Jolivet’nin 1930’lu yıllara denk gelen birinci bestecilik dönemi Büyülü Dönem olarak adlandırılır. Besteci bu dönemde, pek çok yirminci yüzyıl sanatçısı gibi Batı toplumlarının dış kültürlere yoğunlaşan ilgisinden etkilenmiştir. Bu dönemde, Fransa’da Mauss ve Levy-Bruhl önderliğinde sürdürülen etnolojik çalışmalar, ilkel topluluklarda büyü, Avrupa dışı kültürler ve ezoterik metinler bestecinin kendine özgü bir tarz oluşturmasındaki süreçte başlıca esin kaynakları olmuştur. Bestecinin 1936 yılında, solo flüt için yazdığı Cinq Incantations, ilkel topluluklarda doğum, ölüm, çalışma gibi hayata dair konuların işlendiği beş bağımsız parçadan oluşur. “Mana”(1935) ve “Beş Ritüel Dans” (1937) ile birlikte bir üçlemenin parçası olarak sınıflandırılan “Cinq Incantations”, yirminci yüzyıl flüt dağarının en önemli yapıtları arasında sayılmaktadır. Çalışmada Jolivet’nin Büyülü Dönemi’ni oluşturan etkenler ve “Cinq Incantations”un genel özellikleri incelenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | January 3, 2014 |
Published in Issue | Year 2010 Volume: 1 Issue: 1 |