Research Article
BibTex RIS Cite

ANXIETY AND ATTITUDES OF HEALTH MANAGEMENT STUDENTS ABOUT ACCOUNTING COURSE: CASE OF ANKARA HACI BAYRAM VELI UNIVERSİTY

Year 2020, Volume: 15 Issue: 54, 506 - 528, 30.07.2020
https://doi.org/10.14783/maruoneri.771822

Abstract

Accounting course, which is mostly compulsory for the students of health management department, is considered as one of the most challenging courses for students. Therefore, healthcare management students have some concerns about accounting lessons. These concerns of the students may also affect their attitudes towards the accounting course. While academic studies on anxiety and attitudes about accounting education are not very common, there are studies that measures anxiety and attitudes towards statistics, mathematics, English, computer learning. The aim of the study is to examine the concerns and attitudes of university students towards the accounting course; to reveal whether there is a significant difference between various variables with their anxiety and attitudes towards the course. To do so, 60 questionnaire questions about anxiety and attitude statements regarding accounting lesson were asked to Ankara Hacı Bayram Veli University Healthcare Management students. As a result of the research, it was determined that the participants expressed a level of 2.98 (intermediate level) participation in the statements expressing their concerns about accounting lessons. In addition, it was revealed that the students express their attitudes at the level of 2.68 (middle level). Finally, it was found that there was a positive and linear relationship between the participants’ anxieties and attitudes towards accounting courses.

