Research Article
BibTex RIS Cite

BASIN YAYIN GİRİŞİMLERİNDE AMAÇ, KAMU YARARI VE YASAL DÜZENLEMELER GEREĞİNİN İRDELENMESİ ÜZERİNE

Year 2001, Volume: 4 Issue: 15, 17 - 24, 15.01.2001
https://doi.org/10.14783/maruoneri.735483

Abstract

Irıcreasing trend in the liberal paradigm and globalization, brought the need of discussion Public interest and new regulâtion in the broadcasi industry. in this study, the objectives of a business fırm related with those regulations are reexamined considering the developments in social, economical and technological factors.

References

  • [1] Berksoy, Turgay, Basın Ekonomisi ve Promosyon, Marmara İletişim Dergisi, S:3, (Basın Ekonomisi ve Promosyon Paneli Özel Eki) Temmuz, 1993, s.215-231. ’
  • [2] Çekiç, Orhan, Türkiye’de Basın İşletmelerinin Gelişim Sürecinde Promosyon-Tekelleşme İlişkileri, (Yayınlanmamış Y.L.Tez.) M.Ü. Sos. Bil.Ens. Basın Ekonomisi ve İşletmeciliği ABD. İstanbul 1996.
  • [3] Evlivagil, Şevket, Basım ve Basım İşletmeciliği, Ajanstürk Matb. Ankara, 1977.
  • [4] Habermas, Jürgen, Kamusallığm Yapısal Dönüşümü, (Çev:Tanıl Bora ve Mithat Sancar) İletişim Yayınları, İstanbul, 1997.
  • [5] Özkan. İşık, Basım ve Basın İşletmeciliği, Bilgehan Basımevi, İzmir, 1989.
  • [6] Koloğlu, Orhan, Basmevi ve Basının Gecikme Sebepleri ve Sonuçları, Gazeteciler Cemiyeti Yay., İstanbul, 1987.
  • [7] Kabacalı, Alpay, Türk Yayın Tarihi, Gazeteciler Cemiyeti Yayını, İstanbul, 1987.
  • [8] Eren, Erol, Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojis, (3.B), Beta Yay., İstanbul, 2000.
  • [9] Schein, Edgar H., “Organizational Culture”, American Psychologist, 1990, 45/2, ss.109-119.
  • [10] Hofstede, Geert. B. Neujien. D.D. Ohavy, G.Sanders. “Measuring Organizational Cultures: A Qualitative and Çuntative Study across Twenty Cases”, Administrative Science Quarterlv, 1990, 35, ss.286-316.
  • [11] Sackman, Sonja, A., “Culture and Subcultures: An Analvsis of Organizational Knowledge”. Administratetive Science Quarterly, 1992, 37, ss.140-161.
  • [12] Hosftede, Geert. Culture’s Consequences: International Differences in Work-related Values, Sage Publications. London, 1984.
  • [13] Berberoğlu. Güneş, Basın İşletmeciliği, Basın İşletmelerinin Organizasyon Yapıları ve Yönetim Şekilleri, Gazeteciler Cemiyeti Yay., İstanbul, 1994.
  • [14] Blumler, Jay, “Wrestling with the Public Interest in Organized Communications”, Der:Brants, Hermes ve Zoonen, The Media in Question (Popular Cultures and Public Interest, Sage.
  • [15] Golding, Peter, New Thecnologies and Old Probiems: Evaluating and Regulating Media Performance in the ‘Information Age’ DenBrants, Hermes ve Zoonen, The Media in Question Popular Cultures and Public Interest, Sage Publications Ltd., London, 1998, 7-18
  • [16] Zoonen, Liesbet Van; Hermes, Joke; Brants, Kees, “Introduction: of Public and Interests”, DenBrants, Hermes ve Zoonen, The Media in Question (Popular Cultures and Public Interest, Sage Publications Ltd., London, 1998, ss.1-7.
  • [17] Siune, Karen, “Is Broadcasting Policy Becoming Redundant?”, DenBrants, Hermes ve Zoonen, TheMedia in Question (Popular Cultures and Public Interest, Sage Publications Ltd., London. 1998, ss. 18-27.
  • [18] Atılgan, Semra, Basın İşletmeciliği, (2B) Beta Yay., İstanbul, 1999.
  • [19] Güvenir, Murat, 2. Dünya Savaşında Türk Basını, Gazeteciler Cemiyeti Yay., İstanbul, 1991.
  • [20] Harvey, David, Postmodernliğin Durumu: Kültürel Değişimin Kökenleri, Publications Ltd., London, 1998, ss.51-64.
  • [21] Competiion Policy and a Changing Broadcat Industry, OECD, Paris, 1993.
Year 2001, Volume: 4 Issue: 15, 17 - 24, 15.01.2001
https://doi.org/10.14783/maruoneri.735483

