Abstract
Bu çalışma, üniversitede eğitim gören ve muhasebe dersi alan öğrencilerin muhasebe meslek etiğine ilişkin algılarını ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. Uygulanan anket sonucunda elde edilen verilerin dağılımı parametrik olmayan istatistiki metotlarla analiz edilmiş ve demografik değişkenlerle öğrencilerin meslek etiği algıları arasındaki ilişki araştırılmıştır. Yapılan analizler neticesinde; muhasebe meslek mensupları tarafından en çok uyulan etik ilkenin “mesleki davranış”, uyulmayan ilkenin ise “dürüstlük” olduğu düşüncesinin öğrenciler arasında hâkim olduğu ortaya çıkarılmıştır. Ayrıca demografik değişkenlerden “Ailede/yakın çevrede muhasebe meslek mensubu bulunmakta mıdır?”, “Genel ağırlıklı not ortalaması” ve “Staj yapma/çalışma durumuna göre öğrencilerin meslek etiğine ilişkin algılarının istatistiksel açıdan anlamlı olarak farklılaştığı tespit edilmiştir. Ülkeler açısından kalkınmanın araçlarından biri olan mesleki etik ilkelerinin muhasebe meslek mensubu adayı öğrenciler tarafından nasıl algılandığını ve öğrencilerin, meslek mensuplarının bu ilkelere uyma düzeyleri hakkındaki görüşlerini ortaya çıkarmaya yönelik bu araştırmanın, iş dünyasında ve ekonomide olumlu etkileri olacağı düşünülmektedir.