Çalışmada güzel sanatlar bölümü (resim, müzik, sahne sanatları, tiyatro, konservatuvar ve heykeltıraş) ile diğer bölümlerde (biyoloji, yazılım mühendisliği, hemşirelik, sivil havacılık, bahçe bitkileri, tıbbi laboratuvar teknikleri) öğrenim gören toplam 209 öğrencinin palmar çizgileri ile meslek seçimi arasındaki ilişkiyi incelemek ve elde edilen bilgiler ışığında palmar çizgilerdeki varyasyonların meslek seçimine etkisi hakkında bilgi sahibi olmak amaçlanmaktadır. Katılımcıların demografik bilgileri ile eğitim bilgileri ve eğitim gördüğü alan hakkındaki memnuniyet durumu araştırmacılar tarafından hazırlanan “Demografik Bilgi ve Okul Memnuniyet Formu’’ kullanılarak elde edildi. Katılımcıların el ayasında bulunan 3 adet palmar çizgi uzunlukları dijital kumpas ile ölçüldü. Distal transverse, proximal transverse ve thenar olarak adlandırılan bu çizgiler tip ve uzunluklarına göre istatistiksel olarak analiz edildi. Güzel sanatlar bölümünde okuyan öğrencilerin palmar çizgilerinde normalden farklı tip görülme oranı %64,4 olarak tespit edildi. Ayrıca güzel sanatlar bölümünde okuyan öğrenciler arasında farklılık görülmeme oranı da %1 olarak bulundu. Çalışmada güzel sanatlar bölümünde okuyan öğrencilerin palmar hatlarındaki varyasyon oranının diğer bölümlerde okuyan öğrencilere göre daha yüksek olduğu belirlendi. Bu çalışmanın eğitimciler ve araştırmacılar için bir referans olmasını diliyoruz.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Allied Health and Rehabilitation Science (Other) |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | July 31, 2024 |
Submission Date | April 22, 2024 |
Acceptance Date | July 18, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 4 Issue: 2 |