Bu çalışmanın temel amacı, ortaokul öğrencilerinin Türkçe dersi için faydalandıkları ders
dışı kaynakları ve bu kaynaklardan faydalanma düzeylerini tespit etmektir. Araştırmanın
çalışma grubunu 2018-2019 eğitim- öğretim yılında Van ili Tuşba ilçesinde bulunan Van
Ahmet Yesevi Borsa İstanbul Ortaokulunda öğrenim görmekte olan ortaokul öğrencileri
oluşturmaktadır. Katılımcılar, araştırmaya gönüllü olarak katılan 5, 6, 7 ve 8. sınıflarda
öğrenim gören 40 öğrenciden oluşmaktadır. Çalışma grubundaki öğrenciler, olasılığa dayalı
olmayan örneklem yöntemlerinden biri olan gelişigüzel örneklem yöntemine göre
seçilmiştir. Araştırma, nitel araştırma çeşitlerinden durum çalışmasına göre yürütülmüştür.
Veri toplama aracı olarak, araştırmacılar tarafından uzman görüşü alınarak geliştirilen ve
açık uçlu sorulardan oluşan yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Verilerin
çözümlenmesinde içerik analizi yöntemine başvurulmuştur. Araştırma sonucunda ortaokul
öğrencilerinin %55’i kütüphaneye hiç gitmediklerini belirtirken %33’ü kütüphaneye
gittiklerini, % 12’si ise ihtiyaç duyduklarında kütüphaneye gittiklerini ifade etmişlerdir.
Ayrıca ortaokul öğrencilerinin %65’i interneti sıklıkla kullandıklarını dile getirirken %23’ü
interneti bazen kullandıklarını, % 12’si ise hiç kullanmadıklarını belirtmişlerdir.
Öğrencilerin %35’i ders konusunda arkadaşlarından hiç yardım almadıklarını ifade ederken
%30’u bazen, %25’i nadiren, % 10’u ise çoğunlukla yardım aldıklarını dile getirmişlerdir.
Çalışma grubundaki öğrencilerin %48’i (f=19) anne veya babalarından, %25’i (f=10)
ablalarından, %10’u (f=4) ise abilerinden yardım aldıklarını dile getirirken, %17’si (f=7) aile
üyelerinin hiçbirinden yardım almadıklarını ifade etmişlerdir. Ortaokul öğrencilerinin
%30’u (f=12) en çok internetten faydalandıklarını ifade ederken % 28’i (f=11) test
kitaplarından istifade ettiklerini belirtmiştir. Öğrencilerin %25’i (f=10) bahsedilen kaynaklar
içerisinden en çok öğretmenden istifade ettiklerini dile getirirken %10’u (f=4) ders
kitaplarından yararlandıklarını, %7’si (f=3) ise kütüphaneden faydalandıklarını dile
getirmişlerdir
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 1 Issue: 1 |