Bu çalışma, MMO oyuncularının bağımlılık düzeylerinin ödeme isteklilikleri üzerindeki etkisini araştırmayı amaçlamaktadır. Bu etki, çevrimiçi alışveriş motivasyonu ve müşteri bağlılığı değişkenlerinin aracılığı ile incelenmektedir. Çevresel faktörlerin ödeme istekliliği üzerindeki etkisi, bağımlılık seviyesi sabit kalsa bile, çevrimiçi alışveriş motivasyonu ve müşteri bağlılığı ile araştırılmıştır. Online oyun katılımcılarının tutum ve algılarına ilişkin veriler çevrimiçi anket aracılığıyla toplanmıştır. Çalışmaya dahil edilen katılımcı sayısı 772 kişi olarak belirlenmiştir. Bu örneklem büyüklüğüne göre çalışmanın gücü %96,5 olarak hesaplanmıştır. Katılımcıların demografik özellikleri açıklandıktan sonra analizler YEM ile gerçekleştirilmiştir. Sonuçlar, ödeme istekliliğinin çevrimiçi oyun bağımlılığı seviyesinden etkilendiğini doğrulamaktadır. Online alışveriş motivasyonları arasında erken benimseme, uyarım arayışı ve müşteri bağlılığı değişkenleri hem ayrı ayrı hem de birlikte tüketicilerin ödeme istekliliğini artırmaktadır. Bu makale, MMO oyuncularının satın alma ve ödeme davranışlarını inceleyerek, giderek artan sayıda çevrimiçi oyuncunun davranışları hakkında net bir görüş sunmaktadır.
Çevrimiçi Oyun Bağımlılığı Yapısal Eşitlik Modeli Daha Fazla Ödeme İstekliliği MMO Oyunlar Müşteri Bağlılığı Tüketici Davranışı
Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Sosyal Bilimler Bilimsel Araştırma Önerileri Etik Değerlendirme Kurulu'ndan 23.11.2023 tarih ve 2023/13 sayılı karar ile etik kurul onayı alınmıştır.
This study aims to investigate the effect of MMO players' addiction levels on their willingness to pay. It examines this effect by mediating online shopping motivation and customer engagement variables. The impact of environmental factors on willingness to pay, even when the level of dependency remains fixed, has been investigated with online shopping motivation and customer engagement. We collected data on the attitudes and perceptions of online game participants through a questionnaire. Data suitable for the study were obtained from 772 people. According to this sample size, the power of the study was calculated as 96.5%. After the participants' demographics were explained, the analyses were performed with SEM. The results confirm that willingness to pay is affected by the level of online game addiction. Among online shopping motivations, early adoption, stimulation-seeking, and customer engagement variables, both separately and together, increase consumers' willingness to pay. This paper provides a clear view on behaviour of an increasing number of online gamers by examining the purchasing and payment behaviour of MMO players.
Online Game Addiction Structural Equation Model Willingness to Pay More MMO Games Customer Engagement Consumer Behaviour
Ethics committee approval was obtained from the Social Sciences Scientific Research Proposal Ethical Evaluation Board of Sivas Cumhuriyet University with the decision dated 23.11.2023 and numbered 2023/13
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Consumer Behaviour, Marketing (Other) |
Journal Section | Makale Başvuru |
Authors | |
Early Pub Date | January 27, 2025 |
Publication Date | January 27, 2025 |
Submission Date | April 21, 2024 |
Acceptance Date | November 10, 2024 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 20 Issue: 63 |
This web is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Öneri
Marmara UniversityInstitute of Social Sciences
Göztepe Kampüsü Enstitüler Binası Kat:5 34722 Kadıköy/İstanbul
e-ISSN: 2147-5377