References

  • Adal, A , Yavuz, İ . (2017). Ortaokul öğrencilerinin matematik öz yeterlik algıları ile matematik kaygı düzeyleri arasındaki ilişki. Uluslararası Alan Eğitimi Dergisi. 3 (1) , 20-41.
  • Akgül, A. & Çevik, O. (2003). İstatistiksel Analiz Teknikleri SPSS’TE İşletme Yönetimi Uygulamaları. Ankara:Emek Ofset.
  • Alıcı, D. (2013). Okula yönelik Tutum Ölçeği’nin geliştirilmesi: güvenirlik ve geçerlik çalışması. Eğitim ve Bilim Dergisi. 38(168), 318-331.
  • Ameen, E. C., Guffey, D. M. & Jackson, C. (2002). Evidence of teaching anxiety among accounting educators. Journal Of Education For Business. 78(1), 16-22.
  • Biçer, E. B. & Ilıman, E. (2018). Sağlık yönetimi bölümü öğrencilerinin muhasebe derslerindeki başarılarını etkileyen faktörler hakkında görüşleri: Sivas Cumhuriyet Üniversitesi örneği. Muhasebe Bilim Dünyası Dergisi. 20(4), 995-1020.
  • Bougen, P. D. (1994). Joking apart: the serious side to the accountant stereotype. accounting. Organizations and Society. 19(3), 320-321.
  • Borja, P. M. (2003). So you’ve been asked to teach principles of accounting. Business Education Foru. 58(2), 30–32.
  • Buckhaults, J. & Fisher, D.(2011). Trends in accounting education: decreasing accounting anxiety and promoting new methods. Journal of Education for Business. 86(1), 31-35.
  • Cengiz, S. & Tekin, B. (2019). Lisans düzeyinde muhasebe eğitimi alan öğrencilerde strese neden olan faktörlerle derse yönelik tutumları arasındaki ilişkinin araştırılması. Muhasebe ve Finansman Dergisi. (81), 183-212.
  • Chen, B. H., Hsu, M.S. & Chen, M.H. (2012). The relationship between learning attitude and anxiety in accounting classes: the case of Hospitality Management University students in Taiwan. Quality & Quantity. 47(5), 2819-2820.
  • Cheng, P.Y. & Liao, W.R. (2016). The relationship between test anxiety and achievement in accounting students with different cognitive styles: the mediating roles of self-regulation. International Research in Education. 4(2),15 – 16.
  • Clark, C. E. & Schwartz, B. N. (1989). Accountıng anxiety: an experiment to determine the effects of an ınterventıon on anxiety levels and achievement of ıntroductory accounting students. Journal of Accounfrng Education. 7(2), 149-169.
  • Çakıcı, D. (2007). Üniversite öğrencilerinin ortak zorunlu dersler kapsamındaki İngilizce’ye yönelik tutumları. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. 27(3), 21-35.
  • Çelenk, H., Atmaca, M. & Horasan, E. (2010). Marmara Üniversitesi’nde muhasebe eğitimi alan öğrencilerin muhasebe alanına bakış açılarının değerlendirilmesine yönelik bir araştırma. Öneri Dergisi. 9(33), 159-171.
  • Çelik, M. & Serinkan, C. (2011).Muhasebe Dersine Yönelik Tutumlarda Üniversite Öğrencilerinin Bireysel ve Bölümsel Farklılıkları. Muhasebe Bilim Dünyası Dergisi. 13(3), 289-321.
  • Çöllü, E. F. & Öztürk, Y. E. (2006).Örgütlerde inançlar-tutumların ölçüm yöntemleri ve uygulama örnekleri bu yöntemlerin değerlendirilmesi. Sosyal Bilimler Meslek Yüksek Okulu Dergisi. 9(1-2), 375-376.
  • Demir, M. & Çam, M. (2006). Muhasebe bölümü öğrencilerinin muhasebe öğreniminde başarılarını olumsuz etkileyen faktörlere ilişkin bir araştırma. Muhasebe ve Finansman Dergis. (32), 160-169.
  • Ertuğrul, İ. & Özdemir, S. (2014). Muhasebe dersi alan ön lisans ve lisans öğrencilerinin derse yönelik tutumlarının tespiti: Ege bölgesinde bir uygulama. Niğde Üniversitesi İİBF Dergisi. 7(1), 204-214.
  • Erol, M. & Erkan, G. (2008). Lisans düzeyinde muhasebe eğitimi alan öğrencilerin başarilarini etkileyen faktörlerin belirlenmesine yönelik Biga İktisadi Ve İdari Birimler Fakültesi’nde bir araştirma. Karamanoğlu Mehmet Bey Üniversitesi İİBF Dergisi. 10(14), 284-301.
  • George, D. & Mallery, M. (2010). SPSS for Windows Step by Step: A Simple Guide and Reference, 17.0 Update (10th Edition). Boston: Pearson.
  • Gönen, B. (2013).Stratejik yönetim dersinin öğrencilere iş dünyasında gerekli nitelikleri kazandırma düzeyi:Ankara Üniversitesi’nde bir araştırma. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Atılım Üniversitesi, Ankara.
  • Kandemir, T., Kardeş, Z. & Baykut, E. (2016).Meslek yüksekokulu öğrencilerinin muhasebe eğitimine bakış açıları: Afyon Kocatepe Üniversitesi Meslek Yüksekokulları örneği. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 18(2), 133-151.
  • Kargar, M., Tarmizi, R. A. & Bayat, S. (2010). Relationship between mathematical thinking, mathematics anxiety and mathematics attitudes among university students. Procedia Social and Behavioral Sciences. 8, 537–542.
  • Kavgacı, T. (2017). A case study: students’ attitudes towards academic English courses at faculty of education. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Başkent Üniversitesi, Ankara.
  • Özdemir, Z. (2018). Sağlık bilimlerinde likert tipi tutum ölçeği geliştirme. Hacettepe Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Dergisi. 5(1), 60-68.
  • Özdemir, E. & Gür, H. (2011). Matematik kaygısı – endişesi ölçeğinin (MKEÖ) geçerlik ve güvenirlik çalışması.Eğitim ve Bilim Dergisi. 36(161), 39-50.
  • Sardarov, E. (2012). Tutum ve davranış. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.
  • Temeli, F. & Çınar, Ö. (2017). İİBF öğrencilerinin finansal analiz dersine yönelik başarı ve tutumları arasındaki ilişki: Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi’nde bir uygulama. International Journal of Academic Value Studies. 3(13), 289-290.
  • Thakur, R. K. (2017). A study of the anxiety and attitude of secondary school students for learning of englısh in himachal pradesh (Yüksek lisans tezi). Aisect Üniversitesi, Hindistan. Web:https://www.researchgate.net/publication/321137141_A_Study_of_the_Anxiety_and_Attitude_of_secondary_students_learning_English_in_Himachal_Pradesh.
  • Varıcı, İ. & Bulut, E. (2015). Muhasebe dersine yönelik endişeler ve tutumlar: Samsun On Dokuz Mayıs Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi örneği. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 19(3), 293-314.
  • Yamane, T. (2001). Temel Örnekleme Yöntemleri. (Esin, A., Bakır, M. A., Aydın, C. & Gürbüzsel, E. Çev.) İstanbul:Litaratür Yayınları.
  • Zeytin, M. (2016). Lisans düzeyinde muhasebe eğitimi. Gökgöz, A. (Der.). Türkiye’de Muhasebe Eğitimi (ss.107-156). Bursa: Ekin Basım Yayın Dağıtım.

