İş etiğinin tüm ülkeler tarafından
kullanılabilirliğinin artmasıyla, şirketlerde iş etiği kodları tüm paydaşlar
için büyük önem arz etmeye başlamıştır. Kurumların iş etiği kuralları
değerlendirilirken, çok sayıda veri göz önünde bulundurularak analiz ortamı
yaratılmalıdır. Bu çalışmada, Borsa İstanbul’da (BIST) işlem gören firmaların
yayınlamış oldukları etik kurallarını kapsayan analizler yapılmıştır. Literatür
ve analiz sonuçları çerçevesinde iş etiği kodlarında en sık tekrar edilen
kavramlar ve bu kavramların şirketler tarafından yayınlanma oranları tespit
edilmiştir. Bu çalışma, etik kodlarını oluşturmak ve geliştirmek isteyen
şirketler ile diğer organizasyonlara bir kaynak sağlayabilmektir. Çalışma
kapsamında gerçekleştirilen regresyon sonuçlarına göre, firma yaşı ve çalışan
sayısı arttıkça şirketlerin etik kodlarının içeriği de daha kapsamlı hale
gelmektedir. Ayrıca imalat sektöründe yer alan şirketlerin etik kodlarındaki
açıklamalar diğer sektörlerde yer alan şirketlere göre daha kapsamlıdır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Business Administration |
Journal Section | MAIN SECTION |
Authors | |
Publication Date | September 30, 2019 |
Submission Date | February 6, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 21 Issue: 3 |