Research Article
BibTex RIS Cite

MARKETING INFORMATION SYSTEM AND ITS BENEFITS FOR CONTEMPORARY MANAGEMENT

Year 1997, Volume: 1 Issue: 6, 235 - 237, 01.01.1997
https://doi.org/10.14783/maruoneri.727163

Abstract

İşletme yönetiminde uzun yıllar sermaye, malzeme makine ve insan gücü olmak üzere 4 temel unsur üzerinde duruldu. Bu 4 önemli faktöre çağdaş işletmecilik anlayışında bir beşinci önemli unsur daha ilave edilmiş durumdadır. Bu unsur, bilgidir. İşletme faaliyetlerinin yürütülmesinde pazarlama yöneticileri sık sık fiyat, reklam tutundurma, dağıtım ve satış gücüne ilişkin bir çok kararlar almak durumundadırlar. Söz konusu kararların zamanında ve doğru olarak alınabilmesi için zamanında ve doğru verilen bilgilere ihtiyaç bulunmaktadır. Söz konusu bilgiler, işletmenin amaç belirleme, planlama ve kontrol faaliyetleri için yaşamsal önemle sahip durumdadır.
Pazarlama Bilgi Sistemi, (PBS) günümüz işletmeleri için yaşamsal önemdeki işletme içi ve işletme dışı tüm bilgileri, zamanında ve doğru biçimde yönetimin hizmetine sunmayı amaçlayan ve böylece sorunların çözümüne ve doğru karar almaya yardımcı olan bir sistemi ifade etmektedir.

References

  • [1] -Harper Marion Jr, "A New Profession to Aid Marketing", Journal of Marketing, January 1961, s. 1.
  • [2] -Stanton ,William J., "Fundamentals of Marketing" Mc Graw-Hill Book Co. Singapore 1984, s.42-44.
  • [3] -Nylen David W., "Marketing Decision-Making-Handbook", Prentice-Hall Inc. New Jersey 1990, s.340-343.
  • [4] -Assael Henry, "Marketing Principles and Strategy", the Dryden Press, Omaldo, 1990, s.3.
  • [5] -Roseııber Larry J. "Marketing", Prentice-Hall, Inc. New Jersey 1991, s.91.
  • [6] -Kotler Philip and Armstrong, Gary, "Principles of Marketing" Prince-Hall Inc. New Jersey, 1991, s.91.
  • [7] -Perreault, William D.Jr. And Jerome Mc Carthy E., "Essential of Marketing", E. Jerome Mc Carthy and Associates, 1988, s. 116-118.
  • [8] - Kotler Philip, "Marketing Management; Analysis, Planning and Control", Prentice-Hall Inc. New Jersey, 1984, s.l.
  • [9] -Buell P. Victor, "Marketing Management, A Strategic Planning Approach", Mc Graw-Hill Series in Marketing USA 1985,. 138-141.
Year 1997, Volume: 1 Issue: 6, 235 - 237, 01.01.1997
https://doi.org/10.14783/maruoneri.727163

Abstract

References

  • [1] -Harper Marion Jr, "A New Profession to Aid Marketing", Journal of Marketing, January 1961, s. 1.
  • [2] -Stanton ,William J., "Fundamentals of Marketing" Mc Graw-Hill Book Co. Singapore 1984, s.42-44.
  • [3] -Nylen David W., "Marketing Decision-Making-Handbook", Prentice-Hall Inc. New Jersey 1990, s.340-343.
  • [4] -Assael Henry, "Marketing Principles and Strategy", the Dryden Press, Omaldo, 1990, s.3.
  • [5] -Roseııber Larry J. "Marketing", Prentice-Hall, Inc. New Jersey 1991, s.91.
  • [6] -Kotler Philip and Armstrong, Gary, "Principles of Marketing" Prince-Hall Inc. New Jersey, 1991, s.91.
  • [7] -Perreault, William D.Jr. And Jerome Mc Carthy E., "Essential of Marketing", E. Jerome Mc Carthy and Associates, 1988, s. 116-118.
  • [8] - Kotler Philip, "Marketing Management; Analysis, Planning and Control", Prentice-Hall Inc. New Jersey, 1984, s.l.
  • [9] -Buell P. Victor, "Marketing Management, A Strategic Planning Approach", Mc Graw-Hill Series in Marketing USA 1985,. 138-141.
There are 9 citations in total.

Details

Primary Language English
Journal Section Eski Sayılar
Authors

Recep Baki Deniz This is me

Publication Date January 1, 1997
Published in Issue Year 1997 Volume: 1 Issue: 6

Cite

APA Deniz, R. B. (1997). MARKETING INFORMATION SYSTEM AND ITS BENEFITS FOR CONTEMPORARY MANAGEMENT. Öneri Dergisi, 1(6), 235-237. https://doi.org/10.14783/maruoneri.727163

15795

This web is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

Öneri

Marmara UniversityInstitute of Social Sciences

Göztepe Kampüsü Enstitüler Binası Kat:5 34722  Kadıköy/İstanbul

e-ISSN: 2147-5377