SAĞLIK YÖNETİMİ BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN MUHASEBE DERSİNE YÖNELİK ENDİŞELERİ VE TUTUMLARI: ANKARA HACI BAYRAM VELİ ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ

Year 2020, Volume: 15 Issue: 54, 506 - 528, 30.07.2020
https://doi.org/10.14783/maruoneri.771822

Abstract

Çoğunlukla sağlık yönetimi bölümü öğrencileri için zorunlu olan muhasebe dersi, öğrencilerin en fazla zorlandıkları dersler arasında sayılmaktadır. Dolayısıyla sağlık yönetimi öğrencilerinin muhasebe dersleriyle alakalı birtakım endişeleri bulunmaktadır. Öğrencilerin bu endişeleri onların muhasebe dersine ilişkin tutumlarını da etkileyebilmektedir. Muhasebe eğitimine dair endişe ve tutumlara yönelik akademik çalışmalara pek rastlanmazken istatistik, matematik, İngilizce, bilgisayar öğrenmede endişeleri ve buna yönelik tutumları ölçen çalışmalara rastlanmıştır. Çalışmanın amacı, elde edilen verilerle üniversite öğrencilerinin muhasebe dersine yönelik endişe ve tutumlarının incelenmesi; derse yönelik endişe ve tutumlarıyla çeşitli değişkenler arasında anlamlı bir farklılığın olup olmadığını ortaya koymaktır. Bu çerçevede, muhasebe dersine yönelik endişe ve tutum ifadelerinin yöneltildiği 60 adet anket sorusu Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi Sağlık Yönetimi öğrencilerine sorulmuştur. Araştırma sonucunda katılımcıların muhasebe derslerine karşı endişelerini ortaya koyan ifadelere 2,98 (orta seviye) düzeyinde bir katılım sağladıkları belirlenmiştir. Ayrıca öğrencilerin tutumlarını ortaya koyan ifadelere 2,68’lik düzeyde (orta seviye) katılım sağladıkları tespit edilmiştir. Ek olarak katılımcıların muhasebe derslerine yönelik endişeleri ile tutumları arasında pozitif yönlü ve doğrusal bir ilişki bulunduğu sonucuna ulaşılmıştır.

