Research Article
BibTex RIS Cite

QUALITY FUNCTION DEPLOYMENT (QFD)’DE VERİ OLUŞTURMA SÜRECİ

Year 2000, Volume: 3 Issue: 13, 155 - 164, 15.01.2000
https://doi.org/10.14783/maruoneri.732450

Abstract

in our study we investigated constiluting datum process under fıve topics in Qucılity Function Deployment (QFD). At flrst part historicalprogress of QFD, at second part ali of QFD took part in. At third and fourth parts we investigated importance in marketing of custonıer wishes and place of customer in organization. In fıfth part wishes of customer are investigated. İn this part we explained the conditions for understanding cııstomers' wishes.

References

  • [1] Dingiloğlu, Tunca, “Pazar Gereksinimleri Doğrultusunda TasarıırT, 4. Ulusal Kalite Kongresi Özgeçmişler ve Tebliğler Kitabı, İstanbul: KalDer Yayınları, 1996, s. 363.
  • [2] Acar, Nesime, “Kalite Evi”, Verimlilik Dergisi Toplam Kalite Özel Sayısı, 2. Basım, Ankara: Milli Prodüktivite Merkezi Yayınları, 1996, s. 117.
  • [3] http://www.qfdi.org
  • [4] http://mijino.larc.nasa.gov/dfc/qfd/cqfd.html
  • [5] http://ipltrs.ipl.nasa.gov/1995/95-0784.pdf
  • [6] Oriowski, Siegbert; Radtke, Philipp “Total Çuality Deployment”, Qualitat und Zuverlassigkeit Qualitatsmanagement in Industrie und Dienstleistııng, München: November-1996, sayı:41, s. 1287.
  • [7] G. Day, Ronald, Kalite Fonksiyon Yayılımı: Bir Şirketin Müşterileri ile Bütünleştirilmesi, Çeviren: Enternasyonal Tercüme. İstanbul: Marshall Boya Kültür Yayınları, 1998. s. 3.
  • [8] http://www.qfd-id.de
  • [9] Kerman, Müjgan; Mungan, Necini “QFD'nin Tanımı”, 4. Ulusal Kalite Kongresi Özgeçmişler ve Tebliğler Kitabı, İstanbul: KalDer Yayınları, 1996, s. 369.
  • [10] http:// ipltrs.ipl.nasa.gov/1995/95-0784.pdf
  • [11] http://www.infonetics.net
  • [12] http://sihimano.me.utexas.udu/QFD
  • [ 13] http://www.ipm-marketing.com.uk
  • [14] http://www.qualica.de
  • [15] Peters, Tom, Thriving on Chaos, Handbook for a Management Revolution. New York: 1988. s. 118- 119.
  • [16] Yıldırım, Hakan, Toplam Kalite Yönetiminin Firmaların Rekabet Güçleri Üzerindeki Etkileri, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, s.21.
  • [17] George, Stephen; Weinerskirch, Aınold, Total Quality Management-Strategies and Tecniques Proven at Today’s Most Succesful Companies. New York: John Willey İne., 1994, s. 141.
  • [18] M. Hodgetts, Richard, Blueprints for Continuous Inprovement-Lessons from the Baldrige \Vinners- New York: Arma Publ., 1993, s. 57.
  • [19] H. Chandler, Colby, “Beyond Customer Saticfaction”, Quality Progress Dergisi, Şubat- 1989, s. 30-32’den aktaran: Day. s.38.
Year 2000, Volume: 3 Issue: 13, 155 - 164, 15.01.2000
https://doi.org/10.14783/maruoneri.732450

Abstract

References

  • [1] Dingiloğlu, Tunca, “Pazar Gereksinimleri Doğrultusunda TasarıırT, 4. Ulusal Kalite Kongresi Özgeçmişler ve Tebliğler Kitabı, İstanbul: KalDer Yayınları, 1996, s. 363.
  • [2] Acar, Nesime, “Kalite Evi”, Verimlilik Dergisi Toplam Kalite Özel Sayısı, 2. Basım, Ankara: Milli Prodüktivite Merkezi Yayınları, 1996, s. 117.
  • [3] http://www.qfdi.org
  • [4] http://mijino.larc.nasa.gov/dfc/qfd/cqfd.html
  • [5] http://ipltrs.ipl.nasa.gov/1995/95-0784.pdf
  • [6] Oriowski, Siegbert; Radtke, Philipp “Total Çuality Deployment”, Qualitat und Zuverlassigkeit Qualitatsmanagement in Industrie und Dienstleistııng, München: November-1996, sayı:41, s. 1287.
  • [7] G. Day, Ronald, Kalite Fonksiyon Yayılımı: Bir Şirketin Müşterileri ile Bütünleştirilmesi, Çeviren: Enternasyonal Tercüme. İstanbul: Marshall Boya Kültür Yayınları, 1998. s. 3.
  • [8] http://www.qfd-id.de
  • [9] Kerman, Müjgan; Mungan, Necini “QFD'nin Tanımı”, 4. Ulusal Kalite Kongresi Özgeçmişler ve Tebliğler Kitabı, İstanbul: KalDer Yayınları, 1996, s. 369.
  • [10] http:// ipltrs.ipl.nasa.gov/1995/95-0784.pdf
  • [11] http://www.infonetics.net
  • [12] http://sihimano.me.utexas.udu/QFD
  • [ 13] http://www.ipm-marketing.com.uk
  • [14] http://www.qualica.de
  • [15] Peters, Tom, Thriving on Chaos, Handbook for a Management Revolution. New York: 1988. s. 118- 119.
  • [16] Yıldırım, Hakan, Toplam Kalite Yönetiminin Firmaların Rekabet Güçleri Üzerindeki Etkileri, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, s.21.
  • [17] George, Stephen; Weinerskirch, Aınold, Total Quality Management-Strategies and Tecniques Proven at Today’s Most Succesful Companies. New York: John Willey İne., 1994, s. 141.
  • [18] M. Hodgetts, Richard, Blueprints for Continuous Inprovement-Lessons from the Baldrige \Vinners- New York: Arma Publ., 1993, s. 57.
  • [19] H. Chandler, Colby, “Beyond Customer Saticfaction”, Quality Progress Dergisi, Şubat- 1989, s. 30-32’den aktaran: Day. s.38.
There are 19 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Eski Sayılar
Authors

Hakan Yıldırım This is me

Publication Date January 15, 2000
Published in Issue Year 2000 Volume: 3 Issue: 13

Cite

APA Yıldırım, H. (2000). QUALITY FUNCTION DEPLOYMENT (QFD)’DE VERİ OLUŞTURMA SÜRECİ. Öneri Dergisi, 3(13), 155-164. https://doi.org/10.14783/maruoneri.732450

15795

This web is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

Öneri

Marmara UniversityInstitute of Social Sciences

Göztepe Kampüsü Enstitüler Binası Kat:5 34722  Kadıköy/İstanbul

e-ISSN: 2147-5377