Research Article
BibTex RIS Cite

ARACI MARKALARININ MARKALAMA KARARLARINDAKİ YERİ VE BU MARKALARIN TOPTANCI, PERAKENDECİ, ÜRETİCİ BAZINDAKİ AVANTAJ VE DEZAVANTAJLARI

Year 2000, Volume: 3 Issue: 13, 9 - 13, 15.01.2000
https://doi.org/10.14783/maruoneri.730881

Abstract

Uluslararası pazarlarda uzun yıllardır uygulanmasına rağmen ülkemizde 1950’ li yıllarda başlayan "‘Private Label-Aracı Markalı” ürün yaratma trendi, yukarıda bahsettiğimiz marka bağımlılığı kavramını sarsmaya yönelmektedir. Kahveden deterjana, peynirden margarine hemen hemen her alanda oluşturulmuş büyük markalar market raflarında aracı markası taşıyan ürünlerle rekabet etmektedir. Aracı kuruluşlar, büyük üreticilere ya da fason yaptırdığı bütün ürünlere tek bir marka koyarak, yıllarca bu iş için, üretici işletmelerin pazarlama aktivitelerini yürüten birimlere meydan okumaktadır.

References

  • Kotler. P.: G.. Armstrong. Principles of Marketing. 7'1' Kdition. Prentice Hail. İne. Simon and Schuster / A Viacom Compaııy. Ne\v Jersey. 1996.
  • Kotler. P.: Armstrong. (i.. Marketing an lııtroduction. 3rd Kdition. Pıenliee Hail Lnglc\\ood Cliffs. Ne\v Jcrsey. 1993.
  • Bradley. Frank. Marketing Management: Providing, Comınunicating and Delivering Value. Prentice Hail International (UK) Limited. Cambı idge. 1995.
  • Jobber. David. Principles and Practice of Marketing. Mc Grau Hill Book Coırı. Bershire. 1995.
  • Kotler. P.. Marketing Management: Analysis, Planning, Implementatioıı and Control. A Paramounl Company. Kngleuood Clitls. Nc\v Jersev. 1994.
  • Assael. Henry. Marketing Principles and Strategy. 2nd Edition. Tlıe Drvdeıı Press l lardcoıırt Brace & Company. 1993.
  • Zikmund. William G.: Michael d'Amico. Marketing. 4'1' Ldition. Wesl Publishing Company. 1993.
  • Skinner. Steven .1.. Marketing. 2. Ldition. I loughtoıı Mimin Company. Stutenl Book ISBN. 1994.
Year 2000, Volume: 3 Issue: 13, 9 - 13, 15.01.2000
https://doi.org/10.14783/maruoneri.730881

Abstract

References

  • Kotler. P.: G.. Armstrong. Principles of Marketing. 7'1' Kdition. Prentice Hail. İne. Simon and Schuster / A Viacom Compaııy. Ne\v Jersey. 1996.
  • Kotler. P.: Armstrong. (i.. Marketing an lııtroduction. 3rd Kdition. Pıenliee Hail Lnglc\\ood Cliffs. Ne\v Jcrsey. 1993.
  • Bradley. Frank. Marketing Management: Providing, Comınunicating and Delivering Value. Prentice Hail International (UK) Limited. Cambı idge. 1995.
  • Jobber. David. Principles and Practice of Marketing. Mc Grau Hill Book Coırı. Bershire. 1995.
  • Kotler. P.. Marketing Management: Analysis, Planning, Implementatioıı and Control. A Paramounl Company. Kngleuood Clitls. Nc\v Jersev. 1994.
  • Assael. Henry. Marketing Principles and Strategy. 2nd Edition. Tlıe Drvdeıı Press l lardcoıırt Brace & Company. 1993.
  • Zikmund. William G.: Michael d'Amico. Marketing. 4'1' Ldition. Wesl Publishing Company. 1993.
  • Skinner. Steven .1.. Marketing. 2. Ldition. I loughtoıı Mimin Company. Stutenl Book ISBN. 1994.
There are 8 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Eski Sayılar
Authors

Aypar Uslu This is me

Gülpınar Kelemci This is me

Publication Date January 15, 2000
Published in Issue Year 2000 Volume: 3 Issue: 13

Cite

APA Uslu, A., & Kelemci, G. (2000). ARACI MARKALARININ MARKALAMA KARARLARINDAKİ YERİ VE BU MARKALARIN TOPTANCI, PERAKENDECİ, ÜRETİCİ BAZINDAKİ AVANTAJ VE DEZAVANTAJLARI. Öneri Dergisi, 3(13), 9-13. https://doi.org/10.14783/maruoneri.730881

15795

This web is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

Öneri

Marmara UniversityInstitute of Social Sciences

Göztepe Kampüsü Enstitüler Binası Kat:5 34722  Kadıköy/İstanbul

e-ISSN: 2147-5377