References

  • Adal, A , Yavuz, İ . (2017). Ortaokul öğrencilerinin matematik öz yeterlik algıları ile matematik kaygı düzeyleri arasındaki ilişki. Uluslararası Alan Eğitimi Dergisi. 3 (1) , 20-41.
  • Akgül, A. & Çevik, O. (2003). İstatistiksel Analiz Teknikleri SPSS’TE İşletme Yönetimi Uygulamaları. Ankara:Emek Ofset.
  • Alıcı, D. (2013). Okula yönelik Tutum Ölçeği’nin geliştirilmesi: güvenirlik ve geçerlik çalışması. Eğitim ve Bilim Dergisi. 38(168), 318-331.
  • Ameen, E. C., Guffey, D. M. & Jackson, C. (2002). Evidence of teaching anxiety among accounting educators. Journal Of Education For Business. 78(1), 16-22.
  • Biçer, E. B. & Ilıman, E. (2018). Sağlık yönetimi bölümü öğrencilerinin muhasebe derslerindeki başarılarını etkileyen faktörler hakkında görüşleri: Sivas Cumhuriyet Üniversitesi örneği. Muhasebe Bilim Dünyası Dergisi. 20(4), 995-1020.
  • Bougen, P. D. (1994). Joking apart: the serious side to the accountant stereotype. accounting. Organizations and Society. 19(3), 320-321.
  • Borja, P. M. (2003). So you’ve been asked to teach principles of accounting. Business Education Foru. 58(2), 30–32.
  • Buckhaults, J. & Fisher, D.(2011). Trends in accounting education: decreasing accounting anxiety and promoting new methods. Journal of Education for Business. 86(1), 31-35.
  • Cengiz, S. & Tekin, B. (2019). Lisans düzeyinde muhasebe eğitimi alan öğrencilerde strese neden olan faktörlerle derse yönelik tutumları arasındaki ilişkinin araştırılması. Muhasebe ve Finansman Dergisi. (81), 183-212.
  • Chen, B. H., Hsu, M.S. & Chen, M.H. (2012). The relationship between learning attitude and anxiety in accounting classes: the case of Hospitality Management University students in Taiwan. Quality & Quantity. 47(5), 2819-2820.
  • Cheng, P.Y. & Liao, W.R. (2016). The relationship between test anxiety and achievement in accounting students with different cognitive styles: the mediating roles of self-regulation. International Research in Education. 4(2),15 – 16.
  • Clark, C. E. & Schwartz, B. N. (1989). Accountıng anxiety: an experiment to determine the effects of an ınterventıon on anxiety levels and achievement of ıntroductory accounting students. Journal of Accounfrng Education. 7(2), 149-169.
  • Çakıcı, D. (2007). Üniversite öğrencilerinin ortak zorunlu dersler kapsamındaki İngilizce’ye yönelik tutumları. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. 27(3), 21-35.
  • Çelenk, H., Atmaca, M. & Horasan, E. (2010). Marmara Üniversitesi’nde muhasebe eğitimi alan öğrencilerin muhasebe alanına bakış açılarının değerlendirilmesine yönelik bir araştırma. Öneri Dergisi. 9(33), 159-171.
  • Çelik, M. & Serinkan, C. (2011).Muhasebe Dersine Yönelik Tutumlarda Üniversite Öğrencilerinin Bireysel ve Bölümsel Farklılıkları. Muhasebe Bilim Dünyası Dergisi. 13(3), 289-321.
  • Çöllü, E. F. & Öztürk, Y. E. (2006).Örgütlerde inançlar-tutumların ölçüm yöntemleri ve uygulama örnekleri bu yöntemlerin değerlendirilmesi. Sosyal Bilimler Meslek Yüksek Okulu Dergisi. 9(1-2), 375-376.
  • Demir, M. & Çam, M. (2006). Muhasebe bölümü öğrencilerinin muhasebe öğreniminde başarılarını olumsuz etkileyen faktörlere ilişkin bir araştırma. Muhasebe ve Finansman Dergis. (32), 160-169.
  • Ertuğrul, İ. & Özdemir, S. (2014). Muhasebe dersi alan ön lisans ve lisans öğrencilerinin derse yönelik tutumlarının tespiti: Ege bölgesinde bir uygulama. Niğde Üniversitesi İİBF Dergisi. 7(1), 204-214.
