Insects have more than 925,000 species identified in about 80% of their life-forming parts. Those who are outnumbered and humans are closely related. Insects are generally known as negative, feared, unnecessary, harmful species. This situation harms both people and people. In order to establish this structure, it is necessary to identify children's misconceptions at an early stage, to convey comprehensive and accurate information, and to provide "insect education". Insect education can take place in and outside of school settings. Formal and non-formal education aims at early-age individuals from various institutions. They are expected to develop a positive attitude towards benefiting from these training results. Positive protective behaviors against insects also contribute to the harmony and privilege of nature and guests. This method of use not only helps you maintain nature conservation but also helps you increase your personal curiosity pursuit.
Canlılığın yaklaşık %80’lik kısmını oluşturan böceklerin 925.000'den fazla adlandırılmış türü bulunmaktadır. Sayıca üstün olan böcekler, insanoğlu ile de yakından ilişkilidirler. Böcekler genellikle istenmeyen, korkulan, önemli olmayan, zararlı türler olarak bilinir. Bu durum hem böceklere hem de insanlara zarar vermektedir. Bu durumun düzeltilmesi için, bireylerin erken dönemlerinde, böceklere karşı yanlış kavramların tespit edilmesi ve doğru bilgilerin aktarılması, ‘’böcek eğitimi’’ verilmesi gereklidir. Böcek eğitimi, okul içi ve okul dışı ortamlarda gerçekleşebilir. Formal ve informal eğitimler çeşitli yöntemlerle erken dönemde bireylere verilebilir. Bu eğitimler sonucunda bireyler böceklere karşı pozitif tutum geliştirmeleri beklenir. Böceklere karşı geliştirilen olumlu davranışlar bireylerin doğaya, çevreye uyumlu ve saygılı olmalarına da katkıda bulunmaktadır. Bu geliştirilen davranışlar sadece doğanın korunmasını değil ayrıca bireyin de merak duygusunun artmasına yardımcı olur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Education, Scientific Disciplines |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 10 Issue: 1 |