve yöntemlerine
ihtiyacı olan öğrencilerin eğitilmesinde kaynaştırma yöntemi, hümanist eğitim felsefesinin
bir sonucu olarak ve eğitimde fırsat eşitliğinin
sağlanması ilkesi temelinde önerilmiş ve uygulanagelmiştir. Kaynaştırma genel anlamı ile,
farklı niteliklere sahip olan insanları birbirine
karıştırmak, birarada, bir bütüne dahil olarak
yaşayabilmelerinin sağlanması için ileri
sürülmüş bir yöntemdir

References

  • BELKIN,G. S. PracticalCounselingintheschools. Iowa: Wm. C. BrownCo., 1981.
  • BRAATEN, I. & HENRIKSEN, A K. Kvalifikasjonsproblem i tilknytning til den pedagogiskepsykologiske radgivningstjenesten. Oslo: Ped. forskningsinstitutt, Umversitetet i Oslo. 1983.
  • DAHLGREN, I. & NIELSEN, H. W. En skole for aile. Kopenhavn: Nordısk Ministerraad, 1984.
  • DALEN, M. Integrering av fiınksjonshemmede ı grunnskolen. Oslo: Unıversitetsforlaget, 1986.
  • DALIN, P. Skoleutvikling. Oslo: Universitetsforlaget, 1990.
  • FJELDSENDEN, B. PPTog forskning. Tidskrift for Norsk Psykologforening, 1993,28, 10, 906-907.
  • GREENWOOD, R. C. Settings or settmg events as treatment in special education? A review of maınstreaming. Advances m Development and Behavıoral Pediatrics, 1985, 6, 205-239.
  • 30.GULLIFORD, R. Education. In A. M. CLARK & D. B. CLARK (Eds.), Mental deficıency. The changıng outlook (pp. 639-685). London: Methueıı and Co. Ltd, 1985.
  • GURALNICK, M. J. & BENNETT, F. C. ( Eds. ) The effectiveness of earlv interventıon for at-risk and handicapped children. Orlando: Academic Press, 1987.
  • HEGARTY, S. & PACKLINGTON, K. Educatıng pupils vvitlı special ııeeds m ordmary school. Wmdson: NFER-Nelson, 1981.
  • HEWETT, F. M. Educaüon of exceptıonal leamers. Boston: Allyıı and Bacon Ltd., 1977.
  • HUMES, C. W. School counselors and PL94-142. School Counselor, 1978, 25, 192-195.
  • JOHANSEN, K. J. Spesialpedagogiske tıltak i Sor-Trondelag. Spesialpedagogiske Forskrungsbıdrag, 1986,9, 291-306.
  • MİTLER, P. & SERPELL, R. Services: an International perspective. In A. M. CLARKE & D. B. CLARK (Eds.), Mental deficıency. The changing outlook ( pp. 715-787). London: Methuen and Co. Ltd, 1985.
  • OLAFSSON, G. Spesıalpedagogikk i vanlig gnınnskole i Reykjavik. Spesialpedagogiske Forskningsbıdrag. 1986,9, 139-153.
  • ÖZGÜVEN, E. Eğitimde niteliği geliştirme aracı olarak psikolojik danışma ve rehberlik hizmetleri. Eğitimde Arayışlar 1. Sempozyumu. Eğitimde Nitelik Geliştirme, Bildiri özetleri, 1991, 32.
  • SHANLE Y, E. (Ed.) Mental Handicap. A handbook of çare. New York: Churchıll Lıvingstone, 1986.
Year 1995, Volume: 1 Issue: 2, 119 - 122, 10.01.1995
https://doi.org/10.14783/maruoneri.708057

Abstract

References

  • BELKIN,G. S. PracticalCounselingintheschools. Iowa: Wm. C. BrownCo., 1981.
  • BRAATEN, I. & HENRIKSEN, A K. Kvalifikasjonsproblem i tilknytning til den pedagogiskepsykologiske radgivningstjenesten. Oslo: Ped. forskningsinstitutt, Umversitetet i Oslo. 1983.
  • DAHLGREN, I. & NIELSEN, H. W. En skole for aile. Kopenhavn: Nordısk Ministerraad, 1984.
  • DALEN, M. Integrering av fiınksjonshemmede ı grunnskolen. Oslo: Unıversitetsforlaget, 1986.
  • DALIN, P. Skoleutvikling. Oslo: Universitetsforlaget, 1990.
  • FJELDSENDEN, B. PPTog forskning. Tidskrift for Norsk Psykologforening, 1993,28, 10, 906-907.
  • GREENWOOD, R. C. Settings or settmg events as treatment in special education? A review of maınstreaming. Advances m Development and Behavıoral Pediatrics, 1985, 6, 205-239.
  • 30.GULLIFORD, R. Education. In A. M. CLARK & D. B. CLARK (Eds.), Mental deficıency. The changıng outlook (pp. 639-685). London: Methueıı and Co. Ltd, 1985.
  • GURALNICK, M. J. & BENNETT, F. C. ( Eds. ) The effectiveness of earlv interventıon for at-risk and handicapped children. Orlando: Academic Press, 1987.
  • HEGARTY, S. & PACKLINGTON, K. Educatıng pupils vvitlı special ııeeds m ordmary school. Wmdson: NFER-Nelson, 1981.
  • HEWETT, F. M. Educaüon of exceptıonal leamers. Boston: Allyıı and Bacon Ltd., 1977.
  • HUMES, C. W. School counselors and PL94-142. School Counselor, 1978, 25, 192-195.
  • JOHANSEN, K. J. Spesialpedagogiske tıltak i Sor-Trondelag. Spesialpedagogiske Forskrungsbıdrag, 1986,9, 291-306.
  • MİTLER, P. & SERPELL, R. Services: an International perspective. In A. M. CLARKE & D. B. CLARK (Eds.), Mental deficıency. The changing outlook ( pp. 715-787). London: Methuen and Co. Ltd, 1985.
  • OLAFSSON, G. Spesıalpedagogikk i vanlig gnınnskole i Reykjavik. Spesialpedagogiske Forskningsbıdrag. 1986,9, 139-153.
  • ÖZGÜVEN, E. Eğitimde niteliği geliştirme aracı olarak psikolojik danışma ve rehberlik hizmetleri. Eğitimde Arayışlar 1. Sempozyumu. Eğitimde Nitelik Geliştirme, Bildiri özetleri, 1991, 32.
  • SHANLE Y, E. (Ed.) Mental Handicap. A handbook of çare. New York: Churchıll Lıvingstone, 1986.
There are 17 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Eski Sayılar
Authors

Alev Önder This is me

Publication Date January 10, 1995
Published in Issue Year 1995 Volume: 1 Issue: 2

Cite

APA Önder, A. (1995). ÖZEL EĞİTİMDE KAYNAŞTIRMA YÖNTEMİNİN ETKİNLİĞİ. Öneri Dergisi, 1(2), 119-122. https://doi.org/10.14783/maruoneri.708057

15795

This web is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

Öneri

Marmara UniversityInstitute of Social Sciences

Göztepe Kampüsü Enstitüler Binası Kat:5 34722  Kadıköy/İstanbul

e-ISSN: 2147-5377