  • Erol, M. & Erkan, G. (2008). Lisans düzeyinde muhasebe eğitimi alan öğrencilerin başarilarini etkileyen faktörlerin belirlenmesine yönelik Biga İktisadi Ve İdari Birimler Fakültesi’nde bir araştirma. Karamanoğlu Mehmet Bey Üniversitesi İİBF Dergisi. 10(14), 284-301.
  • George, D. & Mallery, M. (2010). SPSS for Windows Step by Step: A Simple Guide and Reference, 17.0 Update (10th Edition). Boston: Pearson.
  • Gönen, B. (2013).Stratejik yönetim dersinin öğrencilere iş dünyasında gerekli nitelikleri kazandırma düzeyi:Ankara Üniversitesi’nde bir araştırma. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Atılım Üniversitesi, Ankara.
  • Kandemir, T., Kardeş, Z. & Baykut, E. (2016).Meslek yüksekokulu öğrencilerinin muhasebe eğitimine bakış açıları: Afyon Kocatepe Üniversitesi Meslek Yüksekokulları örneği. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 18(2), 133-151.
  • Kargar, M., Tarmizi, R. A. & Bayat, S. (2010). Relationship between mathematical thinking, mathematics anxiety and mathematics attitudes among university students. Procedia Social and Behavioral Sciences. 8, 537–542.
  • Kavgacı, T. (2017). A case study: students’ attitudes towards academic English courses at faculty of education. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Başkent Üniversitesi, Ankara.
  • Özdemir, Z. (2018). Sağlık bilimlerinde likert tipi tutum ölçeği geliştirme. Hacettepe Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Dergisi. 5(1), 60-68.
  • Özdemir, E. & Gür, H. (2011). Matematik kaygısı – endişesi ölçeğinin (MKEÖ) geçerlik ve güvenirlik çalışması.Eğitim ve Bilim Dergisi. 36(161), 39-50.
  • Sardarov, E. (2012). Tutum ve davranış. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.
  • Temeli, F. & Çınar, Ö. (2017). İİBF öğrencilerinin finansal analiz dersine yönelik başarı ve tutumları arasındaki ilişki: Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi’nde bir uygulama. International Journal of Academic Value Studies. 3(13), 289-290.
  • Thakur, R. K. (2017). A study of the anxiety and attitude of secondary school students for learning of englısh in himachal pradesh (Yüksek lisans tezi). Aisect Üniversitesi, Hindistan. Web:https://www.researchgate.net/publication/321137141_A_Study_of_the_Anxiety_and_Attitude_of_secondary_students_learning_English_in_Himachal_Pradesh.
  • Varıcı, İ. & Bulut, E. (2015). Muhasebe dersine yönelik endişeler ve tutumlar: Samsun On Dokuz Mayıs Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi örneği. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 19(3), 293-314.
  • Yamane, T. (2001). Temel Örnekleme Yöntemleri. (Esin, A., Bakır, M. A., Aydın, C. & Gürbüzsel, E. Çev.) İstanbul:Litaratür Yayınları.
  • Zeytin, M. (2016). Lisans düzeyinde muhasebe eğitimi. Gökgöz, A. (Der.). Türkiye’de Muhasebe Eğitimi (ss.107-156). Bursa: Ekin Basım Yayın Dağıtım.
There are 32 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makale Başvuru
Authors

Nazmiye Ekinci 0000-0002-7007-4123

Seyhan Çil Koçyiğit 0000-0003-1012-3605

Publication Date July 30, 2020
Published in Issue Year 2020 Volume: 15 Issue: 54

Cite

APA Ekinci, N., & Çil Koçyiğit, S. (2020). SAĞLIK YÖNETİMİ BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN MUHASEBE DERSİNE YÖNELİK ENDİŞELERİ VE TUTUMLARI: ANKARA HACI BAYRAM VELİ ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ. Öneri Dergisi, 15(54), 506-528. https://doi.org/10.14783/maruoneri.771822

15795

This web is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

Öneri

Marmara UniversityInstitute of Social Sciences

Göztepe Kampüsü Enstitüler Binası Kat:5 34722  Kadıköy/İstanbul

e-ISSN: 2147-5377