Bu araştırmada Türkçe öğretmeni adaylarının sözlü anlatım öz yeterlik inançlarının çeşitli
değişkenlere göre incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma tarama modeli ile
gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi ve
Yüzüncü Yıl Üniversitesinde eğitim gören 100 kadın ve 62 erkek olmak üzere toplam 162
Türkçe öğretmeni adayı oluşturmaktadır. Araştırmada amaçlı örnekleme yöntemlerinden
biri olan kolay ulaşılabilirlik örneklemesi kullanılmıştır. Araştırmanın veri toplama aracını
“Sözlü Anlatım Öz Yeterlik Ölçeği” oluşturmaktadır. Araştırmanın veri analizinde Mann
Whitney U ile Kruskal Wallis H testleri kullanılmıştır. Elde edilen sonuçlara göre Türkçe
öğretmeni adaylarının iyi düzeyde sözlü anlatım öz yeterlik inançlarına sahip olduğu
bulgusuna ulaşılmıştır. Türkçe öğretmeni adaylarının sözlü anlatım öz yeterlik inançlarının
cinsiyet, dönem sonu not ortalamaları ve yıllık kitap okuma sıklığı değişkenlerine göre
anlamlı farklılık oluşturduğu; sınıf düzeyi değişkeni açısından ise anlamlı farklılık
oluşturmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Bu doğrultuda araştırmanın sonuçları literatürde yer
alan benzer çalışmalarla tartışılmış ve çeşitli öneriler sunulmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 1 Issue: 1 |