Erken çocukluk döneminde alternatif bir yaklaşım olan doğa temelli öğrenme, sürükleyici
ve açık uçlu duyusal deneyimler sağlaması bakımından, doğaya temas ve etkinlikler
aracılığı ile bilişsel alanda bir takım olumlu etkiler bırakması sebebiyle önemli bir gündem
konusu olmayı hak ediyor. Bu araştırmada doğa ile temas ve doğa temelli açık alan
etkinliklerinin bilişsel gelişim açısından derlenmesi ve değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Bu
amaçla doğaya temas ve doğa temelli açık alan etkinliklerinin bilişsel gelişim alanı
üzerindeki etkileri ilgili araştırmalar taranarak tematik içerik analizi yapılmıştır. Bu alanlar
dikkat, konsantrasyon ve yürütücü işlevler, akademik performans, risk alma ve problem
çözme, yaratıcılık ve hayal gücü, DEHB semptomlarının azaltılması olarak 5 temada
toplanmıştır. Bu temalar günümüz çevresel ortamlar ve erken çocukluk eğitimi hizmetleri
açısından değerlendirilerek bu doğrultuda öneriler sunulmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 1 Issue: 2 |