Abstract

References

  • [1] Berksoy, Turgay, Basın Ekonomisi ve Promosyon, Marmara İletişim Dergisi, S:3, (Basın Ekonomisi ve Promosyon Paneli Özel Eki) Temmuz, 1993, s.215-231. ’
  • [2] Çekiç, Orhan, Türkiye’de Basın İşletmelerinin Gelişim Sürecinde Promosyon-Tekelleşme İlişkileri, (Yayınlanmamış Y.L.Tez.) M.Ü. Sos. Bil.Ens. Basın Ekonomisi ve İşletmeciliği ABD. İstanbul 1996.
  • [3] Evlivagil, Şevket, Basım ve Basım İşletmeciliği, Ajanstürk Matb. Ankara, 1977.
  • [4] Habermas, Jürgen, Kamusallığm Yapısal Dönüşümü, (Çev:Tanıl Bora ve Mithat Sancar) İletişim Yayınları, İstanbul, 1997.
  • [5] Özkan. İşık, Basım ve Basın İşletmeciliği, Bilgehan Basımevi, İzmir, 1989.
  • [6] Koloğlu, Orhan, Basmevi ve Basının Gecikme Sebepleri ve Sonuçları, Gazeteciler Cemiyeti Yay., İstanbul, 1987.
  • [7] Kabacalı, Alpay, Türk Yayın Tarihi, Gazeteciler Cemiyeti Yayını, İstanbul, 1987.
  • [8] Eren, Erol, Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojis, (3.B), Beta Yay., İstanbul, 2000.
  • [9] Schein, Edgar H., “Organizational Culture”, American Psychologist, 1990, 45/2, ss.109-119.
  • [10] Hofstede, Geert. B. Neujien. D.D. Ohavy, G.Sanders. “Measuring Organizational Cultures: A Qualitative and Çuntative Study across Twenty Cases”, Administrative Science Quarterlv, 1990, 35, ss.286-316.
  • [11] Sackman, Sonja, A., “Culture and Subcultures: An Analvsis of Organizational Knowledge”. Administratetive Science Quarterly, 1992, 37, ss.140-161.
  • [12] Hosftede, Geert. Culture’s Consequences: International Differences in Work-related Values, Sage Publications. London, 1984.
  • [13] Berberoğlu. Güneş, Basın İşletmeciliği, Basın İşletmelerinin Organizasyon Yapıları ve Yönetim Şekilleri, Gazeteciler Cemiyeti Yay., İstanbul, 1994.
  • [14] Blumler, Jay, “Wrestling with the Public Interest in Organized Communications”, Der:Brants, Hermes ve Zoonen, The Media in Question (Popular Cultures and Public Interest, Sage.
  • [15] Golding, Peter, New Thecnologies and Old Probiems: Evaluating and Regulating Media Performance in the ‘Information Age’ DenBrants, Hermes ve Zoonen, The Media in Question Popular Cultures and Public Interest, Sage Publications Ltd., London, 1998, 7-18
  • [16] Zoonen, Liesbet Van; Hermes, Joke; Brants, Kees, “Introduction: of Public and Interests”, DenBrants, Hermes ve Zoonen, The Media in Question (Popular Cultures and Public Interest, Sage Publications Ltd., London, 1998, ss.1-7.
  • [17] Siune, Karen, “Is Broadcasting Policy Becoming Redundant?”, DenBrants, Hermes ve Zoonen, TheMedia in Question (Popular Cultures and Public Interest, Sage Publications Ltd., London. 1998, ss. 18-27.
  • [18] Atılgan, Semra, Basın İşletmeciliği, (2B) Beta Yay., İstanbul, 1999.
  • [19] Güvenir, Murat, 2. Dünya Savaşında Türk Basını, Gazeteciler Cemiyeti Yay., İstanbul, 1991.
  • [20] Harvey, David, Postmodernliğin Durumu: Kültürel Değişimin Kökenleri, Publications Ltd., London, 1998, ss.51-64.
  • [21] Competiion Policy and a Changing Broadcat Industry, OECD, Paris, 1993.
There are 21 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Eski Sayılar
Authors

Binali Doğan This is me

Publication Date January 15, 2001
Published in Issue Year 2001 Volume: 4 Issue: 15

Cite

APA Doğan, B. (2001). BASIN YAYIN GİRİŞİMLERİNDE AMAÇ, KAMU YARARI VE YASAL DÜZENLEMELER GEREĞİNİN İRDELENMESİ ÜZERİNE. Öneri Dergisi, 4(15), 17-24. https://doi.org/10.14783/maruoneri.735483

15795

This web is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

Öneri

Marmara UniversityInstitute of Social Sciences

Göztepe Kampüsü Enstitüler Binası Kat:5 34722  Kadıköy/İstanbul

e-ISSN: 2147-5377